PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2025 m. Vasario 4 d. 11:57

Šilutės rajono savivaldybės mokyklose – pamokos studijos metodo praktinis taikymas

Šilutė

Šilutės rajono savivaldybės nuotr.

EtapliusŠaltinis: Šilutės rajono savivaldybė


342690

Šilutės rajono Žemaičių Naumiesčio gimnazijoje 2025 m. sausio 23 d. vykusiame Lyderystės forume „Pamokos studijos metodo praktinis taikymas“ mokytojai dalijosi patirtimis, kaip sekėsi Pamokos studijos metodo taikymas.

Forumo dalyviai aktyviai įsitraukė į Pamokos studijos metodo praktinio išbandymo pristatymų-aptarimų grupių veiklą. Mokytojų teigimu, pasiteisino kelių mokytojų komandinis darbas, jie bendradarbiaudami su kolegomis pasidalino naujomis idėjomis bei patirtimi. Svarbu, kad stebint kolegų pamokas iš šono, galima greitai pastebėti, ką reikėtų tobulinti, ir taip gauti vertingų įžvalgų pamokų kokybės gerinimui. Ateityje Pamokos studijos medžiagą ir patirtį planuojama pristatyti mokyklose bei rajono metodiniuose dalykų mokytojų būreliuose.

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Pamokos studijos metodo praktinis taikymas

2024–2025 mokslo metų pradžioje Šilutės rajono matematikos, biologijos, geografijos, šokio, informatikos, dailės, technologijų, lietuvių kalbos, muzikos, istorijos, chemijos, fizikos mokytojų metodinių grupių atstovai dalyvavo mokymuose „Pamokos studija mokinių mokymosi pažangai“. Mokymų ciklą sudarė trys dalys: „Mokytojų bendradarbiavimas ir tinklaveika profesiniam tobulėjimui. Pamokos studija: nuo planavimo iki įgyvendinimo“ įvyko 2024 m. spalio 1 d.; „Mokinių pažinimas ir mokymosi sunkumų įveika. Ugdymo proceso stebėjimo būdai“ – 2024 m. spalio 24 d.; „Stebėjimo ir kitų pamokos duomenų analizė, jų panaudojimas pamokos tobulinimui“ – 2024 m. gruodžio 2 d. Po šių mokymų ir gausių lektorių konsultacijų mokytojai išbandė metodą jį taikydami rajono mokyklose.

Žemaičių Naumiesčio gimnazijoje 2025 m. sausio 23 d. vykusiame Lyderystės forume „Pamokos studijos metodo praktinis taikymas“ moderatorė Laura Dabulytė kvietė susirinkusius pasidalinti patirtimis, kaip sekėsi Pamokos studijos metodo taikymas. Šilutės rajono savivaldybės administracijos Švietimo, sporto ir kultūros skyriaus vedėja Dainora Butvydienė palinkėjo, kad visos patirtys būtų prasmingos ir padėtų siekiant aukštų rezultatų.

Forumo dalyviai aktyviai įsitraukė į Pamokos studijos metodo praktinio išbandymo pristatymų-aptarimų grupių veiklą. 1 grupę sudarė matematikos, geografijos, biologijos, šokio mokytojai, jų veiklą moderavo Daiva Kėrienė, Vydūno gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė. 2 grupę sudarė informatikos, dailės, technologijų, lietuvių kalbos mokytojai, kurių veiklą moderavo Tatjana Balvočienė, Vydūno gimnazijos informatikos mokytoja ekspertė. 3 grupę sudarė fizikos, chemijos, muzikos, istorijos mokytojai, jų veiklą moderavo Simona Steponavičienė, Vilkyčių pagrindinės mokyklos fizikos mokytoja.

Pristatytos Pamokos studijos modelio patirtys, mokytojai teigė, jog svarbu ne kiekybiškai, o kokybiškai susiplanuoti pamoką: „Mažiau yra geriau“. Taip pat, jų teigimu, svarbu pamokos pabaigoje fiksuoti įvairių gebėjimų mokinių padarytą pažangą, parengtą pamokos planą adaptuoti prie savo konkrečios klasės. Taupant laiką galima naudoti skaitmenines refleksijos priemones (interviu atlikimui).

Mokytojus nustebino pamokos studijos taikymas praktikoje. Jiems tai buvo nauja ir nelabai tikėtasi, kad pavyks, bet pasiteisino net kelių mokytojų komandinis darbas. Pamoka mokinių įvertinta kaip kitokia, patyriminė, ugdanti kritinį mąstymą, aktuali. Pamokų metu buvo ugdomos pažinimo, bendradarbiavimo, komunikavimo, skaitmeninė ir kūrybiškumo kompetencijos. Kolega – stebėtojas, o ne vertintojas. Specialiųjų poreikių turintis mokinys buvo susidomėjęs ir aktyviai įsitraukė į veiklas, ėmėsi iniciatyvos, lyderystės. Darbas klasėje, keičiant mokymosi metodus, mokiniams patinka.

Po kavos pertraukos Laura Dabulytė, komunikacijos profesionalė, laidų vedėja, pranešėja, viešojo kalbėjimo ir lyderystės skatinimo ekspertė, mokė dalyvius komunikuoti, savo silpnybes paversti stiprybėmis, pristatė svarbiausius elementus komunikacijoje.

Žavinta Daukšienė, Žemaičių Naumiesčio gimnazijos biologijos mokytoja metodininkė, eterinių aliejų praktikė, edukatorė, įvairių projektų ir iniciatyvų autorė, skaitė pranešimą „Kvapai ir emocijos“, pakvietė renginio dalyvius atlikti praktines veiklas.

Viena mokytojų sakė: „Tikiuosi, kad mūsų patirtis bus naudinga ir kitiems mokytojams. Matau galimybę tęsti savo <...> mokykloje, kur turime ilgametę patirtį tarp dalykų vykdyti integruotas veiklas. Matau galimybę sujungti dailę, kalbas (anglų, lietuvių), biologiją ir kt. Ateityje Pamokos studijos medžiagą ir patirtį planuojama pristatyti mokyklų bei rajono metodiniuose dalykų mokytojų būreliuose. Pagal galimybes suplanuoti ir pravesti atviras arba srautines pamokas. Pamokos studijos planus planuojama patalpinti gerosios patirties idėjų banke (debesyje).“

#ŠILUTĖ#RAJONAS#SAVIVALDYBĖ#MOKYKLOS#PAMOKA
#STUDIJA#METODAS#PRAKTINIS#TAIKYMAS