PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2024 m. Kovo 29 d. 10:26

Sensorinės veiklos Dusetų K. Būgos gimnazijos moksleiviams

Zarasai

Nuotr. Donato Merkio

Zarasų bibliotekaŠaltinis: Etaplius.LT


296513

Sensoriniai skaitymai ir edukacijos, plačiai taikoma įvairiose šalyse ir prieš keletą metų pradėta vykdyti Lietuvoje yra puiki galimybė vaikams išplėsti savo suvokimo, kalbos, ir emocinius gebėjimus. Įdomu tai, kad sensorinių skaitymų ir edukacijų metodai padeda vaikams pajusti ir suvokti pasaulį ne tik žodžiais, bet ir per fizinę patirtį. Šios veiklos leidžia vaikams įtraukti visas penkias suvokimo sistemas – regėjimą, klausą, lytėjimą, skonį ir uoslę, kurios gali sustiprinti jų sugebėjimus suprasti ir išreikšti pasaulį aplink juos.

Tai yra svarbu, nes vaikai gali geriau suprasti ir įsiminti informaciją, kai jie patiria ją per skirtingas suvokimo sistemas. Naudojant sensorines priemones, žaidimus, įvairias užduotis, vaikai įtraukiami į istoriją, turtinamas jų žodynas.

Kovo 13 dieną Dusetų K. Būgos gimnazijos priešmokyklinukai, I ir II klasių moksleiviai dalyvavo sensorinėse veiklose. Dalyvaudami sensoriniuose skaitymuose „Kaip kiškis mokėsi drąsos“ (aut. Nicola Kinnear) dalyviai patyrė nuotykį kartu su kiškiui Leonu aktyviai dalyvaudami skaitomoje istorijoje. Jie valė dulkes, laistė gėles, pajuto ledinio upės vandens šaltį, baimę, mokėsi drąsos.

Edukacijos „Mėnulio žemėlapis“ dalyviai vardino ir skaičiavo pojūčius, tyrinėjo planetas, žvaigždes ir žvaigždynus, meteoritus. Klausėsi padavimų ir dalinosi patirtimis apie tai kuo skiriasi Saulė nuo Mėnulio. Grodami Mėnulio būgnu klausėsi garsų ir išgirdo, kad kiekvienas būgno liežuvis paliestas lazdele skamba vis kitaip. Marso gyventojus nupiešė smėlyje ant šviečiančio stalo. Kas vaikams ir žvėreliams yra labai svarbu sužinojo žiūrėdami filmuką „Nuostabusis Mėnulio žemėlapis“.

Kovo 26 d. penktos ir šeštos klasių mokiniai dalyvavo sensorinių skaitymų valandėlėse. Klausydamiesi E. Mieželaičio literatūros kūrinio „Zuikis Puikis“ dalyviai atlikdami užduotis naudojo sensorinius pojūčius – klausą, regą, lytėjimą. Refleksijos metu pasidalijo patirtais įspūdžiais, savo žiniomis apie sensorines veiklas.

Toks visapusiškas požiūris į skaitymą gali ne tik padėti vaikams geriau suprasti ir įsiminti istorijas, bet ir skatina jų kūrybiškumą ir domėjimąsi pasauliu aplink juos.

Zina Černovienė, Zarasų rajono savivaldybės viešosios bibliotekos vyresnioji bibliotekininkė


Foto galerija: