Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Rasa SolovjovienėŠaltinis: Etaplius.lt
Projekto tikslas – ugdyti mokinių emocinę ir sveikos gyvensenos kompetenciją, plėtoti bendruosius sveikos gyvensenos įgūdžius bei teigiamas sveikatos nuostatas, siekti, kad mokiniai gebėtų prisiimti atsakomybę už savo ir kitų sveikatą bei efektyviai prisidėtų prie bendruomenės sveikos gyvensenos plėtros. Projekto metu buvo skatinamas ir ugdomas fizinis vaikų raštingumas – judėjimas tapo neatsiejama jų gyvenimo dalimi. Šio projekto partneris – Šiaulių teniso akademija.
Projekto metu Šiaulių teniso akademijos uždaruose kortuose Dainų progimnazijos ketvirtokams buvo organizuojamos fizinio ugdymo pamokos. Išklausę saugaus elgesio instruktažų seriją, mokiniai mokėsi numatyti grėsmes gatvėje, sėkmingai taikė žinomus saugaus elgesio modelius, vertino bei koregavo savo, kaip eismo dalyvių, elgesį.
Teniso kortų erdvėse mokiniai atliko rytinės mankštos pratimus, kurie padėdavo geriau susikoncentruoti, nusiraminti, sumažinti impulsyvumą ir pakelti nuotaiką. Reguliarios mankštos vyko ne tik teniso kortuose, bet ir namuose su artimaisiais, progimnazijoje pertraukų metu. Fizinio ugdymo pamokas paįvairino projekto veikloms gautas sportinis inventorius (didelių pėdų poros, estafečių maišai, spalvingi parašiutai, stūmimo lazdos, vikrumo kopetėlės ir kt.) Mokiniai atliko ir jogos pratimus, lavinančius koordinaciją, kūno lankstumą bei taisyklingą kvėpavimą, skatinančius pasitikėjimą savimi bei empatiją kitiems.
4-ųjų klasių mokiniai išmoko apčiuopti savo pulsą ir palygino jo dažnį ramybės būsenoje, prieš fizinį krūvį ir po jo.
Klasėse mokiniai aiškinosi grūdinimosi svarbą ir išmoko pasirinkti tinkamą aprangą pagal oro sąlygas. Jie grūdinosi ir keliaudami pėstute į teniso kortus bet kokiomis oro sąlygomis. Taip pat dalyvavo iššūkyje „Žingsniuoju ir žingsnelius skaičiuoju“ ir skaičiavo per dieną, savaitę nueitų žingsnių skaičių, palygino jį su draugų, šeimos narių žingsnių skaičiumi.
Mokiniai rinko ir susistemino medžiagą apie maisto produktų sudėtį ir stebėjo savo fizinį aktyvumą. Suprato, kad kasdieniams užkandžiams svarbu pasirinkti sveikatai palankesnį maistą ir būti fiziškai aktyvesniems.
Projekto pabaigoje ketvirtokai, atlikę bandomuosius fizinio pajėgumo testus, išsikėlė siektiną tikslą, suplanavo žingsnius jam įgyvendinti.
Projekto veiklose mokiniai turėjo ne tik puikią galimybę intensyviai fizinei veiklai, bet ir mokėsi bendrauti bei bendradarbiauti, stiprino savarankiško mankštinimosi poreikį, ugdėsi sveikos gyvensenos gebėjimus. Fizinio ugdymo pamokos kitose erdvėse sąlygojo mokinių motyvaciją mokytis, norą aktyviai įsitraukti į vykstančias veiklas.