Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Šiaulių sanatorinė mokykla bus pertvarkoma ir rudenį oficialiai duris atvers kaip Šiaulių „Santakos“ ugdymo centras. Įstaigos direktorė – Lijana Giedraitienė. (Sauliaus Jankausko nuotr.)
Ugnė UrbonėŠaltinis: Savaitraštis „Etaplius“
Aštuoni Lietuvoje rudenį darbus pradėsiantys regioniniai specialiojo ugdymo centrai kuriami dabar veikiančių specialiųjų mokyklų pagrindu. Regioninių centrų specialistai dirbs ne tik pačiuose centruose, jie vyks ir į mokyklas, kurioms reikia konsultacijų.
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) informuoja, kad regioninio specialiojo ugdymo centro tikslas – skatinti įtraukųjį ugdymą regione, padedant jo mokyklų bendruomenėms praktikoje taikyti įtraukties švietime principą, skleisti įtraukiojo ugdymo inovacijas regiono mokyklose.
Planuojama, kad lėšos specialiojo ugdymo centrams bus skirtos šių metų pabaigoje ar 2024 m. pradžioje. Anot ŠMSM atstovų, regioniniai specialiojo ugdymo centrai ir toliau išlaikys savo, kaip specialiųjų mokyklų, statusą, todėl tęsti ankstesnes veiklas reikės ir iš savivaldybės lėšų. Nors prievolės nėra, tikimasi, kad ir savivaldybės prisidės prie šių centrų veiklos plėtros.
Šiaulių sanatorinė mokykla, atitikusi ŠMSM keliamus reikalavimus, bus pertvarkoma ir rudenį oficialiai duris atvers kaip Šiaulių „Santakos“ ugdymo centras. Apie visuomenei svarbų pokytį, centro pertvarkymą ir naują veiklos kryptį kalbamės su įstaigos direktore Lijana Giedraitiene.
– Ką visuomenė turėtų žinoti apie Šiaulių „Santakos“ ugdymo centrą? Kaip keisis buvusios Šiaulių sanatorinės mokyklos veiklos pobūdis ir kryptis?
– Šalia mokyklos vykdomos veiklos ugdymo įstaiga tampa centru, kuris teiks pagalbą ir kitoms mokykloms. Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro specialistai konsultuos mokyklas dėl įtraukiojo ugdymo organizavimo principų. Taip pat siūlysime tobulinti mokyklų vadovų, pedagoginių darbuotojų, mokytojų padėjėjų kompetencijas, skleisime įtraukiojo ugdymo organizavimo būdus, metodus bei priemonių taikymo mokiniams praktiką. Be abejo, centre taip pat bus ugdomi mokiniai su dideliais arba labai dideliais specialiaisiais ugdymosi poreikiais, kaip iki šiol.
– Kokias ugdymo įstaigas konsultuos Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro specialistai?
– LR ŠMSM ministro įsakymu, Šiaulių „Santakos“ ugdymo centras teiks paslaugas visame Šiaulių regione. Centrui priskirtos šios savivaldybės: Kelmės, Joniškio, Pakruojo, Radviliškio, Akmenės, Šiaulių miesto ir rajono. Šalia mūsų mokyklos veiklos atsiras konsultavimo skyrius, kurį sudarys mobilios komandos. Jos pagal poreikį vyks į mums priskirto regiono mokyklas ir darželius arba šių ugdymo įstaigų nariai atvyks į centrą. Konsultavimo komanda dalysis patirtimi, patarimais, konsultuos dėl kiekvieno skirtingo atvejo, mokinio. Be abejo, pačios mokyklų bendruomenės turės ieškoti sprendimų, būdų ir įgyvendinimo galimybių, o centro komanda bus patarėjai ir pagalbininkai.
– Apie tai, kad mokykla bus pertvarkoma į regioninį specialiojo ugdymo centrą, sužinojote praėjusių metų gruodį. Kaip vyksta pasiruošimas?
– Šiuo metu mes ruošiamės. Kada pradėsime pačias konsultavimo funkcijas, tiksliai atsakyti negaliu, nes šiuo metu vyksta parengiamieji darbai. Planuojame ir rengiame konsultavimo organizavimo algoritmus, laukiame ŠMSM nurodymų dėl centro finansavimo – kada jis bus skirtas ir kada galėsime skelbti naujų darbuotojų paiešką ir formuoti konsultavimo komandas.
Aš manau, kad centras rugsėjo antrą dieną nepradės išsyk konsultuoti. ŠMSM yra numačiusi mokymus formuojamoms ugdymo įstaigų konsultavimo komandoms. Tam, kad paruoštume personalą, kuris profesionaliai teiktų pagalbą, reikia laiko.
Šiuo metu mūsų centro darbuotojai yra apmokomi kvalifikacijos kėlimo kursuose. Taip pat įrengiame sensorinį kambarį. Darbai vyksta. Mano nuomone, svarbu pasiruošti tinkamai, kad visiems būtų aišku, kokiu būdu ir kaip pagalba centre bus teikiama.
– Kaip bus organizuojamas konsultavimo komandos darbas?
– Pagalba bus suteikiama skirtingai. Pirma, centras organizuos tam tikrus renginius, kurių metu mokyklų bendruomenės galės tobulinti savo kompetencijas. Antra, bus sprendžiami konkretūs atvejai. Kuomet mokyklos bendruomenė savo sąraše turės didelių arba labai didelių ugdymosi poreikių turintį mokinį ir nežinos, kaip dėl vaiko sveikatos sutrikimų organizuoti ugdymą ir jam padėti, galės kreiptis į Šiaulių „Santakos“ centrą. Mūsų mobili komanda vyks į ugdymo įstaigą ir stebės mokinį jo aplinkoje. Po to bus teikiamos tam tikros rekomendacijos, kaip konkrečiam vaikui būtų galima pritaikyti ugdymą. Mokyklos komanda taip pat turės galimybę atvykti konsultuotis tiesiai į specialiojo ugdymo centrą. Jeigu tėveliai pageidaus, vaikas, turintis specialiųjų ugdymosi poreikių, kurį laiką galės mokytis pačiame centre ir, įgijęs tam tikrų įgūdžių, galės grįžti į savo bendruomenę.
– Kiek mobilių konsultavimo komandų turės specialiojo ugdymo centras ir kokie specialistai jas sudarys?
– Viskas priklausys nuo finansavimo dydžio. Preliminariais skaičiavimais, regione yra apie 44 tūkst. mokinių. Numatyta, kad 20 tūkst. mokinių turėtų būti įsteigtos keturios pareigybės konsultavimo komandai suformuoti. Konsultavimo komandą turėtų sudaryti šie specialistai: psichologas, specialusis pedagogas, logopedas, socialinis pedagogas, pagal poreikį – terapeutas ar kineziterapeutas. Tikslų poreikį į priekį numatyti labai sunku, viskas matysis veiklos metu.