PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2021 m. Spalio 8 d. 11:26

Šiaulių lopšelyje-darželyje – ypatingos galimybės ypatingiems vaikams

Šiauliai

A. Rutkausko nuotr.

Reporteris ElenaŠaltinis: Etaplius.lt


190397

Šiaulių lopšelyje-darželyje „Berželis“ siekiama kuo kokybiškesnio ugdymo. Įstaiga jau kelerius metus ypač daug dėmesio skiria specialiųjų poreikių turintiems vaikams: renkamos jų grupės, dirba daug švietimo pagalbos specialistų, pasiruošusių padėti darželio ugdytiniams. Tai reikalauja nuolat gilinti žinias, remtis sėkmingomis istorijomis, bendradarbiauti su tarptautiniais partneriais.

 

rtk01907.JPG

Darželyje priimami visi – tikima, kad kiekvienas yra savitas, unikalus, turintis savų tvirtybių ir silpnybių. Į vaikus žiūrima, kaip į mažus žmones, jų poreikiai ir jausmai nemenkinami, stengiamasi juos suprasti, leisti atsiskleisti ir pritapti. Čia ypač praverčia tarptautiniuose mokymuose įgyta patirtis: ugdytojų gebėjimas nusiraminti, sukurti ryšį ir harmoniją leidžia pasiekti neįtikimų dalykų.

Kaip ir suaugusieji, vaikai kasdien patiria daugybę skirtingų emocijų. Vakarykščius ar to paties ryto jausmus vaikai atsineša ir į darželį, todėl labai svarbu gebėti nusiraminti ir sugrįžti į pusiausvyrą. Pedagogai yra pasiruošę padėti: vykdomi kvėpavimo, jogos pratimai specialiose įstaigos erdvėse ar už jos ribų. Vaikams suteikiama daug laisvės – patys gali kurti, atrasti, patirti, pažinti save, pasitikėti savimi ir savo gebėjimais. Kad vaikai gebėtų padėti sau iškilus įvairioms problemoms, jiems padedama pažinti save ir savo individualumą: vienus ramina apsikabinimas, kitus – kūrybinė veikla, trečius – tyla. Įstaigoje siekiama sukurti tokią erdvę, kur atsižvelgiama į kiekvieną.

Norėdami įgyti įvairios patirties ir naujų žinių, dalis pedagogų ir administracijos darbuotojų išvyko į Kroatiją ir Ispaniją. Šiose Europos valstybėse mokėsi skaitmenines technologijas pritaikyti ugdymo procese, ugdyti mažųjų emocinį intelektą. Darželio darbuotojai kartu ne tik tobulėjo ir įgijo naujų patirčių, bet ir jas pritaikė. Dirbdami ir ieškodami pačių tinkamiausių būdų suvienyti įvairių – pačių skirtingiausių – poreikių turinčius vaikus, sujungė žaidimus ir skaitmenines technologijas, palengvinančias ir praplečiančios ugdymo galimybes. Specialiai pritaikytoje „Steam“ klasėje, kurioje galima rasti planšetinių kompiuterių, skaitmeninių mikroskopų, konstruktorių, kitos laboratorinės įrangos, ugdytiniai domisi įvairiais dalykais: inžinerija, technologijomis, gamtos mokslais, matematika, menais. Ten vaikai mokosi naudotis skaitmeninėmis technologijomis, bendradarbiauti ir užduotis atlikti kartu. Toks ugdymo būdas leidžia atliepti įvairius vaikų poreikius ir sėkmingai pasiekti mokymosi tikslų.

rtk01909.JPG

Specialiųjų poreikių turinčių vaikų ugdymas – sudėtingas procesas, reikalaujantis priimti kūrybiškus sprendimus. Vienas iš jų – organizuojami logoritmikos užsiėmimai, kurių metu vaikai juda, kalba ir muzikuoja. Tokiu būdu lavinama motorika, tempo ir ritmo pajūtis, balsas, muzikinė klausa, kvėpavimas. Šis logopedinės ir muzikinės veiklos derinimas efektyviai padeda siekti taisyklingos kalbos. Ji lavinama ir ritminiais pokalbiais, kuriems naudojamos įvairiausios priemonės: ritminės lazdelės, puodeliai, barškučiai, būgneliai, švilpukai, taip pat garsą skleidžiančios gamtos dovanos: kaštonai, gilės, riešutai, lapai. Užsiėmimų metu vaikai, rimuodami žodžius, trepsi, ploja, beldžia, juda. Tai lavina ne tik kalbos įgūdžius, bet ir atmintį bei smulkiąją motoriką, padeda užmegzti ir palaikyti emocinius ryšius su bendraamžiais, pedagogais, artimaisiais. Šios unikalios vaikų ugdymo priemonės yra nebijojimo klysti, kūrybiškumo ir tikėjimo savo idėjomis pavyzdys, padedantis daugybei lopšelio-darželio „Berželis“ auklėtinių.

 

Remiamas turinys