Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Senovinė mašina / Freepik
Vilmantas VenckūnasŠaltinis: BNS
Šiuo metu istoriniu automobilis gali būti pripažintas, jeigu yra sulaukęs 30 metų.
„Regitros“ BNS pateikti duomenys rodo, kad Lietuvoje iš viso užregistruoti 2683 automobiliai su istoriniais numeriais. Iš jų 1531 transporto priemonė pagaminta po 1985-ųjų. Tai reiškia, kad jei toks įstatymas būtų priimtas dar šiemet, minėti automobiliai prarastų savo statusą.
Pagal socialdemokrato Antano Nedzinsko Seimui pristatytus Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus taip pat siūloma atsisakyti nuostatos, kad modelis turi būti nebegaminamas mažiausiai 15 metų.
„Prieš 15 metų taip pat buvau šioje tribūnoje ir būtent teikiau šį įstatymo projektą (...), kad Lietuvoje atsirastų istorinių automobilių statusas. Tuomet istorinių automobilių kartelė buvo 1980-ieji, (...) dabar ta kartelė stipriai užkilusi iki 1995 metų. Jei šio įstatymo nekeisime, tai greitu metu istoriniai automobiliai bus ir 2000-ųjų laidos“, – iš Seimo tribūnos kalbėjo A. Nedzinskas.
Pasak jo, siūloma pasendinti istorinių automobilių kartelę, kad tiesiog seni automobiliai nesinaudotų istoriniams suteikiamomis lengvatomis ir privalumais.
„Dabar galėtų ir šaraniukai, ir pasatai, ir espeisai, ir lagūnos, ir „Audi 100“, „Audi 80“, „Audi A3“ ir kiti modeliai būti istoriniais, todėl, kad nesinaudotų lengvatomis, siekiama pasendinti šiuos automobilius“, – teigė parlamentaras.
Pasak jo, tokį statusą turinčios transporto priemonės nemoka taršos mokesčio, iš Jungtinių Valstijų atgabentiems istoriniams automobiliams nereikia atitikti europinių standartų, jiems supaprastinta techninė apžiūra.
Socialdemokratas taip pat siūlo nustatyti, kad istoriniais automobiliais būtų laikomi ne tik lengvieji, bet ir, pavyzdžiui, krovininės bei specialios paskirties mašinos.
„Šie automobiliai, važiuodami magistraliniais keliais, turi mokėti kelių mokesčius, o jie dažniausiai neveža jokių krovinių, (...) nedėvi taip kelio dangos, jie dažniausiai važiuoja į parodas, miestų šventes“, – sakė A. Nedzinskas.
Jis tikino, kad šis projektas derintas su istorinių automobilių klubais.
„Vieninteliai, kurie buvo nepatenkinti, tai automobilių, o ne istorinių automobilių klubai“, – teigė socdemas.
Socialdemokratas Darius Razmislevičius svarstė, kad reikėtų nustatyti ne amžiaus kartelę, o užfiksuoti konkrečius gamybos metus, iki kurių gaminami automobiliai būtų laikomi istoriniais.
Pasak A. Nedzinsko, skirtingos šalys skirtingai skaičiuoja, nuo kada automobilį galima laikyti istoriniu, pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje tai 40 , Estijoje – 35, Čekijoje – 50 metų.
„Tarptautinės asociacijos siūlo remtis būtent amžiaus cenzu, o kiekviena valstybė gali pasirinkti tą amžiaus cenzą, koks jai atrodo teisingiausias. Mes galime kalbėti, kad tai galėtų būti 35 ar net 40 metų, tai priklauso nuo mūsų valios“, – kalbėjo A. Nedzinskas.
Šį projektą po pateikimo palaikė 58 Seimo nariai, prieš balsavo aštuoni, 27 parlamentarai susilaikė. Pataisas toliau ketinama svarstyti balandžio gale.