Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Saugi kaimynystė, eismo dalyvių abipusė pagarba, platesnis stebėjimo kamerų tinklas, sąmoningumo ugdymas – šias prevencines priemones susitikimuose su gyventojais pabrėžė Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) viršininkas Mindaugas Baršys ir Kauno rajono komisariato viršininkas Aleksejus Chraminas.
Kauno rajono meras Valerijus Makūnas su policijos vadovais ir savivaldybės specialistais trečiadienį lankėsi Kačerginės, Batniavos ir Raudondvario seniūnijose, bendravo su gyventojais, aiškinosi problemas ir ieškojo jų sprendimo būdų.
Kačerginėje – daug permainų
Karantino apribojimai padidino vietinio turizmo reikšmę, todėl reido dalyviai pirmiausiai užsuko į Kauno rajono kurortinei teritorijai priklausančią Kačerginę. Seniūnė Aistė Ivanovaitė tvirtino, kad miestelyje labai išaugo lankytojų srautai ir tai kelia tam tikrų rūpesčių vietos gyventojams: savaitgaliais susidaro automobilių spūstys prie Šaltinių tako, Barsukynės, atsirado smulkių vagysčių, anksčiau buvusios ramios gatvelės dabar mažiau saugios.
Kačerginėje gyvenantis filosofas Gintautas Mažeikis pastebėjo, kad kyla tam tikrų nesutarimų tarp Kačerginės taku minančių dviratininkų ir greta esančiu žvyrkeliu važiuojančių automobilių vairuotojų. Vieni vairuotojai šioje zonoje gyvena, kiti nori patogiai pasiekti Pyplių piliakalnį arba paprasčiausiai trumpina kelią iš Kauno į Kačerginę.
V.Makūnas pasiūlė keletą sprendimų: miestelyje pastatyti daugiau vaizdo kamerų ir greitį ribojančių ženklų, o J. Biliūno gatvėje, „kakliuku“ vadinamu susiaurėjimu, leisti važiuoti automobiliais tik vietos gyventojams ir specialiųjų tarnybų transportui.
M.Baršys irgi pritarė, kad kurortiniame miestelyje gyvenimas turėtų būti lėtesnis, o tam pasitarnautų specialūs kelio ženklai.
Kita problema – stovėjimo vietos. Atvykėlių akį traukia meniniais akcentais papuošta Šaltinio aikštė, tačiau joje vietų automobiliams nedaug. Meras patikino, kad rekonstruojant J. Zikaro gatvę bus įrengtos papildomos stovėjimo vietos, kurių ypač reikia čia įsikūrusių užeigų lankytojams.
Saugios kaimynystės modelis
Batniavos seniūnijoje irgi daugėja iškylautojų, tačiau jie dažniausiai keliauja palei Nemuną, į Pakarklės mišką, pakeliui užsukdami į Paštuvos vienuolyną, senąsias kapines. Batniavos seniūnas Šarūnas Pikelis kartu su aktyviais bendruomenės nariais papuošė seniūniją meniniais akcentais, o apleistame „vaiduoklyje“ Bubių kaime įrengė parodų salę, todėl seniūnija sulaukia ne tik turistų, bet ir žiniasklaidos dėmesio.
Kūrybingas seniūnas turi ir galvos skausmą – Bubiuose esantį socialinį būstą.
Aštuoniolikos butų pastatas šiuolaikiškai įrengtas, rūpestingai prižiūrima aplinka, tačiau problemų kelia kai kurie girtaujantys jo gyventojai, dažnai kyla kaimynų konfliktai, tenka kviesti policiją.
A.Chraminas patarė seniūnui įrengti stebėjimo kamerų, kad būtų galima lengviau nustatyti tvarkos pažeidėjus.
Reido dalyviai aplankė ir Tolivardžių kaimą, kuriame sėkmingai įgyvendintas saugios kaimynystės modelis – gyventojai aprūpinti vietinio ryšio priemonėmis, kurios padeda informuoti apie grėsmes ir, esant reikalui, kviesti pagalbą.
Kelią teks praplatinti
Raudondvario seniūnijoje esančio Šilelio kaimo gyventojams kelia susirūpinimą dideli lankytojų srautai ir siauras kelias, kuriame sunkiai telpa dviratininkai ir motorizuoti eismo dalyviai. Dėl reikalavimų neatitinkančio kelio į Šilelį negali važiuoti ir viešasis transportas.
Kita kelio atkarpa nuo Šilelio iki Karnavės skirta tik dviratininkams ir vietos gyventojams, tačiau, nekreipdami dėmesio į draudžiamuosius kelio ženklus, šia trasa dažnai birbia ir pašaliečiai.
V.Makūnas informavo, kad atkarpa tarp kelio Kaunas – Vilkija ir Šilelio kaimo bus praplatinta. Taip pat buvo diskutuojama, kaip saugiau pasiekti Karnavę. Greta šlaito būtų galima tiesti automobilių kelią, tačiau toks projektas brangiai kainuotų. Kita alternatyva – platinti jau esamą kelią, atitvarais atskiriant dviračių taką nuo motorinių transporto priemonių.
Vėl kalbėta apie būtinybę įrengti stebėjimo kamerų. „Dar svarbu, kad žmonės ugdytų sąmoningumą: paisytų kelio ženklų, judėtų lėčiau ir labiau gerbtų vieni kitus“, – pabrėžė A. Chraminas.
V.Makūnas irgi pasiūlė prevencinę priemonę – dviračių takuose pastatyti informacinius stendus, raginančius eismo dalyvius laikytis tvarkos ir pagarbos kitiems eismo dalyviams.