Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS Fotobanko nuotr.
Sniegė BalčiūnaitėŠaltinis: BNS
Seimas antradienį po pateikimo pritarė tokiems Kelių transporto kodekso pakeitimams: už balsavo 54 parlamentarai, o penki susilaikė.
Kaip sakė susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, pataisų tikslas yra didinti eismo saugą, kad keleiviai būtų saugiai atvežti į kelionės vietą.
Taip pat siūloma nustatyti daugiau reikalavimų vairuotojams, norintiems tapti taksi vairuotojais ar pavėžėjais, įtvirtinamos pareigos keleivių vežimo organizatoriams, pavėžėjamas, taksi vairuotojams, dispečerinėms bei įmonėms.
Pavėžėjai bei taksi vairuotojai privalės turėti galiojantį Europos Sąjungos (ES), Europos ekonominės erdvės (EEE) ar NATO šalyje, Šveicarijoje arba Ukrainoje išduotą vairuotojo pažymėjimą.
Taksi ar pavėžėjų įmonės taip pat turėtų būti registruotos ES arba EEE valstybėje narėje. Taksi vairuotojai taip pat privalės naudoti taksometrą, sujungtą su spausdintuvu, arba taksometrą ir kasos aparatą, kita įranga bus draudžiama.
Kodekso pakeitimai įsigaliotų nuo 2024 metų gegužės, tačiau numatomas pereinamas laikotarpis – seni leidimai neteks galios po metų – 2025 metų gegužę.
Šiuo metu dirbti pavėžėju ar taksi vairuotoju gali bet kurios šalies vairuotojo pažymėjimą turintis užsienietis, pakanka dvejų metų stažo vairuojant B kategorijos transporto priemonę.
Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, dabar su trečiųjų šalių vairuotojo pažymėjimais Lietuvos keliuose važinėja apie penktadalis pavėžėjų.