Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Senasis viadukas Tilžės gatvėje. Šiaulių miesto savivaldybės nuotr.
Lina GalkuvienėŠaltinis: Etaplius.LT
Viaduko būklė – kritinė
Šiauliuose, Tilžės gatvėje, virš geležinkelio esantis viadukas buvo pastatytas 1962 metais. Jo ilgis siekia 324 metrus, plotis – 17,36 metro. Eismas viaduku visada vyko intensyviai, nes statinys įrengtas pagrindinėje miesto gatvėje. Per jį galima patekti į centrinę miesto dalį, todėl, geležinkeliui kertant Šiaulius, strategiškai ir eismo infrastruktūros prasme tai svarbus objektas. Dėl intensyvaus eismo viadukas nusidėvėjo.
Viadukas pirmą karta buvo rekonstruotas 1990 metais, vėliau 2011-2012 metais. Dėl pablogėjusios techninės būklės, Šiaulių miesto administracijos sprendimu nuo 2021 metų lapkričio mėnesio uždraustas krovininio transporto judėjimas viaduku.
Anot Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus vedėjos Eglės Bružienės, ekspertizę atlikę specialistai nurodė, kad tolimesnis eismo vykdymas per viaduką turi būti ribojamas.
„2022 m. rugsėjo mėnesį ekspertizės akte buvo konstatuota, kad perdangos sijos netenkina reglamentuojamų esminių statinio reikalavimų, todėl tolimesnė jos eksploatacija privalo būti vykdoma ribojant eismą viaduku. Automobilių transporto priemonių svoris turi būti ribojamas, todėl krovininio transporto eismas yra draudžiamas, o viešojo transporto eismas paliktomis vidurinėmis juostomis“, – prisiminė E. Bružienė.
Taip ir buvo padaryta, eismas šiuo principu ribojamas iki šiol. Pasak vedėjos, šiuo metu atliekama pakartotinė būklės ekspertizė, kurios ataskaita dar rengiama.
Senojo viaduko būklė. A. Rutkausko nuotr.
Priimtas sprendimas viaduką nugriauti
Kaip nurodė E. Bružienė, dar 2023 m. gegužės mėnesį buvo pasirašyta viaduko priešprojektinių pasiūlymų sutartis. Sutarties apimtyje buvo nurodyta parengti 6 viaduko remonto/rekonstrukcijos alternatyvas, kurios tarpusavyje būtų palygintos techniniu, teisiniu, ekonominiu aspektais.
„Alternatyvos pristatytos, įvertintos ir pasirinktai alternatyvai suprojektuoti 2024 06 17 pasirašyta projektavimo sutartis. Pasirinkta alternatyva – viso viaduko demontavimas bei naujo (platesnio) pastatymas su jame esančiais pėsčiųjų ir dviračių takais“, – pokyčius pristatė Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus vedėja.
Senojo viaduko būklė. A. Rutkausko nuotr.
Kas suplanuota naujajame viaduke?
Projektuojamas 6 tarpatramių viadukas. Tiek kraštinių, tiek tarpinių atramų pamatai – gręžtiniai poliai, numatytos ilgos kraštinės atramos iš gelžbetoninių atraminių sienų. Visa patiltės teritorija sutvarkoma įrengiant kietų dangų paviršių – trinkeles arba plyteles.
Naujas viadukas. Projekto vizualizacija.
Šalia Dubijos gatvės, darbų zonoje, projektuojamas pėsčiųjų ir dviračių takas. Dviem įvažiavimams iš Verdulių gatvės į įmonių teritorijas, darbų zonos ribose, pritaikomos transporto judėjimui skirtos dangos.
Rytinėje viaduko fasado dalyje įrengiami dveji gelžbetoniniai laiptai iš abiejų geležinkelio kelio pusių.
Vakarinėje pusėje 2 metrų pločio pėsčiųjų takas, o rytinėje – 2,50 metrų pločio dviračių takas bei 2 metrų pločio pėsčiųjų takas. Pėsčiųjų takai projektuojami iš betoninių trinkelių dangos, o dviračių takai – iš raudono asfalto dangos, siekiant išlaikyti Tilžės gatvės jau esančių dangų stilistiką.
Naujas viadukas. Projekto vizualizacija
Važiuojamąją dalį sudarys 4 automobilių eismo juostos (kraštinės 3,25 metrų pločio, vidurinės po 3 metrus pločio (tokios yra ir dabar). Važiuojamosios dalies plotis padidės metru (nuo 12,5 metrų iki 13,5 metrų)
Numatytos dvi, skaidrios, triukšmą mažinančios užtvaros: ant viaduko perdangos konstrukcijų, ties Tilžės g. 100 ir 98A namais ir šalia Tilžės g., ties 101 namu.
Naujas viadukas. Projekto vizualizacija
Taip pat numatytos visos reikalingos inžinerinės komunikacijos, lietaus nuotekų sistemos, apšvietimas.
Eismo organizavimo klausimai statybų metu
Kol kas eismo organizavimo klausimai viaduko statybos metu nėra sprendžiami, tačiau projektiniuose pasiūlymuose – numatomi. Siūloma vertinti galimybes viaduko rekonstrukciją įgyvendinti dviem statybos etapais.
Pirmuoju statybos etapu griautųsi pusė esamo viaduko ir statytųsi pusė naujo viaduko. Kita pusė esamo viaduko galėtų būti išnaudojama ribotam viso transporto eismui arba viešojo transporto eismui. Papildomai, eismas turėtų būti organizuojamas ir apylanka. Planuojama traukinių eismo dėl statybų nestabdyti.
Galima apylanka statybų metu. Projekto vizualizacija
Statybų pradžios tikimasi už poros metų
„Projektas dar rengiamas, todėl sąmatinės vertės dar nėra. Viaduko remonto terminai priklausys nuo rangos viešojo pirkimo terminų ir finansavimo galimybių. Vertinant situaciją šiandien, labiausiai tikėtina viaduko remonto pradžia 2027 m. 2-3 ketvirtis“, – teigė Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus vedėja E. Bružienė.
Anot jos, preliminariais skaičiavimais, numatomos alternatyvos statybos kaštai – 17,5 - 20 milijonų eurų. Tiksli sąmata paaiškės vėliau.
E. Bružienė sako, kad kito miesto viaduko per Žemaitės gatvę būklė taip pat buvo vertinta. Vadovaujantis vertinimu, 2021 m. atliktas reikalingas remontas ir papildomi darbai šiame viaduke dar nėra reikalingi.