Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Freepik.com nuotr.
Sniegė BalčiūnaitėŠaltinis: BNS
Parlamentarai balsuos dėl tai numatančių Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų. Kortelės laiku nepradėjo veikti dėl užtrukusių viešųjų pirkimų procedūrų.
Vairuotojų kvalifikacinės kortelės, kaip kompetencijos įrodymas, reikalingos Europos Sąjungoje (ES) komercinius krovinius ir žmones vežantiems vairuotojams, kurie nėra ES piliečiai, bet važiuoja ES keliais.
Lietuvos vairuotojams tokios kortelės nėra reikalingos, nes jų reikiamą kvalifikaciją įrodo į europietiško pavyzdžio lietuvišką vairuotoją pažymėjimą šalia atitinkamų kategorijų įrašytas 95-tas kodas. Lietuvos vairuotojo pažymėjimas su šiuo kodu yra pripažįstamas kitose ES šalyse ir leidžia užsiimti tokia veikla bet kur ES.
„Lietuvos autobuso Vilniaus-Kaunas vairuotojas, jei jis ES pilietis, turi 95 kodą, įrašytą į vairuotojo pažymėjimą. Jei jis būtų trečiųjų šalių pilietis ir neturėtų europinio (lietuviško) vairuotojo pažymėjimo, privalėtų turėti vairuotojo kvalifikacijos kortelę su įrašytu 95 kodu“, – BNS teigė „Regitros“ atstovas Lukas Vosylius.
„Regitra“ šių kortelės blankų gamybos pirkimą inicijavo 2022 metų rugpjūtį, tačiau užtruko dalyvių patikimumo vertinimas, be kurio „Regitros“ Viešųjų pirkimų komisija negalėjo vertinti pasiūlymų.
Informacija apie jų patikimumą gauta tik šį sausį, sutartys sudarytos balandį, galutinis kortelių grafinis projektas „Regitrai“ pateiktas rugpjūtį, o blankų gamyba trunka 8-10 mėnesių.