Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
pixabay.com nuotr.
Reporteris ViktorijaŠaltinis: Etaplius.lt
Penktadienį Seime rengiama diskusija, kurioje bus ieškoma sprendimų, kaip gerinti daugiabučių namų administravimą.
Diskusiją „Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administratoriai. Paskyrimas, teisės ir problemos“ inicijavo Seimo narys, Teisės ir teisėtvarkos komiteto narys Lauras Stacevičius. Tai jau antras šiam klausimui skirtas renginys.
Seimo narys L. Stacevičius sako, kad ryškiausiai pastebimos problemos yra gyventojų negebėjimas pasinaudoti savo įstatymu užtikrintomis teisėmis.
Kalbėdamas apie administratorių daromus pažeidimus, parlamentaras sako, kad dažniausia gyventojai susiduria su tokiomis problemomis, kai neteikiama informacija, nevykdomi teisėti reikalavimai, kaupiamos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį, netvirtinami ilgalaikiai ir metiniai planai.
Aplinkos ministerija planuoja rudenį paruošti naują įstatymo projektą, kuriame bus aptartos visos daugiabučių namų bendrosios nuosavybės valdymo formos: administravimo, bendrijų klausimai, jungtinės veiklos atvejai. Iš esmės numatoma peržiūrėti dabar galiojantį teisinį reguliavimą.
Aplinkos ministerijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje 50 savivaldybių turi apie 33 tūkst. daugiabučių namų. Administratoriai prižiūri daugiau nei 15 tūkst. namų, bendrijos - daugiau nei 8 tūkst., jungtinės veiklos sutartimis administruojami daugiau nei 5 tūkst. namų. Vienas administratorius vidutiniškai valdo 25 namus. Daugiau nei 4 tūkst. namų neturi valdytojo.
Jadvyga Bieliavska (ELTA)