Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Populiariausias automobilių sporto renginys Lietuvoje yra Dakaro ralis. Nors pavadinime jis turi žodį „ralis“, faktiškai tai yra bekelės varžybos – motociklai, automobiliai, keturračiai ir sunkvežimiai važiuoja tokiomis vietomis, kur transporto priemonės šiaip sau neatsiduria.
Analogiško tipo varžybos vyksta ir Lietuvoje. Nors jų mastas ir dalyvių skaičius mažesnis, tačiau pernai pavienės varžybos išaugo į trijų etapų „Lietuvos bekelės lenktynių čempionatą“. O šiemet tų etapų skaičius išaugo iki penkių.
Ar teisinga būtų teigti, kad profesionalus bekelės sportas Lietuvoje šiuo metu yra „ant bangos“? „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ organizatorius Gediminas Grigaitis tuo neabejoja, o pirmame etape, vyksiančiame gegužės 18-19 d. Druskininkų apylinkėse, yra pasiryžęs tai įrodyti.
Populiarėja tarp užsieniečių
„Žmonės investuoja į savo automobilius ir nori lenktyniauti daugiau – tai pagrindinė etapų skaičiaus augimo priežastis. Tačiau didžiausias pokytis šiemet, lyginant su ankstesniais metais, yra pačių etapų sudėtis. Pirmame etape Druskininkuose „Sport“ klasės dalyviams paruošėme apie 100 kilometrų bekelės – du greičio ruožus po 50 kilometrų. Būtent ilgų greičio ruožų pasigesdavo lietuviai, todėl šiais metais galime užtikrinti – jų bus“, – teigia G. Grigaitis.
Tokie pokyčiai vilioja ne tik lietuvius, bet ir užsieniečius. G. Grigaitis užsiminė, kad antrame „Lietuvos Rally Raid čempionato“ etape turėtų pasirodyti Andrejus Rudnickis – baltarusis, du metus kartu su Benediktu Vanagu dalyvavęs Dakare bei užfiksavęs geriausią tuometinį lietuvių rezultatą.
„Džiugu, kad atgarsiai apie Lietuvoje organizuojamą „4x4 Perimetrą“ sklinda už Lietuvos ribų. Šiemet į jau planuoja atvykti baltarusiai, lenkai, latviai. Panašu, kad šiemet atstovai iš kaimyninių šalių sudarys neblogą konkurenciją lietuviams“, – sako varžybų organizatorius.
Didelis pokytis Lietuvos „rally-raid“ čempionate yra ir motociklų klasės atsiradimas. Lietuvoje nėra tokių varžybų, kuriose motociklininkai galėtų varžytis panašiu formatu, kaip Dakaro ralyje - važiuoti pagal kelio knygą, tad bandydami save maratoniniuose raliuose Italijoje, Maroke ar Dakare treniruoti navigacinių įgūdžių iš esmės neturi kur.
Ralio miestas – Druskininkai
Net trys iš penkių „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etapų prasidės Druskininkuose. Kaip teigia G. Grigaitis, geresnio miesto tokio tipo renginiui nėra – kurorto meras Ričardas Malinauskas pats ne vienerius metus aktyviai sportavo ir yra didelis automobilių entuziastas, tad daug procesų Druskininkuose vyksta kur kas greičiau ir paprasčiau nei kituose miestuose.
Druskininkuose vyks pirmasis Lietuvos „rally-raid“ čempionato etapas gegužės 18-19 d., didysis 60 valandų ir beveik 2000 kilometrų maratonas „4x4 Perimetras“ taip pat startuos ir finišuos šiame kurorte (birželio 27-30 d.), o priešpaskutinis etapas, skirtas tik sportinės klasės dalyviams, vyks spalio mėnesį kartu su Druskininkų raliu – paskutiniu „Lietuvos automobilių ralio čempionato“ etapu (spalio 6 d.).
„Druskininkų savivaldybė visada džiaugiasi, kai mieste yra organizuojami įvairūs renginiai, tarp jų – ir sporto. Džiaugiuosi iniciatyviais žmonėmis, kurie organizuoja šventę automobilių sporto gerbėjams ir visiems kurorto svečiams. Tokie renginiai – puiki reklama kurortui. Pats užsiiminėjau profesionaliu automobilių sportu – esu tris kartus Pabaltijo autokroso čempionas, Lietuvos automobilių sporto meistras. Todėl visada su malonumu stebiu varžybas ir labai gerai suprantu, ką prie starto linijos jaučia dalyviai. Lietuvos automobilių „rally-raid“ čempionato dalyviams linkiu gero starto – tegul trasoje užvirusi kova būna įdomi, nenuspėjama, o dalyviai pasiekia savo užsibrėžtų tikslų ir asmeninių rekordų“, – sako Druskininkų miesto savivaldybės meras R. Malinauskas.
Sezono vinis – birželio mėnesį
Pagrindinis šalies čempionato etapas jau ne pirmus metus vyksta paskutinę birželio savaitę. Tai – „4x4 Perimetro“ maratoninės varžybos, vykstančios Lietuvos pasieniu. Apie 2000 kilometrų Lietuvos pasieniu nusidriekusį maršrutą pasienio keliais sportininkai turi įveikti per 60 valandų. Šiemet šis išbandymas vyks birželio 27-30 dienomis.
Tai – ne kiekvienam įveikiamas iššūkis, tačiau net ir standartiniais automobiliais atvykę dalyviai į varžybas pasieks finišą. Šiems visureigiams skirta „Tourism“ klasė. Pavyzdžiui, 2016-ųjų ir 2017-ųjų maratone visus greičio ruožus turistinėje klasėje įveikė keturių asmenų „Nissan Navara“ ekipažai su visiškai standartiniais automobiliais, o 2012 metais startavę net trys „Nissan X-Trail“ ekipažai.
„Vienintelė mūsų modifikacija – užmontuotos bekelei skirtos padangos. Jeigu ne jos, tuomet gal būtume turėję nemalonumų. Tokiame maratone labai svarbu yra patikima technika – jeigu laiką leisi remontuodamas automobilį, gali ne tik apdovanojimus, bet ir finišą pamiršti. O mes, nors važiavome lėčiau nei prizininkai, darėme mažai klaidų ir patikimas automobilis atgabeno iki pat finišo“, – prisiminė vienas iš praėjusiais metais startavusio „STIHL“ ekipažo narių Kęstutis Juškevičius.
Standartiniams automobiliams skirtos „Tourism“ klasės dalyviai varžosi tik orientacinėse rungtyse, tačiau bekele prisivažinėja iki soties. „Extreme“ klasės dalyviai važiuoja standartiniais arba nedaug modifikuotais visureigiais ir varžosi orientacinėse rungtyse, o greičio ruožuose siekia parodyti kuo geresnį laiką. „Sport“ klasėje – tik sportui parengti visureigiai su saugos lankais bei kita įranga, jie varžosi tik greičio ruožuose.