Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
A. Bosės ir V. Lebedžio nuotr.
EtapliusŠaltinis: Šiaulių miesto savivaldybė
Švietimo skyriaus vedėja pabrėžė, kad Šiauliai yra vienintelis miestas Lietuvoje, savo mokyklų tinkle turintis unikalias progimnazijas. Jose vykdomos ne tik formaliojo švietimo programos, bet ir formalųjį švietimą papildantis neformalusis ugdymas. Šios neformaliojo švietimo programos yra lygiavertės menų mokyklų bazinės programos. Tokie ugdymo modeliai šiandieną yra įgyvendinami trijose Šiaulių progimnazijose: Gegužių, Jovaro ir „Juventos“. Kaip tik „Juventos“ progimnazijos istorija gerokai ilgesnė.
„Beveik prieš metus, 2024 metų sausio viduryje, Šiaulių miesto savivaldybė gavo raštą iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo, kad savivaldybės patvirtinti teisės aktai prieštarauja švietimo įstatymui. Pusę metų vyko intensyvus darbas, Švietimo skyriaus darbuotojai daug bendravo su Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovais. Šiaulių miesto meras kreipėsi į ministeriją išdėstydamas situaciją, kad „Juventoje“ dirbama ne šiaip pagal muzikinio ugdymo programą, bet, kad ji yra unikali. Buvo prašoma apsvarstyti Švietimo įstatymo koregavimo galimybę, kad šita programa galėtų ir toliau būti įgyvendinama, ir ne tik Šiauliuose, bet ir kituose miestuose“, – situaciją prisiminė E. Minkuvienė.
Edita Minkuvienė / A. Bosės ir V. Lebedžio nuotr.
Deja, susitikimuose ir susirašinėjimuose su ministerija, jos darbuotojų pozicija buvo aiški – švietimo įstatymo keisti neplanuojama, nes tai vien tik Šiaulių miesto problema. Neradus kalbos su ministerija, buvo kreiptasi net į tuometinę Ministrę Pirmininkę Ingridą Šimonytę. Artėjant Seimo rinkimams, premjerė į „Juventos“ klausimą nesigilino, o tiesiog persiuntė jį atgal Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai. Pastarosios pozicija nepasikeitė.
„Pradėjome svarstyti, ką Šiaulių miestas pats gali padaryti šioje situacijoje. Vienas iš Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos siūlymų – įkurti „Juventos“ progimnazijos patalpose kitos muzikos mokyklos skyrių, kuris perimtų muzikinį ugdymą. Kitas sprendinys – performuoti mokyklos vykdomą formalųjį švietimą papildančio muzikinio ugdymo programą, t. y., muzikos mokyklos programą, į neformaliojo švietimo (būrelio) programą, o mokinius, norinčius tęsti muzikinį ugdymą, nukreipti į muzikos mokyklas“, – teigė Švietimo skyriaus vedėja.
Po „Juventos“ progimnazijos bendruomenės inicijuotos akcijos vyko dar keletą pasitarimų ir Šiaulių miesto meras pasiūlė išnaudoti visas įmanomas galimybes, kad Šiauliuose būtų išsaugoti unikalūs ugdymo modeliai.
A. Bosės ir V. Lebedžio nuotr.
„Manome, kad būtų prasminga, jog valstybiniu lygmeniu įvairių institucijų atstovai dar kartą diskutuotų dėl „Juventos“ progimnazijos muzikinio ugdymo. Ši mokykla įgyvendina visoje Lietuvoje garsaus muzikologo, chorvedžio, pedagogo prof. Eduardo Balčyčio sukurtą unikalią metodiką, kaip lanksčiai derinant su bendruoju ugdymu, ugdyti ir vaikų muzikinius gebėjimus. Perduodu Šiaulių mero kvietimą diskusijai Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Kultūros ministerijos, Seimo atstovams, „Juventos“ progimnazijos bendruomenei ir jos alumnams, kitoms institucijoms, suinteresuotoms grupėms. Labai viliamės, kad toje diskusijoje gims išmintingi sprendimai“, – sakė E. Minkuvienė.
Švietimo skyriaus vedėja įsitikinusi, kad pakeitus Švietimo įstatymą ir įteisinus unikalią metodiką, ji tikrai nepakenktų, o dar praturtintų visą švietimo sistemą. Mieste vykdomos muzikos, dailės ar šokio programos, pasiteisino ir tai patvirtina aukšti mokinių pasiekimai. Šias mokyklas baigę vaikai po to garsina ne tik Šiaulius, bet ir Lietuvą pasaulyje.