Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Freepik.com nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Pranešimas žiniasklaidai
Pirmiausia – saugumas
Prieš išleidžiant vaiką į pirmą kelionę dviračiu, reikėtų pasirūpinti jį galinčiais apsaugoti dviratininko priedais, akcentuoja vaikų dviračių trenerė, praeityje dviračių treko Europos čempione tapusi Vaida Bronickienė. Apie tai kalbama ir Kelių eismo taisyklėse. Jose nurodoma, kad nepilnamečiams dviratininkams ar dviračiu vežamiems vaikams yra privaloma dėvėti šalmą tiek keliaujant važiuojamąja kelio dalimi, tiek dviračių taku. Pasisaugoti turėtų mokėti ir pats vaikas.
„Vaikų važiavimas dviračiu turėtų prasidėti nuo supažindinimo, kaip elgtis kelyje – dviračių take, perėjose ar važiuojant šaligatviu. Važiuodamas vienas vaikas turėtų žinoti pagrindines kelių eismo taisykles, kada vairuotojai privalo praleisti dviratininkus. Taip pat mokėti įvertinti situacijas, kada yra saugu kirsti perėją, visada įsitikinti, kad vairuotojas jį praleidžia“, – įsitikinusi trenerė.
Pagal Kelių eismo taisykles vaikai keliu be suaugusių palydos dviračiu gali važiuoti nuo 14 metų arba nuo 12 metų, jei yra išklausę nustatytą mokymo kursą ir turi mokyklos išduotą pažymėjimą.
Žalų – už tūkstančius eurų
Visgi, pramokus kelių eismo taisykles ir pajudėjus į kelią, mažesnė patirtis prie dviračio vairo vis tiek kartais baigiasi incidentais ir kitiems asmenims priklausančio turto sugadinimu. Kaip pastebi draudimo bendrovės ERGO Privačių klientų draudimo skyriaus vadovė Aušra Jusė, kiekvienais metais fiksuojama daugiau nei 300 įvykių keliuose susijusių su dviratininkais, o net 70 % jų įvyksta dėl dviratininko kaltės. Dar daugiau tokių įvykių įvyksta dviračių takuose ar parkuose.
„Tarp dažniausių vaikų padarytų žalų keliaujant bemotore transporto priemone – susidūrimai su vietoje stovinčiu automobiliu. Pernai fiksavome incidentus, kai savo dviračio ar paspirtuko nesuvaldę vaikai įvažiavo į stovinčio automobilio galą, dureles, įskėlė automobilio lempą ir įbrėžė apsauginį buferį. Didžiausia padaryta žala siekė net 1,5 tūkstančio eurų“, – teigia pašnekovė.
Ji priduria, kad vaikų važiuojant dviračiu padarytos žalos dėl patirties trūkumo yra dažnesnės nei suaugusiųjų, o žalų vidurkis – panašus. Pernai neatsargus elgesys važiuojant dviračiu, jei ne asmens civilinės atsakomybės draudimas, vidutiniškai dviratininkui būtų kainavęs apie 600 eurų.
Nelaimės – ir dviračių takuose
Trenerė akcentuoja, kad nuo susidūrimų negali būti apsaugotas net ir keliaujant dviračių takais, ypač kai juos kerta įsukimai į kiemus ar prekybos centrų aikšteles ir kiti keliai. Kartais į incidentus vaikai patenka ir dėl pėsčiųjų kaltės. Pasitaiko, kad šie neapdairiai įžengia į dviračių taką, nepamato atvažiuojančio dviratininko ar kelią užblokuoja ilgas šuns pavadėlis. Siekiant išvengti tokių situacijų, tėvai visų pirma turėtų pasirūpinti, kad jų vaikai būtų kuo geriau matomi – įsigyti švieseles ir atšvaitus.
„Tokiose situacijose, siekiant informuoti aplinkinius, itin praverčia dviračio skambutis. Taip pat tėvai jau per pirmąjį pasivažinėjimą turėtų pratinti vaiką nebijoti bendrauti su kitais eismo dalyviais, pavyzdžiui, mandagiai perspėti, kad atvažiuojama. To reikia, nes dažnai nesitikima pavojaus iš už nugaros, o susidūrus galima ne tik susižeisti, bet ir sužeisti kitus asmenis ar gyvūnus“, – pataria vaikų dviračių trenerė.
Jusė atkreipia dėmesį, kad ruošiant vaiką pirmai savarankiškai kelionei dviračiu, tėvai su vaiku turėtų aptarti visas saugaus važiavimo dviračiu taisykles.
„Tėvų atsakomybė ruošiant vaiką saugiai keliauti dviračiu – didžiulė. Svarbu pasirūpinti, kad vaikas turėtų ne tik šalmą, bet ir kojų bei rankų apsaugas, taip pat įsitikinti, kad tiek priekinis, tiek galinis dviračio žibintai veikia gerai. Investuoti savo laiką į tai verta – vaikai geriau jausis kelyje, o jūs – ramiau darbe ar namuose“, – apibendrina draudimo bendrovės atstovė.