Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Neseniai 50-metį atšventusi Šiaulių sanatorinė mokykla naujus mokslo metus pradėjo itin darbingai. Ugdymo įstaiga šiuo metu dalyvauja net šešiuose tarptautiniuose projektuose, dar vieną neseniai sėkmingai įgyvendino. Mokyklos bendruomenė džiaugiasi galimybe kelti pedagogų kvalifikaciją ir dalintis gerąja patirtimi su kolegomis iš užsienio šalių. Smagu, kad iš šiauliečių turi ko pasimokyti net tokios Europos valstybės, kaip Portugalija, Didžioji Britanija ar Ispanija.
Moko vaikus priimti ir mylėti save
Šiaulių sanatorinėje mokykloje mokosi vaikai, turintys sveikatos sutrikimų. Tai įvairios įgimtos ligos, judesio padėties sutikimai, širdies ydos, lėtiniai neurologiniai susirgimai. Vaikai čia ne tik mokosi, bet ir gauna visas reikalingas gydomąsias procedūras, pramogauja, užsiima kultūrine – menine veikla ir svarbiausia – mokosi įsilieti į visuomenę.
Šiaulių sanatorinės mokyklos pedagogai sako, kad itin svarbu atsižvelgti į tokių vaikų individualius poreikius ir įkvėpti jiems pasitikėjimo savimi, mokyti, jog negalia jų neišskiria iš kitų ir nepadaro prastesniais, nepilnaverčiais. Žinoma, ugdymo procesas čia sudėtingesnis nei paprastoje bendrojo ugdymo mokykloje. Nuo pirmokėlių iki dešimtokų – kiekvienas vaikas individualus, kiekvienam kartais skauda, kiekvieno liga gali paūmėti ir ne visada lengva susikaupti mokslams.
Siekiant, kad šie vaikai gautų tinkamą ir kokybišką ugdymą, pedagogų kompetencijos turi būti itin aukštos.
20191029-142531.jpg
Tarptautinių projektų gausa
Šiaulių sanatorinės mokyklos pedagogai sako, kad mokytojo darbas – nuolatinis mokymasis ir tobulėjimas. Negali užsisėdėti vienoje vietoje, turi žengti koja kojon tiek su naujomis technologijomis, tiek su ugdymo(si) metodikomis.
Būtent todėl prieš ketverius metus mokyklos bendruomenė nusprendė įsitraukti į tarptautinę projektinę veiklą ir pradėjo dalyvauti NordPlus programos projektuose. Praėjus metams, 2018-aisiais, mokykla jau pati parengė pirmąją „Erasmus+“ KA1 programos paraišką „Kokybiškas įtraukusis ugdymas – pozityvus mokytojo profesionalumas kiekvieno mokinio ugdymo (si) sėkmei“ ir gavo dotaciją projekto įgyvendinimui.
Anglų kalbos mokytoja ir projektų koordinatorė Anželika Grigaliūnė pasakoja, kad projektinė veikla labai vertinga visai bendruomenei, pavyko įgyti naudingos patirties bei pasidalinti savąja. Taigi, šiandien Šiaulių sanatorinė mokykla vykdo net 6 tarptautinius projektus: 4 Erasmus+ ir 2 Nordplus Junior programos. Visi, mokykloje vykdomi Erasmus + programos projektai finansuojami Europos Komisijos „Erasmus +“ programos lėšomis.
img-20191005-141450.jpg
Geroji patirtis
„Kokybiškas įtraukusis ugdymas – pozityvus mokytojo profesionalumas kiekvieno mokinio ugdymo(si) sėkmei“ – tai pirmasis mokyklos įgyvendintas tarptautinis projektas, kuriuo bendruomenė labai didžiuojasi. Šio projekto metu pedagogai lankėsi net 7-iose skirtingose Europos šalyse: Vokietijoje, Italijoje, Ispanijoje, Suomijoje, Portugalijoje, Slovakijoje ir Kroatijoje.
Buvo iškelti 3 pagrindiniai šio projekto tikslai: sukurti mokinio portfolio, padėsiantį geriau pažinti vaikus ir pritaikyti jiems individualias ugdymo metodikas, išmokti tikslingai ir efektyviai naudoti skaitmenines mokymosi priemones bei patobulinti pedagogų pasirengimą dirbant su specialiųjų poreikių turinčiais mokiniais.
Daugiau kaip porą metų trukęs projektas davė puikių rezultatų. Iš viešnagių užsienyje grįžę pedagogai rengė profesines dirbtuves, kur pristatydavo naujus mokymo metodus, vesdavo atviras pamokas, kuriose tie metodai buvo pristatomi iš praktinės pusės, skaitė pranešimus įvairiose pedagogų konferencijose.
Taip pat projekto metu mokykla sukūrė duomenų bazę, kurioje galima rasti visas mobiliąsias aplikacijas bei programėles, skirtas ugdymui.
Į projektines veiklas aktyviai įsitraukia ir mokiniai. Pedagogai pastebi, kad vaikai taip įgauna daugiau pasitikėjimo savimi, gilina anglų kalbos žinias.
„Tai labai skatina vaikų motyvaciją, norą mokytis ir lyderystę. Pamatę naujovę, įgiję tam tikrą patirtį, pamatę tai, kas labai patiko, jie imasi iniciatyvos ir savo mokykloje. Tarkime, visiems labai patiko švediško stalo principas, jį pritaikėme ir pas mus. Mokinių prašymu įsirengėme savarankiškumo įgūdžių formavimo klasę – virtuvėlę, emocijų ir nusiraminimo kambarį. Be to, tokie projektai skatina vaikus kalbėti angliškai, stiprina jų pasitikėjimą savimi“, – projektinių veiklų naudą vaikams vardija A. Grigaliūnė.
20190514-104519.jpg
Šiaulių sanatorinės mokyklos direktorė Lijana Giedraitienė sako, kad projektinė veikla yra prioritetinė ugdymo įstaigos sritis. Vizitai į užsienio mokyklas pedagogams padeda formuoti ir plėtoti komandinio darbo įgūdžius, praplečia mokinių akiratį, leidžia į kai kuriuos dalykus pažvelgti kritiškai ir pastebėti, ką galima tobulinti. Be to, pasak direktorės, tokie projektai reikšmingi ne tik Šiaulių ar Lietuvos, bet ir visos Europos mastu.
„Yra nauda ir visai Europai, kuriant modernų ir efektyvų ugdymo modelį. Tų mokyklų pedagogai atvažiuoja pas mus, mes pas juos. Užsienio šalių partneriai taip pat gali pasisemti patirties, parsivežti į savo šalį, į savo mokyklą tai, kas geriausia. Taip visi kartu galime kurti ir užtikrinti kokybišką ugdymą specialiųjų poreikių turintiems vaikams“, – įsitikinusi L. Giedraitienė.
Svarbu pažymėti, kad Šiaulių sanatorinė mokykla šiuo metu yra turbūt vienintelė bendrojo ugdymo įstaiga, parengusi tarptautiškumo strategijos planą. Įprastai tokius planus rengia tik kolegijos, profesinės bei aukštosios mokyklos. Bendrojo lavinimo įstaigos tiesiog neturi tokio poreikio, o štai Šiaulių sanatorinė mokykla dėl vykdomų tarptautinių projektų gausos šį dokumentą parengė.
20210824-095307.jpg
Užsienio šalių partneriai turi ko pasimokyti
Projektuose dalyvaujantys pedagogai sako, kad iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog kitose Europos šalyse naudojamos modernesnės, efektyvesnės priemonės specialiųjų poreikių turinčių vaikų ugdymui. Tačiau tai anaiptol nėra tiesa. Iš tiesų užsieniečiai, atvykę į Šiaulių sanatorinę mokyklą, lieka sužavėti ir nustebę.
„Kai turime svečių, tai labai didžiuojamės pristatydami savo mokyklą. Svečiai būna sužavėti ugdymosi aplinkomis, nes mes jų turime labai daug. Turime baseiną, gydomosios kūno kultūros kabinetus, kurie aprūpinti įvairiu moderniu inventoriumi, mokiniai turi virtuvėlę, kur po pamokų gali eiti gaminti maistą, patalpas drabužiams skalbti. Kadangi vaikai pas mus ir gyvena, taip ugdomas jų savarankiškumas, mokomasi atlikti kasdienius buities darbus. Turime ir „Apple“ klasę, kurioje – naujos planšetės. Kiekvienas 1-6 klasių mokinys turi po asmeninę, jiems skirtą planšetę, kuri naudojama mokymui(si). Medicinos dalyje turime hidromasažinę vonią, masažo kabinetus. Užsieniečiai labai nustemba, kad turime tokią modernią ir visiems vaikų poreikiams pritaikytą bazę“, – pasakoja A. Grigaliūnė.
Jai antrina ir mokyklos specialioji pedagogė Atena Žymantienė.
„Ką aš pamačiau tose užsienio šalyse, tai kad mes esame net labiau pažengę, negu jos. Man teko pabuvoti Italijoje ir Portugalijoje, tai pasirodė, kad būtent specialiųjų poreikių turinčių vaikų ugdyme mes esame labiau pažengę ir turime daugiau patirties“, – sako pedagogė.
Iš viso Šiaulių sanatorinė mokykla bendradarbiauja su 32 partneriais iš 15 skirtingų šalių.
Remiamas turinys
collage.jpg