Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Geležinkelio vėžė. BNS/Fotobankas nuotr.
Ūla KlimaševskaŠaltinis: ELTA
Priėmimo etape įstatymą palaikė 97 parlamentarai, susilaikė 3 ir prieš buvo 1.
Posėdžių salėje pasisakydamas už šį įstatymą, liberalas Andrius Bagdonas pažymėjo, kad paskola yra ypač svarbi Lietuvai iki 2028 metų planuojant užbaigti dalį europinės vėžės „Rail Baltica“ projekto.
„Jeigu dabar neužsisakysime traukinių, o mes juos jau vėluojame užsisakyti, tai turėsime bėgius, bet neturėsime traukinių ir galėsime važiuoti autobusais ir automobiliais“, – tikino parlamentaras.
Dvi 100 mln. eurų vertės paskolos „LTG Link“ teikiamos laikotarpiu iki 2032 metų gruodžio 31 dienos. Be to, numatyta, kad „LTG Link“ įsigytus elektrinius traukinius turės įkeisti Finansų ministerijai, taip pat įmonė turės sumokėti garantinę įmoką, siekiančią 0,1 proc. numatytos paskolų sumos.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.