PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2025 m. Balandžio 21 d. 17:21

Seimo dėmesio sulaukė ir senjorų naudojamos mikrojudumo priemonės

Lietuva

Neįgalumas / BNS

Jadvyga BieliavskaŠaltinis: ELTA


357265

Seimas svarstys siūlymą leisti per pėsčiųjų perėjas važiuoti elektrinėms mikrojudumo priemonėms, pritaikytoms senjorams arba judėjimo problemų turintiems žmonėms. Tiesa, tokių priemonių greitis negalėtų viršyti 6 km per valandą.

Tai numatančias Sau­gaus eis­mo au­to­mo­bi­lių ke­liais įsta­ty­mo pataisas parlamentui praėjusią savaitę pateikė Mišrios Seimo narių grupės narys Viktoras Fiodorovas.

Pasak jo, pritarus projektui, vyresnio amžiaus arba judėjimo problemų turintys žmonės galėtų judėti savarankiškai.

„Judėjimo negalią turintys asmenys gali važiuoti su neįgaliųjų vežimėliais. Bet senjorai, kurie turi judėjimo sunkumų, taip pat žmonės po atliktų operacijų dažnai naudojasi elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tam, kad, pavyzdžiui, nuvažiuotų į parduotuvę, į polikliniką, į bažnyčią“, – Eltai sakė V. Fiodorovas.

Politiko teigimu, Seimas turėtų ištaisyti, jo nuomone, padarytą klaidą dėl tokių elektrinių mikrojudumo priemonių.

„Sei­mo pri­im­ti Sau­gaus eis­mo au­to­mo­bi­lių ke­liais įsta­ty­mo pa­kei­ti­mai, ku­riais griež­tai reg­la­men­tuo­ja­mas vi­sų elek­tri­nių mik­ro­ju­du­mo prie­mo­nių, ypač to­kių kaip elek­tri­niai pa­spir­tu­kai, rie­džiai, nau­do­ji­mas, nors ir sie­kia didin­ti sau­gu­mą, ta­čiau su­kū­rė tam tik­rų ne­pa­to­gu­mų – ypač tiems žmo­nėms, ku­rie šio­mis prie­mo­nė­mis naudo­ja­si ne kaip pra­mo­ga, o kaip bū­ti­ny­be ju­dė­ti. Tai ypač lie­čia vy­res­nio am­žiaus žmo­nes – tuos, ku­rie tu­ri ju­dė­ji­mo sun­ku­mų, ku­rie dėl nau­jų tai­syk­lių to­kias mik­ro­ju­du­mo prie­mo­nes yra pri­vers­ti pra­si­stum­ti per pėsčiųjų perė­jas“, – pateikdamas projektą iš Seimo tribūnos sakė V. Fiodorovas.

Anot jo, tai ne tik ne­pa­to­gu, bet yra fak­tiš­kai fi­ziš­kai ne­įma­no­ma, ypač kal­bant apie as­me­nis, ku­rie tu­ri ju­dė­ji­mo sun­ku­mų.

„To­kios prie­mo­nės svo­ris yra apie 100 ki­log­ra­mų“, – pastebėjo V. Fiodorovas.

Pasak jo, priėmus pasiūlytas įstatymo pataisas būtų leista važiuoti per pėsčiųjų perėjas tik šių elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams. Tačiau draudimas ir toliau galiotų elektrinių paspirtukų, riedlenčių, balansinių vienračių, riedžių vairuotojams.

Seimo narys Kęstutis Mažeika pastebėjo, kad senjorai yra vie­ni at­sar­giau­sių ir lai­ko­si Ke­lių eis­mo tai­syk­lių, dažniau važiuo­ja kel­kraš­čiais.

„Tur­būt rei­kia nu­vyk­ti sek­ma­die­nį į mi­šias ir pa­ma­ty­ti, kiek to­kių mik­ro­ju­du­mo prie­mo­nių yra prie kiek­vie­nos baž­ny­čios. Kai kurie žmo­nės sun­kiai iš­li­pa ir net iš jų mi­šias kar­tais ste­bi“, – pastebėjo K. Mažeika.

„La­bai ge­ras pa­ste­bė­ji­mas – į baž­ny­čią lei­džia­me va­žiuo­ti, bet per pės­čių­jų per­ėjas ne­lei­džia­me va­žiuo­ti, tai atro­do toks keis­tas da­ly­kas. Iš tik­rų­jų ši­tas pro­jek­tas su tech­ni­niais pa­tai­sy­mais tik­rai problemą iš­spręs­tų“, – teigė V. Fiodorovas.

Pritardamas iniciatyvai, Seimo narys Artūras Zuokas atkreipė dėmesį į tai, kad tokių trans­por­to prie­mo­nių gatvė­se tik didės. Todėl, jo nuomone, pla­nuo­da­mi mies­tų gat­ves, ša­li­gat­vius, reikia numatyti ir tokioms priemonėms pritaikytą in­fra­struk­tū­rą.

Perspėja dėl galimo avaringumo

Projektui oponavę Seimo nariai reiškė susirūpinimą dėl saugumo ir galimų avarijų.

„Siū­ly­čiau ne­pa­lai­ky­ti ši­to įsta­ty­mo projekto vien dėl to, kad ga­li­mai ati­da­ry­tu­me Pan­do­ros skry­nią. (...) Ne vieną ir ne du kar­tus ir man pa­čiam te­ko su­si­dur­ti va­žiuo­jant trans­por­to prie­mo­ne ir su rie­džiais, ir su dvi­račiais, kai jie važiuodami per per­ėjas su­ke­lia ava­ri­nes si­tu­a­ci­jas“, – sakė Seimo socialdemokratas Audrius Radvilavičius.

Projektą kritiškai įvertinęs Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas mano, kad įstatyme reikėtų kon­kre­čiau įvar­din­ti, ko­kios mikrojudumo prie­mo­nės ga­li va­žiuo­ti per perėjas – pavyzdžiui, tos, ku­rios yra sė­di­mos, kurias naudoja ju­dė­ji­mo pro­ble­mų turintys žmonės.

Kaip pastebėjo parlamento liberalas Vitalijus Gailius, daž­niau­sia tra­ge­di­jų ke­liuo­se atsitinka dėl ne­ti­kė­to išbėgimo, įva­žia­vi­mo į pės­čių­jų per­ėjas.

„Ko­dėl kalbama apie 6 ki­lo­met­rų greitį, kaip tie 6 ki­lo­met­rai bus kon­tro­liuo­ja­mi? Gal jums yra ži­no­ma ko­kia nors eu­ro­pi­nė pa­tir­tis, kur toks ju­dė­ji­mas per pės­čių­jų per­ėjas yra lei­džia­mas?“ – projekto autoriaus teiravosi V. Gailius.

Anot V. Fiodorovo, ga­li­my­bės iš­ma­tuo­ti greitį nė­ra, bet 6 ki­lo­met­rai iš es­mės yra pės­čių­jų ėji­mo grei­tis.

„Vi­si sau­gu­mo da­ly­kai – ap­si­žval­gy­ti, įsi­ti­kin­ti, kad ne­at­va­žiuo­ja au­to­mo­bi­lis, ga­lio­ja vi­siems – tiek pėstiesiems, tiek ne­įga­lių­jų ve­ži­mė­liams, tiek ši­toms prie­mo­nėms ga­lio­tų“, – tvirtino V. Fiodorovas.

Politikas pripažino, kad gal­būt ne­įma­no­ma pri­imant įsta­ty­mus nu­ma­ty­ti vi­sų galimų si­tu­a­ci­jų. Tačiau jis tikisi, kad visus techninius dalykus bus galima sutvarkyti svarstant projektą Seimo komitetuose.

Pateikimo stadijoje iniciatyvą palaikė 67 Seimo nariai, prieš buvo 5, su­si­lai­kė 23 parlamentarai.

Po svarstymo Tei­sės ir tei­sėt­var­kos ko­mi­te­te į plenarinę salę įstatymo pataisos sugrįš bir­že­lio 19 die­ną.

#SEIMAS#VAIRUOTOJAI#MIKROJUDUMO#PRIEMONĖS#SENJORAI
#ĮSTATYMAS