Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobanko nuotr.
Ignas DobrovolskasŠaltinis: ELTA
„Už“ projektą po pateikimo balsavo 107, susilaikė 2, „prieš“ nebalsavo nei vienas parlamentaras. Pagrindiniu komitetu svarstysiančiu projektą patvirtintas Biudžeto ir finansų komitetas. Projektas svarstymo stadijoje į plenarinių posėdžių salę turėtų grįžti balandžio 25 d. Taip pat siūlymui paprašyta Vyriausybės išvados.
Pristatydamas projektą M. Lingė kalbėjo, kad pagrindinis jo tikslas – suvienodinti požiūrį į įvairias priklausomybes.
„Pagrindinis teikiamo įstatymo projekto tikslas – kad į priklausomybes žiūrėtume vienodai. Tabako ir alkoholio reklama nėra leidžiama, nes jų žala nekvestionuojama, tačiau dėl azartinių lošimų turime išskirtinę situaciją. Priklausomybės forma labai sudėtinga ir neretai lydima katastrofiškų padarinių žmonių likimams, tačiau požiūris į priklausomybę nenuoseklus“, – Seimo plenarinių posėdžių salėje teigė BFK pirmininkas.
„Paradoksalu, įstatymas skelbia, kad ši reklama yra draudžiama. Tačiau ar ne ciniškai tai skamba, matant mūsų viešą erdvę, matant, kad lošimų bendrovės kasmet reklamai ir paramai išleidžia po 13–14 mln. eurų?“ – retoriškai klausė konservatorius.
Siūlyme numatoma drausti skleisti informaciją apie azartinius lošimus organizuojančios bendrovės bet kokio pobūdžio viešų renginių, veiklų, fizinių ir juridinių asmenų rėmimą. Priėmus įstatymo pataisas, Lietuvoje būtų draudžiama azartinių lošimų reklama, išskyrus tuo atveju, kai azartinius lošimus organizuojančios bendrovės pavadinimas yra ant lošimų organizatoriaus buveinės pastato.
Taip pat reklamos draudimas negaliotų tuo atveju, jei informacija apie azartinius lošimus būtų skelbiama lošimų organizavimo vietoje ar informacijos apie lošimus skelbime leidiniuose, kurie skirti tik lošimų verslo specialistams.
Projekto iniciatoriai tvirtina, kad akivaizdu, jog šiuo metu taikomi reklamos ribojimai yra ne tik nepakankami, bet ir sudarantys prielaidas toliau agresyviai reklamuoti azartinius lošimus ir skatinti asmenis lošti. Pavyzdžiui, šiuo metu matomos dėmesį prikaustančios reklamos prie ugdymo įstaigų, kuriančios iliuziją greitai ir lengvai praturtėti.
Šalies sporto federacijos siūlymą vertina neigiamai, akcentuodamos neigiamą finansinį sprendimo poveikį.
Įstatymas, jo priėmimo atveju, įsigaliotų 2025 m. sausio 1 d.