Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Paspirtukas / Julius Kalinskas/ELTA
Sniegė BalčiūnaitėŠaltinis: BNS
Komiteto išvada remsis Seimas, svarstydamas socialdemokrato Juliaus Sabatausko inicijuojamas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, numatančias, kad paspirtukininkai ir dviratininkai šalmus turėtų dėvėti nepriklausomai nuo amžiaus ir kelių.
Dabar šalmus bet kokiame kelyje turi dėvėti jaunesni kaip 18 metų elektrinių priemonių vairuotojai, o vyresni – važiuojamojoje kelio dalyje. Važiuojant kita kelio dalimi šalmai rekomenduojami.
„Bolt“ dalijimosi paslaugų vadovo Lietuvoje Beno Jurlovo teigimu, naujas reikalavimas gali turėti blogų pasekmių.
„Jei pataisos būtų priimtos, toks reikalavimas gali išstumti šią paslaugą iš Lietuvos“, – komentare BNS pareiškė jis.
Pasak „Bolt“ atstovo, taip atsitiko Kopenhagoje, kur buvo įvestos baudos už šalmų nedėvėjimą elektrinių paspirtukų vairuotojams.
„Dėl to ženkliai sumažėjo paslaugos naudojimas, o visos paspirtukų dalijimosi paslaugą teikusios bendrovės – „Voi“, „Tier“, „Lime“ ir „Bolt“ – pasitraukė iš miesto, kuris anksčiau buvo vienos dalijimosi paspirtukais sektoriaus lyderių“, – BNS tvirtino B. Jurlovas.
Be kita ko, jis teigė manantis, kad svarstomos pataisos skirtos tik mikrojudumo priemonėms, o pagal apibrėžimą jos neapima elektrinių dviračių, tad siūlymas nebūtų taikomas konkurentams, todėl, B. Jurlovo teigimu, sąlygos nebūtų sąžiningos.
Lietuvos paspirtukų federacijos vadovės Kristinos Gečienės nestebina, kad verslas priešinasi galimiems įpareigojimams dėl šalmų, nes atsiranda papildomų rūpesčių.
Pasak jos, šalmai turėjo būti privalomi dar iki pradedant elektrinių paspirtukų ar dviračių nuomą: „Apie tai turėjo būti pagalvota iki, o ne po. Dabar yra jų (verslo – BNS) atsakomybė iš tos situacijos išsisukti, bet nusimesti atsakomybę yra labai neatsakinga“.
K. Gečienės teigimu, patys gyventojai turi rūpintis, kad dėvėti šalmus būtų higieniška – dezinfekuoti juos: „Saugumas ir sveika galva yra svarbiau nei baimės dėl higienos.“
Elektrinius paspirtukus ir dviračius Vilniuje dabar nuomoja dvi įmonės. Pernai „Bolt“ turėjo apie 3,5 tūkst. elektrinių paspirtukų ir dviračių, o „Ride“ – 1 tūkst. elektrinių dviračių.
Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) teigimu, 2023 metais atlikto tyrimo duomenimis, 64 proc. paspirtukininkų važiuoja be jokių apsaugos priemonių, 14 proc. teigė nuolat dėvintys šalmus, o dar 14 proc. – ir liemenę, ir šalmus. Du trečdaliai nurodė, jog važiuodami paspirtukais ar dviračiais nedėvi nei šalmų, nei apsauginių liemenių.