PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2018 m. Rugpjūčio 21 d. 16:15

Šiauliečiai atsisakė „dangaus traukinių“, baltarusiai - neišsigando

Vilnius

Širvintiškis Valentinas Kuročkinas „Dangaus traukinių“ bandymų poligone.

Gintaras BielskisŠaltinis: Etaplius.lt


49286

Iš Rusijos kilęs verslininkas Anatolijus Junickis pasauliui žada naują transporto erą, kurios pagrindą sudarys „dangaus traukiniai“. Projektas „SkyWay" sau kelią skynėsi prieš ketvertą metų Šiaulių laisvojoje ekonominėje zonoje, tačiau tuometinė valdžia persigalvojo, ir verslininko sumanytas „SkyWay“ parkas iš Šiaulių buvo perkeltas į ... Baltarusiją. Per kelerius metus projektas pasistūmėjo tiek, kad dabar Lietuvos kaimynystėje jau išdygo pirmosios ateities transporto linijos. Realiai „dangaus traukiniai“ yra dar tik išbandomi, tačiau faktas kalba pats už save: nedidelė jų trasa jau egzistuoja.


Foto galerija:

sw4.jpg
sw2.jpg
sw3.jpg

Kas tai? Apie artimiausias „Dangaus kelio“ perspektyvas ir jo galimybes pasakoja šio projekto atstovas Lietuvoje širvintiškis Valentinas Kuročkinas, praėjusią savaitę grįžęs iš Baltarusijoje vykusio „SkyWay“ pristatymo žiniasklaidai ir investuotojams.

- Traukiniai čiuožiantys ant lynų... Tai ne fantastika?

- Tai jau yra tikrovė. „SkyWay“ yra projektas, kuris jau vienja kelis šimtus specialistų ir ekspertų šioje naujoje transporto srityje. „SkyWay“ technologijos esmė yra apjungti pasaulį ekologišku naujos kartos transportu, kuris būtų prieinamas kiekvienam. „Dangaus traukinių“ vagonų trasa eina virš žemės paviršiaus, todėl dėl savo techninių savybių labai sumažėja visos įprastoms transporto rūšims būdingos avarijos. Tai visų su transportu susijusių esamų problemų sprendimas.

- Kuo realiai geresni „dangaus traukiniai“ nuo paprastų dabartinių traukinių?

- Tai visai kitas, aukštesnis transporto lygis. Pavyzdžiui, krovininiai „takai“ suteiktų pigesnę prieigą prie mineralinių telkinių, esančių kalnuose, tundroje, dykumose ir žemynuose, kurie šiuo metu yra nepasiekiami. O pati „SkyWay“ trasos struktūra, esanti virš žemės, nereikalauja daug išteklių ir medžiagų jos statybai.

- Šiais laikais žmogui jaučiasi gerai ir patogiai tik komfortiškoje aplinkoje...

- Visi esate važiavę paprastu traukiniu, autobusu ar automobiliu ir žinote kiekvieno iš jų trūkumus. „Dangaus traukinių“ privalumai: lygus ir be duobių „kelias“, žemas triukšmo lygis važiuojant, greitis, eismo kamščių, kryžkelių, šviesoforų, pėsčiųjų pervažų nebuvimas, automatinės valdymo sistemos, sumažinančios iki minimumo laukimo ir kelionės laiką. Manau jog šie ir kiti veiksniai užtikrina keleivių patogumą.

- O kaip projektas „SkyWay“ sutaria su aplinkos tarša ir ekologija?

- Įdiegę šią naują transporto rūšį pagaliau nustotume teršti aplinką. Su autotransporto išmetamomis dujomis į aplinkos orą kiekvieną dieną patenka tonos teršalų. Be to judėdamos transporto priemonės sukelia sūkurius, pakelia dulkes nuo kelio dangos. „Dangaus traukniai“ nekenkia nei dirvožemiui, nei augalijai, nei gyvūnijai.

Visi, norintys daugiau iš pirmų lūpų išgirsti apie projektą „SkyWay“, rugpjūčio 22 dieną (trečiadienį) kviečiami į nemokamą paskaitą Širvintų kultūros centre. Jos metu bus galima iš pirmų lūpų išgirsti apie jau išbandomas ateities technologijas, užduoti rūpimus klausimus, pavyzdžiui: ar ateityje „SkyWay“ linija sujungs Širvintas ir Vilnių, kokiu greičiu ir per kiek laiko nukaksime į pajūrį? Paskaitos pradžia - 17.30 val.

Adomas Žvirblis