Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Grupės „Lygiailyja“ albumas „Still Alive“
Fotografijos muziejusŠaltinis: Etaplius.LT
Fotografijos muziejuje 2023 m. vykusios parodos „Šiaulių albumas. Apie muzikinės scenos maištininkus“ turinys atskleidė savitos Šiaulių alternatyviosios muzikinės kultūros raidą, priminė jos ištakas. 1991 m. susibūrusi „Lygiailyja“ – viena originaliausių ir įdomiausių XX a. 10 dešimtmečio Lietuvos roko grupių, jos muzika moderniai skamba ir šiais laikais. Nors grupė gyvavo tik kelerius metus, bet jų kuriamas postmodernus rokas išsiskyrė novatoriškumu.
Kaip ir kitos šiauliečių grupės, „Lygiailyja“ pasižymėjo energinga ritmika ir originaliu pučiamųjų instrumentų panaudojimu, tačiau didžiausias grupės privalumas buvo naujas, iki tol negirdėtas šiuolaikinis skambėjimas, kuriame susipynė „madchester“ aidai, „grebo“ ir „rap rock“ rečitatyvai bei sparčiai populiarėjančių „grunge“ ir „britpop“ stilių užuomazgos. Debiutavę Šiaulių studentų šventėse, 1992 metais „Lygiailyja“ laimėjo tuo metu vienintelį Lietuvos „Pačių blogiausių grupių festivalio“ pradedančių grupių konkursą ir iškart atkreipė į save besiformuojančio šalies muzikos verslo dėmesį. Šiaulių „Tango“ studijoje įrašyta daina „Siouxie“, netrukus tapo alternatyvios roko scenos hitu, o Šiaulius imta vadinti Lietuvos Manchesteriu.
1994 metų pavasarį „Bomba Records“ kompaktinėje kasetėje buvo išleistas debiutinis grupės albumas „Still Alive“. Tų pačių metų vasarą „Lygiailyja“ dalyvavo Taline rengiamame, tuo metu didžiausiame Rytų Europos festivalyje „Rock Summer” ir sulaukė labai palankių atsiliepimų. Roko mėgėjai su dideliu entuziazmu sutiko „Lygiailyja“ debiutą, bet ilgainiui didėjantis elektroninės šokių muzikos populiarumas muzikos rinkoje persvėręs visuomenės pomėgius dar labiau roko nenaudai, po kelių metų privertė grupę išsiskirstyti.