PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Alfa2025 m. Kovo 16 d. 08:11

Seimas svarstys siūlymą istoriniais automobiliais laikyti prieš 40 metų pagamintas transporto priemones

Lietuva

Senovinių automobilių paroda. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.

Jadvyga BieliavskaŠaltinis: ELTA


350370

Seimas svarstys siūlymą istoriniais automobiliais laikyti ne prieš 30, o prieš 40 metų pagamintas transporto priemones. Taip pat siūloma atsisakyti nuostatos, kad istorinio automobilio modelis turi būti nebegaminamas mažiausiai 15 metų. Svarstoma panaikinti ir prievolę tokių automobilių vairuotojams mokėti magistralinių kelių naudotojo mokestį.

Šios iniciatyvos autorius Seimo narys Antanas Nedzinskas mano, kad is­to­ri­nių au­to­mo­bi­lių kar­te­lė turi būti šiek tiek aukš­tes­nė, nes ne vi­si se­ni au­to­mo­bi­liai tu­rė­tų va­din­tis is­to­ri­niais.

„Siū­lo­me pa­sen­din­ti is­to­ri­nių au­to­mo­bi­lių kar­te­lę, kad kiti au­to­mo­bi­liai ne­si­nau­do­tų is­to­ri­nių au­to­mo­bi­lių lengva­to­mis ir ki­tais pri­va­lu­mais, ku­riuos lei­džia vals­ty­bė. Tu­ri­me šiek tiek su­griež­tin­ti šią tvar­ką. (...) Is­to­ri­niai au­to­mo­bi­liai ne­mo­ka tar­šos mo­kes­čio. Is­to­ri­niams au­to­mo­bi­liams iš Ame­ri­kos ne­rei­kia eu­ro­pi­nių stan­dar­tų ga­lio­ji­mo. Taip pat is­to­ri­niams au­to­mo­bi­liams yra su­pap­ras­tin­ta tech­ni­nė ap­žiū­ra, ji yra kas pen­ke­ri me­tai. Todėl siū­lo­mas va­rian­tas, kad is­to­ri­nių au­to­mo­bi­lių kar­te­lė bū­tų šiek tiek aukš­tes­nė“, – šią savaitę pateikdamas parlamentui tai numatančias įstatymo pataisas teigė A. Nedzinskas.

Jis taip pat pasiūlė istorinėms transporto priemonėms panaikinti prievolę mokėti naudotojo mokestį važiuojant magistraliniais keliais. Parlamentaro nuomone, šiuo metu numatyta prievolė yra perteklinė, nes istoriniai automobiliai skirti edukaciniams tikslams, jie nedaro reikšmingos žalos kelių būklei.

„Is­to­ri­niai au­to­mo­bi­liai yra skir­ti ne kas­die­nėms reik­mėms – va­di­na­si, ne­nau­do­ja­mi kas die­ną. Beje, is­to­ri­niai au­to­mo­bi­liai yra ne tik leng­vie­ji, bet yra ir kro­vi­ni­niai, spe­cia­lio­sios pa­skir­ties. Šie au­to­mo­bi­liai, va­žiuo­da­mi ma­gist­ra­li­niais ke­liais, tu­ri mo­kė­ti ke­lių mo­kes­čius, o jie daž­niau­siai ne­ve­ža jo­kių kro­vi­nių ir ki­tų stam­bių da­ly­kų, ne­dė­vi ke­lio dan­gos. Jie daž­niau­siai va­žiuo­ja į pa­ro­das, mies­tų šven­tes ir yra skir­ti pa­ro­dy­ti vi­suo­me­nei, ko­kia bu­vo au­to­mo­bi­liz­mo is­to­ri­ja, o ne nau­do­ti kro­vi­niams per­vež­ti“, – iš Seimo tribūnos aiškino socialdemokratas.

Visgi, jo kolega socialdemokratas Rimantas Sinkevičius svarstė, ar ne per daug lengvatų turi istoriniai automobiliai.

„Gal­būt rei­kė­tų ma­žin­ti leng­va­tas is­to­ri­niams au­to­mo­bi­liams? Da­bar ir tech­ni­nė ap­žiū­ra kas pen­ke­ri me­tai, ir ap­žiū­ra vi­zu­a­li­nė, ir ki­tų leng­va­tų pil­na. To­dėl vi­si no­ri tu­rė­ti is­to­ri­nius au­to­mo­bi­lius. Pa­ga­liau ir ke­lių mo­kes­čio ne­be­rei­kia jiems mo­kė­ti. Grei­tai Lie­tu­vo­je pu­sė au­to­mo­bi­lių bus is­to­ri­niai“, – pastebėjo R. Sinkevičius.

Nepaisant įvairių nuomonių, A. Nedzinsko iniciatyvą po pateikimo palaikė 58 Seimo nariai, prieš balsavo – 8, su­si­lai­kė 27. Istorinių automobilių amžiaus cenzo imsis Tei­sės ir tei­sėt­var­kos ko­mi­te­tas, o į plenarinę salę projektas sugrįš ba­lan­džio 29 die­ną.

Ar panaikinti mokestį už naudojimąsi keliais važiuojant istoriniais automobiliais svarstys Seimo Eko­no­mi­kos ir Kai­mo rei­ka­lų ko­mi­te­tai. Tai numatančias įstatymo pataisas Seimo posėdyje planuojama svarstyti ge­gu­žės 13 die­ną.

Pagal galiojantį įstatymą, istorinė motorinė transporto priemonė – prieš 30 metų ar anksčiau pagaminta transporto priemonė, kurios modelis nebegaminamas mažiausiai 15 metų ir kuri yra originali, tinkama eksploatuoti, bet nenaudojama kasdienėms reikmėms.

#SEIMAS#ĮSTATYMAS#AUTOMOBILIAI#ISTORINIAI#NEDZINSKAS