Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Viktorija SmirnovaitėŠaltinis: ELTA
Vienas iš įstatymo projekto iniciatorių, konservatorius Andrius Kupčinskas pabrėžia, kad elektrinių paspirtukų naudojimą reglamentuoti įstatymu yra būtina. Mat, pasak jo, mieste naudojami paspirtukai, nebeatitinka savo pirminės paskirties, kai jais judama tiesiog pasispiriant.
„Buvo nusistovėję, kad paspirtukas yra varomas žmogiškąja, pasispiriamąja jėga, ne kokia elektra. Technologijos eina į priekį ir dabar jau matome, kad paspirtukas nebeatitinka tos sąvokos. Todėl ir kalbininkai siūlo ar tai mikromobilumo, mikrojudumo ar riedžio sąvoką, čia jau apsispręsime Seimo salėje, balsuodami. Bet faktas, kad jie įgyja kur kas didesnį pranašumą prieš silpnesniąsias puses – pėsčiuosius“, – LRT radijui trečiadienį teigė A. Kupčinskas.
Kaip skelbiama įstatymo projekte, planuojama tiksliau įvardinti, kas yra paspirtukas, kokia turėtų būti jo galia keliaujant mieste ir miesto centre, kokiu greičiu jis gali važiuoti, kokia kelio ar šaligatvio dalis yra jo eismo juosta.
Taip pat bus svarstoma dėl amžiaus ribos, apkrovos ribos – jei paspirtuko vairuotojas vežtų keleivį – bei privalomo šalmų paspirtukų vairuotojams įvedimo bei vairuotojo minimalios amžiaus ribos nustatymo.
„(…) Įstatymo projektas tikrai jau turi būti balsuojamas ir apsisprendimo stadijoje nulemta, kaip turi būti reglamentuojamas paspirtukų judėjimas. O dėl atskirų priemonių, kaip, kas, su šalmais, iki kelių metų, iki kokio greičio, iki kokio mobilumo, galios ir taip toliau – čia jau apsispręsime Seimo salėje“, – sakė A. Kupčinskas.
Pirmąkart paspirtukų reglamentavimo įstatymo projektas Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitete registruotas praėjusių metų balandį.