Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
ELTOS nuotr.
Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt
Seimas antradienį po pateikimo pritarė Finansų ministerijos teikiamoms įstatymo pataisoms, kuriomis norima pakeisti loterijų ir lošimų mokesčio apskaičiavimo tvarką – vietoje fiksuoto dydžio mokesčio būtų apmokestinamos lošimo organizatorių grynosios pajamos.
Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo pataisoms parlamentarai pritarė bendru sutarimu.
Pagal ministerijos siūlomus įstatymo pakeitimus, mokesčiai lošimų lošimo automatais ir stalo lošimų organizatoriams būtų apskaičiuojami nuo sumos, gautos iš lošėjų statomų sumų atėmus lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą. Šį skirtumą siūloma apmokestinti 18 proc. tarifu. Būtent nuo lošėjų statomų sumų ir jiems faktiškai išmokėtų laimėjimų skirtumo skaičiuojamas kitų rūšių lošimams taikomas mokestis.
Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, organizuojant lošimus lošimų automatais ir stalo lošimus, mokamas fiksuotas loterijų ir lošimų mokestis už kiekvieną iš šių lošimų veiklos įrenginių. Už A kategorijos lošimo automatą organizatorius kas mėnesį privalo sumokėti 260 eurų, už B kategorijos – 130 eurų. Kortų arba kauliukų stalas lošimų organizatoriui kainuoja 2300 eurų per mėnesį.
Siūloma lošimo organizatorių apmokestinimo tvarka, pasak ministerijos, užtikrintų aiškią ir tolygią lošimų apmokestinimo sistemą, kuri bus teisingesnė bei padidins lošimų sektoriaus skaidrumą.
Ministerijos teigimu, dabartinis mokestis nėra susijęs su uždirbamomis pajamomis – lošimų organizatorių apyvartoms krentant, mokestinė našta didėja, o augant ekonomikai ir apyvartoms kylant – mažėja. Ši tendencija, pasak ministerijos, buvo akivaizdi pandemijos metu.
Lošimų organizatoriai pataisas palaiko
Lietuvos lošimų verslo asociacijos (LLVA) direktorius Mantas Zakarka patikino, kad lošimų organizatoriai įstatymo projektą palaiko. LLVA vadovo teigimu, Seimui pristatyti pakeitimai yra suplanuoti ir išdiskutuoti, o toks modelis jau veikia daugelyje Europos valstybių.
„Mes iš principo neprieštaraujame, nes tai yra mokesčių bazės pakeitimas. Daugelyje Europos šalių šie mokesčiai lygiai taip pat administruojami“, – Eltai sakė M. Zakarka.
Pasak jo, lošimų verslo atstovus visgi susirūpinę, ar įsigaliojus pataisoms vieniems lošimų organizatoriams mokesčiai nepakils, o kitiems – nesumažės.
„Kas mums kelia nerimą, kad dabar turėjom skirtingus mokesčius skirtingoms lošimo rūšims ir tai leido šiek tiek diversifikuoti tiek mokamus mokesčius, tiek surinkimą. Dabar yra nustatomas vienas procentas (18 proc. mokesčio tarifas – ELTA) A ir B automatų kategorijoms bei lošimų stalams. Tai, mūsų nuomone, tam tikrais atvejais rinkoje gali sukelti neatitikimų: vieniems mokesčiai išaugs vien dėl tam tikrų priežasčių ar užimamos rinkos dalies, kitiems – sumažės“, – pastebi LLVA direktorius.
Jis pateikia alternatyvą skirtingų kategorijų lošimų automatams ir lošimų stalams vietoje fiksuoto pritaikyti skirtingus mokesčių tarifus.
„Dabar taikomi skirtingi fiksuoti mokesčiai A ir B kategorijų lošimų automatams ir lošimų stalams. Galbūt būtų galima diskutuoti bent apie skirtingą procentinį tarifą nuo grynųjų pajamų šitoms trims kategorijoms“, – siūlo M. Zakarka. Ministerija šio siūlymo nėra linkusi palaikyti, kadangi, nurodo lošimų verslo atstovas, taikant skirtingus tarifus, surenkamų mokesčių administravimas būtų sudėtingesnis ir ne toks efektyvus.
Įstatymo projektas toliau keliaus į Seimo Biudžeto ir finansų komiteto darbotvarkę. Svarstymui į plenarinę parlamento posėdžių salę patobulintas projektas grįš gruodžio 7 d.
ELTA