Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.lt nuotr.
Sigita GamulėnienėŠaltinis: Regionų administracinio teismo inf.
Pareiškėjas Vyriausybės atstovas Šiaulių ir Telšių apskrityse teismo prašė panaikinti Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2023 m. vasario 2 d. sprendimą, kuriuo sudarytas Šiaulių miesto savivaldybės tarybos darinys – Tarybos ir mero sekretoriatas. Paaiškino, kad Šiaulių miesto savivaldybės taryba, nesilaikydama Vietos savivaldos įstatymo, 2023 m. vasario 2 d. sprendimu sudarė Tarybos ir mero sekretoriatą ir patvirtino Šiaulių miesto savivaldybės Tarybos ir mero sekretoriato nuostatus, kurie reglamentuoja sekretoriato uždavinius, funkcijas, teises ir veiklos organizavimo tvarką.
Vyriausybės atstovas pasiūlė atsakovei svarstyti šio sprendimo panaikinimo klausimą, tačiau ji nė viename iš dviejų organizuotų posėdžių šio klausimo į darbotvarkę neįtraukė ir nesvarstė.
Teismas, išnagrinėjęs bylą, nurodė, kad Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo (Įstatymas) 7 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatyta, kad prižiūrėdamas, ar savivaldybės laikosi Konstitucijos ir įstatymų, ar vykdo Vyriausybės nutarimus, Vyriausybės atstovas galimai neteisėtus savivaldybės administravimo subjektų teisės aktus šio įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka siūlo panaikinti arba pakeisti. Byloje nustatyta, kad pareiškėjas teikimu siūlė svarstyti Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2023 m. vasario 2 d. sprendimo Nr. T-31 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos ir mero sekretoriato sudarymo“ panaikinimo klausimą, tačiau iš viešai prieinamų duomenų matyti, kad tarybos posėdžiuose meras Vyriausybės atstovo teikimo nepristatė, tarybos nariai teikimo nesvarstė ir sprendimo dėl teikimo įgyvendinimo (neįgyvendinimo) nepriėmė, pranešimo pareiškėjui neparengė. Pažymėtina, kad Vyriausybės atstovas rašte nurodė, kokiais būdais atsakovė privalo įvykdyti teikimą, t. y. meras privalo supažindinti savivaldybės tarybą su teikimu, o pastaroji apsvarstyti jį ir priimti sprendimą, apie priimtą sprendimą pranešti Vyriausybės atstovui.
Taigi teismas konstatavo, kad Vyriausybės atstovo 2023 m. spalio 4 d. teikimas, kuriuo savivaldybės tarybai buvo pasiūlyta svarstyti Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2023 m. vasario 2 d. sprendimo panaikinimo klausimą, įgyvendintas nebuvo.
Įvertinęs byloje esančią medžiagą, teismas nusprendė, jog Šiaulių miesto savivaldybės taryba neįgyvendino Įstatyme imperatyviai nustatytos pareigos apsvarstyti Vyriausybės atstovo teikimą ir dėl jo priimti sprendimą, t. y. dėl atsakovės kaltės nėra užbaigta administracinė procedūra, kurios pagrindu Vyriausybės atstovas galėtų atlikti veiksmus, susijusius su galimai neteisėto sprendimo panaikinimu, todėl atsakovė privalo baigti administracinę procedūrą ir priimti atitinkamą sprendimą. Taigi teismas Šiaulių miesto savivaldybės tarybą įpareigojo Vyriausybės atstovo teikimą apsvarstyti artimiausiame posėdyje, bet ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos, ir apie priimtą sprendimą pranešti Vyriausybės atstovui per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
Šis teismo sprendimas gali būti skundžiamas apeliacine tvarka Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.