Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris UgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Pirmadienį suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) transportavimo ir bunkeriavimo laivas „Kairos“, kurio viena iš valdytojų yra naftos ir SGD terminalų operatorė „Klaipėdos nafta“ (KN), pradeda pirmąją krovos operaciją Klaipėdoje. Didžiausias pasaulyje bunkeriavimo laivas sustiprins KN plėtojamą SGD logistikos grandinę Baltijos jūros regione, praneša bendrovė.
Pietų Korėjoje esančioje „Hyundai Mipo“ laivų statykloje pastatytas laivas savo kelionę į Europą pradėjo praėjusių metų spalį, o Klaipėdą pasiekė gruodžio viduryje.
Klaipėdos uoste naujasis 117 m ilgio laivas, dviejose talpyklose galintis gabenti iki 7,5 tūkst. m3 SGD, bus naudojamas SGD perkrovai iš Klaipėdos SGD terminalo į prie Klaipėdos uosto vartų esančią SGD paskirstymo stotį. Šiandien pradedama SGD perkrova iš laivo-saugyklos „Independence“.
„Kairos“ pradėjus veiklą užtikrinsime konkurencingesnę paslaugų kainą SGD paskirstymo stoties naudotojams ir įtvirtinsime KN kaip bendrovę, klientams siūlančią visą SGD tiekimo logistikos grandį. Tai ne tik sumažins SGD tiekimo grandinės kainą, tačiau ir užtikrins sklandų ir operatyvų paslaugos teikimą paskirstymo stoties naudotojams“, - pranešime sako Mindaugas Jusius, KN generalinis direktorius.
Naujasis bunkeriavimo laivas priklauso bendrai „Babcock International Group“ ir „Bernhard Schulte“ bendrovei „Babcock Schulte Energy“ (BSE), o jį naudoja „Nauticor“ ir „Klaipėdos naftos“ bendra įmonė „Blue LNG“.
Planuojama, kad į uostamiestį SGD perkrovos operacijoms atlikti „Kairos“ užsuks bent kartą kas du mėnesius. Likusį laiką laivu rūpinsis ir naudosis Vokietijos bendrovė „Nauticor“, planuojanti aptarnauti kitus Baltijos bei Šiaurės jūrų uostuose esančius SGD terminalus.
„Kairos“ yra didžiausias pasaulyje bunkeriavimo laivas, pasižymintis ypatingomis savybėmis: jame nėra balastinio vandens tvarkymo sistemos ir yra įmontuota suslėgtų gamtinių dujų talpykla, kurioje surenkami iš klientų laivų grąžinami dujų garai.
Naujų SGD transportavimo ir bunkeriavimo laivų atsiradimas didina regiono SGD rinkos konkurencingumą bei prieinamumą, o šioje augančioje rinkoje KN tampa svarbiu žaidėju. Praėjusių metų pabaigoje veiklą pradėjusi SGD paskirstymo stotis leidžia efektyviau išnaudoti SGD terminalą. Galimybė iš SGD paskirstymo stoties bunkeriuoti SGD varomus laivus, krauti nedidelės apimties krovinius į laivus bei autocisternas užtikrina visapusišką SGD logistikos grandinę visame regione ir taip kuria pridėtinę vertę Lietuvai.
SGD bunkeriavimo ir perkrovimo infrastruktūra itin aktuali taps 2020 metais, kai visame pasaulyje įsigalios griežtesnės sieros dioksido išleidimo į aplinką normos. Taršų kurą naudojantys komerciniai laivai turės pereiti prie ekologiškesnių alternatyvų, iš kurių SGD laikoma viena efektyviausių.
Konsultavimo bendrovės DNV GL duomenimis, visame pasaulyje plaukioja 132 SGD varomi laivai, antra tiek yra užsakyti ir planuojami pastatyti iki 2022 metų. Didžiausia tokių laivų koncentracija šiuo metu fiksuojama Šiaurės ir Baltijos jūrose.
ELTA