Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.
EtapliusŠaltinis: Šalčininkų rajono savivaldybė
Atvykusius svečius pasveikino centro direktorė Asta Stulgaitienė ir konsultacinio centro vadovė Jurgita Černiauskaitė. Įstaigos vadovė pasidžiaugė tokia prasminga iniciatyva viešinti aktualią informaciją specialistų gretose dėl pagalbos galimybių vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.
Nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. Lietuvoje pradėjo veiklą regioniniai specialiojo ugdymo centrai, kurie padeda švietimo įstaigoms organizuoti įtraukųjį ugdymą bei spręsti su tuo kylančius iššūkius.
Centrai teikia metodinę konsultacinę pagalbą šalies mokykloms, darželiams, mokytojams ir švietimo pagalbos specialistams, kurie ugdo specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius. Šiuo metu šalyje pagalbą teikia devyni regioniniai specialiojo ugdymo centrai, kurių kiekvienas konsultuoja priskirto regiono įstaigas. Vilniaus Šilo ugdymo centrui priskirtos Vilniaus miesto, Vilniaus ir Šalčininkų rajonų savivaldybės.
Asta Stulgaitienė, pristatydama vadovaujamos įstaigos veiklą, kalbėjo, kad konsultavimo paslaugų teikimo paskirtis – padėti mokyklai sukurti tinkamas įtraukiojo ugdymo(si) sąlygas mokiniams, turintiems vidutinių, didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įvairiapusių raidos, intelekto, mokymosi sutrikimų, turintiems judesio ir padėties ar kitą negalią/sutrikimą, kai pedagoginės psichologinės tarnybos ir (ar) kitų įstaigų pateiktų rekomendacijų nepavyksta įgyvendinti. Centro specialistų komandą sudaro: psichologas, logopedas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, tačiau pagal poreikį prisijungia ir kiti specialistai (ergoterapeutas ir kineziterapeutas). Be to, buvo atkreiptas susirinkusiųjų dėmesys į tai, jog specialistai dirba ne tik pačiame centre, bet vyksta į mokyklas, kurioms reikia konsultacijų dėl aplinkos pritaikymo, ugdymo metodų ir mokymosi medžiagos pritaikymo, individualaus ugdymo plano parengimo ir panašiai konkrečiam vaikui.
Jurgita Černiauskaitė kalbėjo, kad į centrą dėl konsultavimo paslaugų gali kreiptis mokykla, darželis (įstaigos Vaiko gerovės komisijos sprendimu vadovas teikia prašymą), kuomet įstaiga kartu su vaiko tėvais (globėjais, rūpintojais) ir kitais specialistais (pedagoginės psichologinės pagalbos tarnybos), nusprendžia, jog reikalinga tikslinė specialistų konsultacija. Centro atstovė pastebėjo, kad vaiko įstatyminių atstovų vaidmuo pagalbos teikimo vaikui procese yra labai svarus, todėl kreipiantis pagalbos reikia turėti ne tik mokinio tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą, bet ir įsitraukti, dirbti kartu dėl vaiko gerovės užtikrinimo.
Siekiant užtikrinti informacijos sklaidą dėl Šilo ugdymo centro teikiamų paslaugų specialistų, dirbančių Šalčininkų rajono ugdymo įstaigose, gretose, Jurgita Lapinskaitė-Tolstošejeva pasiūlė artimiausiu metu organizuoti mokyklų ir darželių Vaiko gerovės komisijų pirmininkų susitikimą, kurio metu jiems bus suteikta aktuali informacija.
Po darbinio pasitarimo centro atstovės supažindino svečius su mokyklos aplinka: lankytasi klasėse, bibliotekoje, valgykloje, ergoterapeuto ir kineziterapeuto kabinetuose.