Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Vitos Jurevičienės nuotr.
Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt
Dar šįmet uostamiestyje gali ne tik dvigubai pabrangti automobilių statymas mokamose vietose, bet ir padidėti rinkliavų ėmimo ribos. Pirmieji realūs siūlymai nuskambėjo trečiadienį vykusiame Klaipėdos savivaldybės Finansų ir ekonomikos komiteto posėdyje, tačiau ne visi politikai tokius siūlymus vertino palankiai.
Nuo praėjusių metų vasaros rinkliavos pokyčius svarstė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio įsakymu specialiai tam sudaryta darbo grupė. Manoma, kad rinkliavos tarifų didinimas ir rinkliavos ribų praplėtimas per artimiausius trejus metus leistų biudžetą papildyti papildomais trimis milijonais eurų.
Pagal esamą situaciją brangiausioje, raudonojoje, zonoje tarifas didėtų nuo 90 centų iki 1,8 Eur už valandą, geltonojoje - nuo 60 ct iki 1,2 Eur, žaliojoje - nuo 30 ct iki 60 ct, mėlynojoje - nuo 15 ct iki 30 ct.
Pagal VšĮ Klaipėdos keleivinio transporto duomenis, piko metu vietose, kur renkamos rinkliavos už automobilių stovėjimą, pasiektas didesnis nei 85 proc. užimtumtas. Priminta, kad priemonių nesiėmimas sumažintų galimybę įgyvendinti vieną iš „Mėlynojo proveržio 2030“ strategijos tikslų - sumažinti keliones individualiais automobiliais iki 24 proc., kuris prieš kelerius metus siekė 36 proc.
Be rinkliavos tarifų didinimo, darbo grupė pasiūlė išplėsti rinkliavos ėmimo ribas. Jeigu miesto politikai pritartų, rinkliava būtų renkama Sportininkų, Malūnininkų gatvėse, „Kar Kar“ parko prieigose, dalyje Kauno gatvės. Beje, raudonojoje zonoje rinkliavos būtų renkamos ne darbo dienomis nuo 8 iki 22 val., o visą parą, visomis savaitės dienomis.
Pasak Klaipėdos savivaldybės tarybos nario Audriaus Petrošiaus, parkavimo tarifai pirmiausia turėtų atlikti srautų reguliavimo funkciją. Jis pateikė pavyzdį.
„Pasiekus 85 procentų vidutinį atitinkamos zonos užstatymą, turėtume sėsti prie stalo ir peržiūrėti būtent tos zonos tarifus bei juos nežymiai kilstelti, kad ir vėl būtų sureguliuotas srautas. Turėtume siekti kartu su parkavimo tarifais įdiegti ir tokio pobūdžio tvarką„, - neabejoja A. Petrošius.
Jis priminė, kad kiti šalies didmiesčiai tam tikrose vietose jau spėjo gerokai padidinti kainas už automobilių stovėjimą, o štai kai kuriose Klaipėdos senamiesčio vietose užimtumas kartais siekia net ir 120 procentų.
„Šiandien rinkliava naudojama jos administravimui bei viešojo transporto lengvatų daliniam kompensavimui. Laikausi požiūrio, kad svarbu ne tik surinkti lėšas, bet ir jas tinkamai panaudoti“, - teigė A. Petrošius.
O štai buvęs Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius, dabar Finansų ir ekonomikos komiteto nario pareigas užimantis Saulius Budinas darbo grupės siūlyme pasigedo kompleksinio požiūrio, kas bus pasiekta padidinus rinkliavos tarifus.
Jam pritarė ir kitas komiteto narys Arvydas Vaitkus. Jo manymu, rinkliavos tarifų didinimui aklai pritarti nereikėtų.
„Situacijos palyginimas su Vilniumi nėra logiškai teisingas. Vilnius pirmiausia turi didelę problemą senamiesčio zonoje - ar tai būtų Vokiečių gatvė, ar Rotušės aikštės prieigos. Klaipėdoje tokių problemų nėra. Turime vietas, kurios rezervuojamos visiems metams, sumokant mažesnę dalį.
Kol nėra kompleksinio siūlymo, nereikėtų į tai žiūrėti palankiai. Tai buvo pirma diskusija, apie jokius sprendimus kalbos būti negali. Pasigendu strategiškumo“, - sakė A. Vaitkus.
Klaipėdoje rinkliavos tarifų dydis nekeistas nuo euro įvedimo - 2015-ųjų metų.
Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.