Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Šiaulių miesto savivaldybės nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Šįryt Šiaulių miesto savivaldybė savo Facebook paskyroje paskelbė gyventojų apklausą, kurioje prašo jų pritarti arba nepritarti idėjai rengti studiją galimam Dainų gatvės eismo perorganizavimui į vienpusį. Pasak vicemero Domo Griškevičiaus, tokiu būdu siekiama išsiaiškinti ar patys gyventojai norėtų, kad tokia studija būtų paruošta. Tik sulaukus pritarimo jos užsakymui būtų leidžiami miesto biudžeto pinigai.
Rūpi gyventojų nuomonė
„Siekiant spręsti automobilių statymo problemą daugiabučių namų kvartaluose Saugaus eismo komisijoje iškelta idėja automobilių eismą Dainų g. dalyje perorganizuoti į vienpusį eismą. Ar pritartumėte idėjai atlikti studiją - įvertinti teigiamus ir neigiamus tokio sprendimo padarinius galimai bendrai minėto mikrorajono eismo situacijai?", – klausiama Šiaulių miesto savivaldybės Facebook paskyroje.
„Esminis dalykas šios apklausos yra toks – ar žmonės pritartų galimybei rengti studiją. Ji atsakytų į visus techninius klausimus – kokie būtų eismo perorganizavimo į vienpusį pliusai ir minusai, kokie sprendiniai turėtų atsirasti sankryžose su Lyros gatve, ar tai būtų žiedinės ar reguliuojamos sankryžos, ar liktų tokios, kokios yra ir pan. Iš kurios pusės turėtų būti įvažiavimas, iš kurios išvažiavimas. Mes ir kalbėjome Saugaus eismo komisijoje, kad reikia paklausti žmonių nuomonės. Jeigu jie pritaria studijai, tikėtina, kad pati ta idėja dėl eismo perreguliavimo žmonėms būtų priimtina“, – apklausos vykdymo priežastis aiškino D. Griškevičius.
Anot vicemero, gyventojų nuomonė svarbi tam, kad būtų aišku – leisti pinigus tokiai studijai ar ne.
„Kad nebūtų taip, kad mes išleidžiam pinigus, atliekam studiją, bet žmonės yra kategoriškai nusiteikę prieš tuos eismo pokyčius. Siekiam ir taupyti pinigus, jei paaiškės, kad nereikia tokio sprendimo. O jei didesnioji dalis bus pasisakančiųjų už, užsakytume studiją, įvertintume visus jos teigiamus ir neigiamus padarinius, studiją vėliau pristatytume visuomenei ir po to, kaip savivaldybė, priimtume galutinį sprendimą, pasitarusi su gyventojais“, – aiškino D. Griškevičius.
Pasak vicemero, studijos kaina priklausytų nuo apimties, tačiau ji būtų užsakoma viešojo pirkimo būdu. Kaina, mero pavaduotojo manymu, galėtų svyruoti daugiausiai iki 4 tūkstančių eurų.
Problema - automobilių statymas
Vicemeras ramina gyventojus, kad sumanymas eismą iš dvipusio padaryti į vienpusį galioja ne visai Dainų gatvei, o tik jos daliai (puslankiui, kurio pradžia ir pabaiga yra Lyros gatvė, Šiaulių universiteto gimnazijos pusėje).
Paklaustas, kodėl Saugaus eismo komisija iškėlė tokią idėją, pašnekovas sakė, kad taip mėginama spręsti automobilių statymo prie daugiabučių namų problemą. O ji aktuali ne tik Šiauliuose, bet ir visoje Lietuvoje.
„Kai buvo tie mikrorajonai sovietmečio laikais, automobilizacijos lygis, pamename, koks buvo. Tuomet buvo viskas gerai. Jei gerai pamenu, pagal statistikos departamentą tie skaičiai yra gana įdomūs. Man atrodo, ar ne dvylikti pasaulyje yra dabar Lietuva pagal automobilių skaičių, tenkantį tūkstančiui gyventojų. Natūralu, kad infrastruktūra, kuri buvo statyta tuo metu, nebeatitinka šių dienų poreikių. Mes eilę sprendimų jau esam padarę: 2016 metais atlaisvinę Krymo gatvėje aikštelę, kuri buvo anksčiau nuomojama automobilių kompanijai. Atlaisvinome dabar Aido gatvėje aikštelę, tas pats sutartims pasibaigus padaryta su aikštele Gardino gatvėje“, – teigė vicemeras.
Anot jo, šiuo metu yra projektuojamos automobilių stovėjimo aikštelės Tilžės ir Aukštabalio gatvėse. Jos atsiras, kai bus remontuojama Aukštabalio gatvė. Na, o Dainų gatvė, pasak D. Griškevičiaus, turi bene didžiausią daugiabučių namų koncentraciją, tad automobilių statymo klausimas ten yra ypač aktualus.
„Policija taip pat gauna skundų iš tų pačių gyventojų, kad ten jau kartais susidaro tokios situacijos, kad transporto priemonės tiesiog nebeprasilenkia. Galbūt ši mūsų idėja padėtų spręsti šią problemą“, – svarstė pašnekovas.
Likusioje Dainų gatvės atkarpoje, kitoje Lyros gatvės pusėje arčiau Aido gatvės, pasak D. Griškevičiaus, tokios keblios situacijos dėl automobilių statymo nėra, tad joje pokyčių, nors ir teorinių, bent jau kol kas neplanuojama.
Šiaulių miesto savivaldybė gyventojų apklausą dėl pritarimo studijos rengimui savo Facebook paskyroje planuoja vykdyti savaitę. Neatmetama, kad laikas gali būti pratęstas.
Balsavimas apgaulingas?
Tiesa, atiduoti balsą apklausoje galima visai to neketinant, o tik panorus pasididinti ir geriau apžiūrėti pranešimo pateikiamas nuotraukas. Todėl gyventojams reikėtų būti atidiems ir „aklai" ant nuotraukų nespausti. Tai gerokai papiktino savivaldybės paskyros socialiniame tinkle sekėjus, kurie komentaruose svarstė ar tik savivaldybė tokio neskandumo nepadarė tyčia ir tokiu būdu nebando greičiau susirinkti balsus „už“. Tokiu būdu apklausa, jei nebus pataisyta, gali būti klaidinga.
Tiesa, apklausos organizatoriai netrukus patikslino, kad klaidingai atiduotą balsą galima pakeisti arba jį iš viso atšaukti. Tam reikėtų spausti Undo Vote.
savivaldybe.png