Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
portofklaipeda.lt nuotr.
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Seimas antradienio posėdyje po pateikimo pritarė įstatymo projektui, kuriuo Šventosios jūrų uostas pavedamas Palangos miesto savivaldybei.
Anksčiau Susisiekimo ministerijos siūlymui Šventosios uostą perduoti Palangos miesto savivaldybei pritarė Vyriausybė. Tikimasi, kad tai padės pritraukti europinių lėšų uosto atstatymui.
Anot Vyriausybės, uostas ir toliau liks valstybės nuosavybė, o Palangos miesto savivaldybė galėtų įgyvendinti planus, kad Šventoji taptų europiniu kurortu.
„Šventosios uosto atstatymo projekte svarbiausia - įrengti šiuolaikišką, patogią priekrantės žvejams infrastruktūrą ir sukurti turistų traukos centrą. Planuojami pokyčiai turės keleriopą naudą: administruoti uostą savivaldos institucijai bus paprasčiau, uosto atstatymui bus galima panaudoti Europos Sąjungos lėšas“, - buvo teigiama Vyriausybės pranešime.
Taip pat numatoma atsisakyti išimties, kuri šiuo metu leidžia tam tikrais atvejais Šventosios jūrų uosto žemę išnuomoti ne konkurso tvarka.
Pagal galiojantį įstatymą, uosto žemę, akvatoriją ir infrastruktūrą patikėjimo teise valdo, naudoja ir ja disponuoja valstybės įmonė Šventosios valstybinio jūrų uosto direkcija, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina Susisiekimo ministerija. Šventosios uosto direkcijos funkcijas vykdo VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD).
KVJUD yra parengusi Šventosios uosto atstatymo projektą ir teikusi paraišką Europos Sąjungos (ES) paramai gauti. Tačiau Europos Komisija (EK) atsisakė skirti lėšų uostui atstatyti. EK pateikė išvadą, kad šio uosto paskirtis - rekreacinė, o ne pramoninė ar krovininė, todėl ES investicijos iš transporto sektoriui numatyto finansavimo negalimos. Tokiu atveju KVJUD sutiko, kad Šventosios uosto valdymas būtų perduotas Palangos miesto savivaldybei, nes jos finansavimo galimybės uosto atstatymo darbams yra didesnės.
Pirmiausia planuojama sukurti uosto infrastruktūrą, kuria iš karto galėtų naudotis priekrantės žvejai. Pritaikius uostą žvejams, numatoma įrengti lauko kavines, turistams siūlyti vandens ir kitas pramogas.
ELTA