Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Alytaus miesto savivaldybės nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Alytaus miesto savivaldybė
Šiuo metu vyksta metalinių tilto konstrukcijų parengimas dažymui, jas paruošus iš karto ir dažoma. Taip pat tvarkomos tilto atramos, jau prasidėjo ir pagrindiniai – tilto tarpatramių pakėlimo ir guolių keitimo – darbai.
Pasak UAB „Alkesta“ generalinio direktoriaus Tito Lukšo, vienas svarbiausių A. Juozapavičiaus tilto kapitalinio remonto etapų – atraminių guolių keitimas – vykdomas trimis etapais. Kiekvieno jų metu, naudojant domkratus, pakeliama perdanga ties atraminiais guoliais, kad būtų galima pašalinti nusidėvėjusius ir sumontuoti naujus guolius.
„Norime, kad tilto remontas būtų užbaigtas laiku – rudeniop gyventojų gyvenimo ritmas greitėja, prasideda mokslo metai, mieste daugėja eismo. Todėl prašėme rangovo didinti pajėgumus ir dirbti intensyviau. Mums svarbu, kad gyventojai kuo greičiau galėtų naudotis patogiu ir saugiu susisiekimu“, – sakė administracijos direktorius Gintaras Rakaitis.
„Šiuo metu jau esame įgyvendinę vieną iš trijų pakėlimo etapų. Tuo pačiu metu vykdome metalinių sijų senosios antikorozinės dangos šalinimo darbus ir ruošiame jas naujam dažymui – tai būtina siekiant išlaikyti tilto konstrukcijų kokybę, užtikrinti jų ilgaamžiškumą bei saugų eksploatavimą. Artimiausiu metu planuojame pradėti likusius perdangos pakėlimo etapus. Lygiagrečiai atliekami paruošiamieji darbai tilto pakloto hidroizoliacijos įrengimui, jie padės apsaugoti konstrukcijas nuo neigiamo aplinkos poveikio.
Atsižvelgdami į tilto svarbą miesto transporto sistemai ir užsakovo pageidavimą, nuo liepos 26 dienos dirbame ir savaitgaliais – tiek šeštadieniais, tiek sekmadieniais. Tokiu intensyvesniu darbo grafiku planuojame dirbti iki rugsėjo 1-osios, siekdami užbaigti visus būtinus darbus, kurie leistų atnaujinti transporto priemonių ir pėsčiųjų eismą tiltu. Nors visas kapitalinis remontas iki to laiko dar nebus baigtas, mes dedame visas įmanomas pastangas, kad eismas vyktų netrukdomai“, – sakė T. Lukšas.
Tilto krantinėms atramoms įrengti buvo panaudoti didžiuliai akmenys, kurie įrengti statant tiltą 1937 metais. Atliekant remonto darbus bus panaudota speciali technologija, leidžianti juos palikti matomus.
Prieš keletą metų rengiant A. Juozapavičiaus tilto kapitalinio remonto projektą, į jį nebuvo įtrauktas apšvietimo tinklų keitimas. Šiuo metu Alytaus miesto savivaldybės specialistai rengia atitinkamus pasiūlymus, kad ir šie darbai būtų įgyvendinti.
Šiek tiek Antano Juozapavičiaus tilto istorijos, ją pateikė Alytaus kraštotyros muziejaus muziejininkė Birutė Malaškevičiūtė.
„Pirmasis tiltas per Nemuną mieste pastatytas 1909 metais. Jis buvo medinis ir stovėjo šiek tiek žemiau (pasroviui) dabartinio tilto, ūkiškai pasakius: atkarpoje tarp dabartinio tilto ir prieplaukos. Pirmojo pasaulinio karo metu susprogdintas. Atstatytas.
1919 metais vasario 13 dieną ant tilto nušautas pirmasis Lietuvos nepriklausomybės kovų karininkas Antanas Juozapavičius. Pagerbiant karininko atminimą tiltas pavadintas jo vardu. Nors medinį tiltą saugojo lytlaužos, tačiau kasmet jo būklė blogėjo ir nuolat reikėdavo remonto darbų. 1935 metais lapkričio 15 dieną uždrausta tiltu važiuoti autobusams, kitos susisiekimo ir transporto priemonės turėjo būti iki 2 tonų svorio.
Suaktyvėjo diskusijos, jog reikalingas naujas, gelžbetoninis tiltas.
Jo statybos prasidėjo 1936 metų rugpjūčio mėnesį. Pradžioje prie statybų dirbo apie 300 darbininkų, kurie rugsėjo 6 dieną protestuodami liovėsi dirbti ir pareikalavo didesnio užmokesčio.
Lapkričio 30 diena vos nesibaigė tragedija, „Suvalkietis“ rašė: „Lapkričio 30 d. prie statomo Alytuje per Nemuną tilto buvo į vandenį įkritęs darbininkas. Vandens srovė jį greit pradėjo nešti, bet jis, kad su drabužiais stengėsi plaukti ir šaukėsi pagalbos. Žmonių subėgo daug, bet tik žiūrėti, ne gelbėti. Vargais negalais atsirado vienas laivelis, kuriame įsėdęs drąsesnis darbininkas ryžosi srovės nešantį gelbėti, bet nepavijo, nes irklavosi kastuvu. Kadangi skęstantis nebuvo nustojęs sąmonės, tai nors jį srovė nunešė žemyn senojo tilto, bet stebuklingu būdu jam pavyko prie kranto priplaukti ir išsigelbėti.“
„Darbas“ šią informaciją papildė: „Š. m. lapkričio 30 d. prie Alytaus tilto statybos vienas darbininkas ties Nemuno vidurio nuo ledo smūgio pajudėjus lieptui įkrito į vandenį. Matyt, būta stipraus vyro, nes grumdamasis su ižiumi nuplaukė apie 300 metrų ir išplaukė į krantą. Reikėtų Alytaus tilto statybos administracijai sutvarkyti šiek tiek geresnį praėjimą ant Nemuno. Per vieną lentą vaikščioti yra pavojinga.“
Keli nelaimingi nutikimai įvyko ir 1937 metais. Naujas gelžbetoninis, kainavęs 1 170 000 litų, tiltas iškilmingai atidarytas 1937 metais gruodžio 15 dieną ir taip pat pavadintas A. Juozapavičiaus vardu. Tiltą 1944 metais susprogdino vokiečiai. Atstatytas tik 1967 metais.“