PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Liepos 25 d. 16:37

Seimui siūlo modernizuoti greičio pažeidimų administravimą

Vilnius

Etaplius.lt nuotr.

Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt


46496

Vyriausybė trečiadienį vykusiame posėdyje pritarė Vidaus reikalų ministerijos siūlymams, numatantiems automatizuotą baudų už greičio viršijimą išrašymą ir mažesnių baudų ne pirmą kartą greitį viršijusiems vairuotojams taikymą.

Po priimto sprendimo Vyriausybės pranešime teigiama, kad kasmet dėl greičio matavimo sistemomis užfiksuotų nusižengimų yra pradedama daugiau kaip 200 tūkst. tyrimų. Todėl inicijuojami pakeitimai, pasak Vyriausybės, leistų efektyviau naudoti valstybės lėšas ir palengvinti daug išlaidų bei žmogiškųjų išteklių reikalaujantį darbą.

„Plečiant sistemų tinklą policijai perduodamų apdoroti ir tirti nusižengimų skaičius dar labiau augs, todėl svarbu maksimaliai modernizuoti su tuo susijusius procesus - užtikrinti didesnį jų efektyvumą, mažinti administracinę naštą“, - pažymi vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas.

Administracinių nusižengimų kodekso (ANK) pakeitimais siekiama, kad administracinių nusižengimų protokolai su nurodymu savanoriškai sumokėti baudą bei kiti procesiniai dokumentai būtų automatiškai surašyti Administracinių nusižengimų registre.

„Protokolai dėl sistemomis užfiksuotų nusižengimų formuotųsi automatiškai - tai yra per programinę įrangą, nedalyvaujant pareigūnui. Priėmus tokius pakeitimus nuo techninio darbo atsilaisvintų daugiau kaip 200 pareigūnų, kurie galėtų dirbti tiesiogiai užtikrinant visuomenės saugumą“, - aiškina ministras E. Misiūnas.

Taip pat Seimui svarstyti teikiamu įstatymu būtų numatyta galimybė surašyti administracinį nurodymą ir už pakartotinį administracinį nusižengimą. Tokiu būdu transporto priemonės savininkas būtų skatinamas mokėti nurodymu siūlomą minimalią baudą, taip pat sumažėtų atvejų, kai pakartotinį nusižengimą padaręs transporto priemonės savininkas, kuriam pagal esamą tvarką jau negali būti surašomas administracinis nurodymas, siekdamas švelnesnės baudos, melagingai nurodo kitą asmenį, kuriam turėtų būti surašomas administracinis nurodymas.

Tačiau E. Misiūnas neigia, kad šiomis pataisomis yra mažinamos baudos už pažeidimus.

„Mes nemažiname baudų, tiktai siūlome, kad būtų taikoma minimali sankcija numatyta nuobauda“, - aiškino žurnalistams ministras.

Vyriausybės pranešime taip pat teigiama, kad, jei savininkas nurodys kitą vairavusį asmenį, protokolas su nurodymu bus siunčiamas nurodytam asmeniui. Numatoma, kad tokiu atveju registre prie šio pažeidimo bus įrašytas savininko nurodyto asmens kodas ir naujas protokolas su nurodymu susiformuos taip pat automatiškai.

Taip, teigiama pranešime, būtų palengvintas procesinių dokumentų įteikimas, nes jų siuntimas registruotu laišku yra ne tik neefektyvus, bet ir reikalauja daug lėšų.

Numatoma, kad, jei per dešimt kalendorinių dienų nuo procesinių dokumentų išsiuntimo elektroniniu paštu negaunama informacijos apie dokumentų gavimą ar paskirtos baudos sumokėjimą, dokumentų kopija papildomai išsiunčiama ir įprasta tvarka - registruotu laišku.

Pakeitimais taip pat siekiama sumažinti administracinę naštą paimant, saugant ir grąžinant vairuotojo pažymėjimus. Siūloma atsisakyti teisenos užtikrinimo prievartos priemonės - vairuotojo pažymėjimo paėmimo bei nuobaudos vykdymo paimant vairuotojo pažymėjimą.

2017 m. duomenys į Administracinių nusižengimų registrą buvo teikiami iš 182 sistemų. Jų tinklas nuolat plečiamas - iki 2020 m. kasmet Lietuvos keliuose numatoma įrengti po 25 kelių ruožus, kuriuose bus matuojamas vidutinis transporto priemonių greitis. Be to, planuojama kasmet plėsti stacionarių greičio matavimo prietaisų tinklą - jų bendras skaičius 2020 m. turėtų siekti apie 400 vienetų.

ELTA