PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2019 m. Kovo 13 d. 16:25

Šiaulių apskrities kelių policijos tarnyba: turime naujų priemonių greičio ir triukšmo kontrolei

Šiauliai

A. Rutkausko nuotr.

Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt


75702

Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato vadovai neseniai pakvietė žiniasklaidos atstovus pokalbiui apie praėjusių metų rezultatus, problemas ir tikslus. Naujienų portalas Etaplius.lt šį kartą išskirs Kelių policijos tarnybos pateiktą informaciją. Nors viešai buvo skelbiama, kad pernai Šiaulių miesto gatvėse nebuvo žuvusių, paaiškėjo, kad aukų, vis dėlto, neišvengta. Policija įsigijo ir naujų priemonių eismo saugumo kontrolei. O tiksliau – greičio ir triukšmo.

2018 metais avarijose žuvusių neišvengta

„2018 metai buvo panašūs juos palyginus su 2017 metais. Metai buvo gana sudėtingi. Pačių eismo įvykių skaičius Šiaulių apskrityje išliko praktiškai tas pats. Tik dviem įvykiais 2018 metais buvo daugiau. Sužeistųjų irgi nelabai skiriasi skaičiai – 8 eismo dalyviais buvo sužeista daugiau. Tačiau pasekmės yra skaudesnės dėl žuvusiųjų. Lyginant su 2017 metais, pernai žuvo 4 eismo dalyviais daugiau“, – trumpai situaciją Šiaulių apskrityje apžvelgė Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Robertas Radavičius.

Anot jo, didžiausia saugaus eismo problema apskrityje išlieka pėstieji. Tiksliau – jie labiausiai nukenčia. Būtent pėsčiųjų daugiausia pernai keliuose ir žuvo. Iš viso Šiaulių apskrityje net 11. Avarijose taip pat užgeso 6 vairuotojų gyvybės. Vienas iš žuvusiųjų vairavo motociklą. Pernai eismo nelaimėse netekome ir trijų keleivių.

„Akcentas tas, kad pėstieji sudaro didžiąją dalį to skaudaus rezultato. Panaši tendencija yra ne tik pas mus, bet ir visoje šalyje, todėl šiuo metu didelį dėmesį tiek prevenciškai, tiek gal ir baudžiamojo poveikio priemonėmis reikia stiprinti pėsčiųjų eismo kontrolę. Tą pačią situaciją mes turime ir Šiaulių mieste. Nesenas įvykis, jau šiųmetis, parodė, kad pėstieji ir tie patys vairuotojai neatidžiai elgiasi pėsčiųjų perėjose“, – kalbėjo R. Radavičius.

img-4022.JPG

Taip pat skaitykite:Užgeso pėsčiųjų perėjoje partrenkto vyro gyvybė

Jis patikslino, kad 2018 metais eismo saugumo situacija Šiaulių miesto gatvėse nebuvo tokia gera, kaip buvo skelbta. Anksčiau viešai ir garsiai buvo pranešta, kad pernai Šiauliuose nežuvo nė vienas eismo dalyvis. Deja, pareigūnai pripažįsta, kad tokia informacija buvo klaidinga.

„Deklaravome, kad 2018 metais neturėjome žuvusiųjų, tačiau metų pabaigoje, gruodžio mėnesį, buvo įvykusi avarija, kurios metu irgi pėsčioji perėjoje buvo partrenkta. Ji dėl sužalojimų buvo paguldyta į chirurginės reanimacijos skyrių. Po geros savaitės ji ten mirė. Mes išvadą apie tai gavome jau šių metų sausio pabaigoje, kurioje medicinos ekspertai patvirtino, kad avarijoje patirti sužalojimai buvo pagrindinė mirtį sukėlusi priežastis“, – paaiškino Kelių policijos tarnybos vadovas.

img-3963.JPG

Bus daugiau greičio matuoklių

Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas neslėpė, kad žiniasklaidoje pasirodžiusi informacija apie išjungiamus „inkilais“ vadinamus stacionarius greičio matuoklius gerokai „atpalaidavo“ vairuotojus ir pareigūnai tai iškart pajuto.

„Noriu kreiptis per žiniasklaidą ir informuoti vairuotojus, kad mes nepaliekame šitos situacijos tekėti savo eiga. Šiaulių miesto savivaldybė mums šiemet nupirko dar vieną rankinį lazerinį greičio matuoklį. Tai toks pats modernus greičio matuoklis, kokį jau pernai įsigijome. Jis yra lazerinis, su filmavimo funkcija. Matavimas – iki kilometro atstumu. Daugiausia su šiais matuokliais dirbame neviešo patruliavimo būdu“, – sakė R. Radavičius.

Pareigūnai užtikrina, kad greitis bus matuojamas tiek Šiaulių mieste, tiek visoje apskrityje. Be to, stacionarūs greičio matuokliai yra išjungti ne visi. Nebeveikia tie, kurie priklausė Kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos ir veikė regioniniuose keliuose. Keliuose, kurių savininkės yra savivaldybės, vairuotojai atsipalaiduoti neturėtų – „inkilais“ vadinami matuokliai čia gali veikti, jei savivaldybės pratęsė sutartis dėl šių įrenginių.

Šiauliuose – 47 „juodosios dėmės“

Beveik pusė šimto „juodųjų dėmių“ arba vietų, kuriuose dažnai įvyksta eismo nelaimių, yra Šiaulių mieste. Jos yra prioritetinės tiek policijos pareigūnams, tiek Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Saugaus eismo komisijai. Stengiamasi, kad tokių dėmių mažėtų. Vienas tokių pavyzdžių – šviesoforo pėstiesiems įrengimas Tilžės gatvėje prie sporto klubo „Impuls“.

Anot R. Radavičiaus, jis įrengtas siekiant užtikrinti pėsčiųjų saugumą, nes anksčiau įrengta saugumo salelė nepasiteisino – žmonės šioje vietoje vis tiek nukentėdavo.

„Kita vieta, jau minėjau apie šiemet įvykusią tragišką nelaimę, yra Gardino-Aido gatvių sankryža. Labai bloga situacija ten, turime nemažai eismo įvykių. Visi mūsų pasiūlymai Savivaldybei yra perduoti. Tikimės, kad artimiausiu metu pagal prioritetą ten bus įrengti pakitimai“, – sakė R. Radavičius.

Paklaustas, ką konkrečiai įrengti siūloma, Kelių policijos tarnybos viršininkas sakė, kad dar anksti atsakyti. Viskas priklausys nuo to, ką nuspręs Savivaldybė. Toje vietoje yra atlikta eismo saugumo studija ir siūloma įrengti šviesoforą, skirtą tiek pėstiesiems, tiek vairuotojams.

Kitomis probleminėmis eismo saugumo atžvilgiu vietomis pareigūnas įvardijo Tilžės ir Gegužių, Tilžės ir Statybininkų, Dubijos ir Serbentų gatvių sankryžas.

„Šiųmečiai projektai, kiek žinau, yra tikrai rengimo stadijoje. Jos bus rekonstruotos. Manome, kad tos sankryžos irgi bus žymiai saugesnės negu buvo iki šiol. Ką parodė tos jau rekonstruotos sankryžos, kur tokios eismo saugumo problemos buvo keliamos anksčiau“, – sakė R. Radavičius.

img-4016.JPG

Triukšmo matuoklis – jau nupirktas

Praėjusios vasaros naktimis šiauliečius vargino naktimis mieste važinėjantys motociklininkai. Šiemet, tikimasi, ši problema nebebus tokia opi, nes pareigūnai pagaliau, padedant Savivaldybei, gavo ilgai lauktą triukšmo matuoklį.

Triukšmo matuoklis bus naudojamas vos tik į gatves išvažiuos pirmieji motociklai. Žinoma, jis bus pasitelkiamas ne tik darbui gatvėse, bet ir visur kitur, kur gali prireikti išmatuoti triukšmo lygį.

Policijos pareigūnai šiuo metu yra apmokami dirbti šiuo prietaisu ir planuoja susitikti su įvairių motociklininkų klubų atstovais. Pasak pačių pareigūnų, daugelis jų supranta aktualią vasaros naktimis, poilsio valandomis, mieste motociklų keliamo triukšmo kildavusią situaciją.

Nesupratingus motociklininkus, anot pareigūnų, dabar bus galima lengviau kontroliuoti.