Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
L. Katiliaus nuotr.
EtapliusŠaltinis: Pakruojo rajono savivaldybė
Susitikimo metu diskutuota viena svarbiausių temų – apie valstybinių kelių būklę rajone ir galimybes greičiau juos tvarkyti. Rajono vadovai kartu su „Via Lietuva“ vadovais apžiūrėjo prasčiausias kelių atkarpas.
Svarbiu klausimu išlieka dviejų Pakruojo mieste esančių atkarpų tvarkymas – Taikos gatvės remontas, abiejose gatvės pusėse nutiesiant saugius pėsčiųjų-dviračių takus ir Paupio gatvės Jovaruose tvarkymas taip pat įrengiant saugų pėsčiųjų-dviračių taką. Abi šios gatvės yra valstybinės reikšmės, jau prieš kelis metus dėl jų tvarkymo su „Via Lietuva“ Pakruojo rajono savivaldybė pasirašė bendradarbiavimo sutartis, tačiau dėl didelio tokių sutarčių kiekio visoje šalyje ir pasirinktų rangovų vėlavimo darbai sustojo dar techninių rangos darbų etape. Susitikimo metu sutarta, kad šie planai nebus paleisti – sutartys bus atnaujintos ir drauge bus ieškoma galimybių įrengti reikalingą infrastruktūrą.
Dar vienas labai aktualus klausimas – asfalto Linkuva-Žeimelis tvarkymas. Šis kelias taip pat priklauso „Via Lietuva“. Nors vienas kelio platinimo etapas beveik baigtas (Žeimelis-Lauksodis), kitų etapų tvarkymas yra sustojęs. Šių metų pradžioje „Via Lietuva“ dėl ilgo darbų atlikimo vėlavimo nutraukė sutartį su rangovu, kuris rengė atkapos Linkuva-Ūdekai techninį projektą. Matant tokią prastą šio kelio būklę, „Via Lietuva“ ieškos kitų šio kelio tvarkymo sprendimų, o apie tai bus pranešta gavus papildomą informaciją.
Susitikimo metu spręstas ir žvyrkelių klausimas – „Via Lietuva“ priklausantis žvyrkelis Lauksodis-Pašvitinys visos šalies sąraše yra 39 vietoje (rajono tarybos posėdžio metu jis buvo „išreitinguotas“ į pirmąją vietą, kaip pats svarbiausias tvarkymui). Šiuo metu pradėta dirbti su pirmaisiais 10 sąraše esančių tokių kelių. Žadama, kad kasmet tokiems valstybiniams žvyrkeliams tvarkyti papildomai bus skiriama po 20 milijonų, todėl kelias Lauksodis-Pašvitinys turėtų būti sutvarkytas iki 2028-ųjų.
Rajono vadovai ir „Via Lietuva“ l.e.p. direktorius diskutavo apie dalies valstybinių kelių perėmimą savivaldybėms – tai ypač svarbu dėl per miestelius einančių kelių. Kol kas didelė dalis jų priklauso „Via Lietuva“ ir valstybei. Kelius perėmusios savivaldybės galėtų sparčiau į juos investuoti bei gerinti jų būklę (reikia tvarkyti asfaltą, atnaujinti senus ir žmonių judėjimui jau seniai nebepritaikytus šaligatvius, tinkamai nuvesti lietaus vandenį, atlikti kitus darbus). Kol šie keliai priklauso valstybei, savivaldybė jų tvarkyti negali, o „Via Lietuva“ į šiuo kelius artimiausiu metu investuoti neplanuoja.
Svarbiu klausimu išlieka ir nuovažų įrengimas valstybiniuose keliuose – dėl dabar galiojančių teisės aktų, nuovažas galima įrengti tik tam tikrose vietose, tačiau statant naujus pastatus nuovažų reikia ir kitose vietose, kurių teisės aktai įrengti neleidžia. Tai stabdo ir savivaldybės, ir gyventojų projektus. „Via Lietuva“ vadovai informavo, kad ši problema labai opi visoje šalyje ir jau pradėti ruošti teisės aktų pakeitimai. Šiuo metu kiekvienam atvejui bandoma ieškoti bent laikinų sprendimų, kad nereikėtų stabdyti reikalingų projektų.
Tikimasi, kad šis „Via Lietuva“ vadovo vizitas padės greičiau spręsti opias kelių problemas.