Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Seimas. ELTA nuotr.
Ignas DobrovolskasŠaltinis: ELTA
Už Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pakeitimo projektą po svarstymo balsavo 90, susilaikė 8, prieš nebalsavo nei vienas parlamentaras. Tam, kad projektas būtų priimtas, Seimas turės balsuoti dar vieną kartą.
Susisiekimo ministerija tvirtina, kad jeigu „e-tolling“ numatytas startas būtų 2025 m. sausio 1 d., tuomet neliktų nuostatų, susijusių su kelių naudotojo mokesčio mokėjimu, ir šis mokestis negalėtų būti renkamas, o Elektroninės kelių rinkliavos informacinė sistema dar nebūtų įdiegta.
Lietuvoje „e-tolling“ sistemą planuota įvesti nuo 2024 metų vidurio, tačiau projektas iki numatyto laiko nebegali būti įgyvendintas.
Tiek vidaus, tiek LAKD pasitelktų išorės ekspertų vertinimu, elektroninės kelių rinkliavos sistemos sukūrimas ir įdiegimas techniškai neįmanomas per trumpesnį nei 14 mėnesių laikotarpį.
Vyriausybė yra nustačiusi naujus mokesčio už naudojimąsi Lietuvos keliais dydžius, kurie nebuvo keisti nuo 2015 metų. Planuojama, kad Vyriausybei nuo ateinančių metų nustačiusi naujus mokesčio už naudojimąsi Lietuvos keliais dydžius per metus bus surenkama papildomai 40 mln. eurų kelių naudotojo mokesčio, kuris bus skiriamas magistralinių kelių plėtrai ir priežiūrai.
Seimas praeitų metų pabaigoje priėmė sprendimą pavėlinti „e-tolling“ sistemos startą iki 2025 m. sausio 1 d. Susisiekimo ministerija siūlė pavėlinti pradžią iki 2025 m. liepos 1 d., tačiau parlamento Ekonomikos komitetas, pasiūlius konservatoriams Andriui Kupčinskui ir Mindaugui Skritulskui, nutarė „e-tolling“ startą numatyti pusmečiu anksčiau.