Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.
EtapliusŠaltinis: Šalčininkų rajono savivaldybė
Gegužės 7 d. surengtas susitikimas su bendrojo ir neformalaus ugdymo įstaigų vadovais, kuriame dalyvavo Šalčininkų rajono meras Zdzislav Palevič ir LR Seimo narys Jaroslav Narkevič, dirbantis švietimo ir mokslo komitete, Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Regina Markevič ir skyriaus specialistai.
„Švietimas yra prioritetinė mūsų veiklos sritis. Mokyklose mokslo metai artėja prie pabaigos, o mums jie nesibaigia niekada. Problemų yra daug, tačiau jas visas privalome spręsti kartu, todėl vėl susitinkame“, – kalbėjo meras Zdzislav Palevič.
Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.
LR Seimo narys Jaroslav Narkevič, dirbantis švietimo ir mokslo komitete, supažindino švietimo įstaigų vadovus su švietimo aktualijomis, kuriomis gyvena švietimo ir mokslo komitetas.
„Džiaugiuosi, kad Šalčininkų rajono savivaldybė skiria ypatingą dėmesį švietimui, požiūris tikrai yra prioritetinis. Mūsų visų laukia bendri darbai dėl lietuvių kalbos ugdymo stiprinimo ir mokymo organizavimo, kad kiti dalykai mokyklose nenukentėtų. Vadovėlių klausimas yra aktyviai sprendžiamas nepriklausomai nuo ugdymo kalbos. Ieškodami sprendimų būdų bendradarbiaujame su Lenkijos puse dėl lietuvių ugdymo Lenkijoje. Siekiame abipusės ugdymo kokybės“, – kalbėjo Jaroslav Narkevič.
Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.
Jo teigimu, LR Seimo švietimo komitetas glaudžiai bendradarbiauja su švietimo ir mokslo ministerija, Vyriausybe, analizuoja situacija, teikia siūlymus, ieško bendrų sprendimo būdų dėl vadovėlių trūkumo, vadovų skyrimo, finansavimo modelio, neformaliojo ugdymo organizavimo, suaugusiųjų švietimo, klasių komplektų sudarymo, telefonų naudojimo mokyklose, profesinio mokymo ir kitų iššūkių. Politikas taip pat pastebėjo, kad pagal šių metų švietimo įstaigų reitingus, Šalčininkų rajonas užima gana aukštą 22 poziciją iš 59 esamų sąraše. Atmetus didžiuosius miestus ir jų rajonus, jis rajonų kategorijoje užimtų 15–16 vietą. Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Regina Markevič taip pat pasidžiaugė, jog 2023 m. Šalčininkų rajono švietimo įstaigos buvo 43 vietoje, 2024 m. – 38, tad matomas akivaizdus ugdymo kokybės gerėjimas.
Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.
Be ugdymo užtikrinimo kiekviena mokykla taip pat turi pasirūpinti technine baze, mokymo priemonėmis, įtraukiojo ugdymo organizavimu, o taip pat vaikų ir mokytojų emocine būsena, užtikrinti ryšių palaikymą su auklėtinių tėvais. Viena iš problemų, su kuriomis susiduria mokyklos – psichoaktyvių medžiagų vartojimas, todėl Švietimo ir sporto skyriaus kvietimu į susitikimą atvyko Respublikinio priklausomybės ligų centro Metodinio vadovavimo ir monitoringo skyriaus vedėja Evelina Pridotkienė.
Jos teigimu, psichoaktyvios medžiagos mokykloje – visos Lietuvos problema. Viešnia aptarė psichoaktyvių medžiagų vartojimo tendencijas, jų formas, poveikį. Ji dalijosi įžvalgomis, kodėl mokyklinio amžiaus jaunimas išbando psichoaktyvias medžiagas. Viena priežasčių – smalsumas, noras viską išbandyti, o kita – bendraamžių įtaka. Jos teigimu, vienareikšmiško atsakymo, kaip kovoti su šia problema, nėra, tačiau svarbi prevencija, prieinamumo mažinimas, o taip pat jaunimo atsparumo ir mokėjimo pasakyti „ne“ stiprinimas.
Švietimo ir sporto skyriaus specialistė Katažina Sokolovskaja kalbėjo apie Šalčininkų J. Sniadeckio, Jašiūnų M. Balinskio, Eišiškių ir Eišiškių S. Rapolionio gimnazijų dalyvavimą nacionaliniame projekte „Tūkstantmečio mokyklos II“ ir atliktus darbus bei veiklas. Jos teigimu, atnaujinant mokyklų infrastruktūrą taip pat daug dėmesio skiriama gamtos mokslų, dirbtuvių, informacinių technologijų klasių modernizavimui, ergonomiškų baldų ir kokybiško apšvietimo sistemų įrengimui. Siekiant padidinti mokymosi efektyvumą, įtrauktį bei galimybes naudoti skaitmeninius išteklius vykdomas interaktyvių lentų, kompiuterių ir kitos modernios įrangos pirkimas. Be to, organizuojamos mokinių ir mokytojų kompetencijas stiprinantys mokymai, konferencijos, išvykos ir kiti renginiai. Taip pat aptarta tinklaveikos sąveika ir naudingumas ne tik projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ dalyviams, bet ir kitoms mokykloms.
Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.
Apie mokinių specialiųjų poreikių vertinimą, ugdymo pritaikymą ir reikalingos švietimo pagalbos skyrimą kalbėjo Pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė Renata Sinkevič.
Susitikimo metu taip pat aptartos bendradarbiavimo su profesinio ugdymo įstaigomis įgyvendinant vidurinio ugdymo programą galimybės. Gerą bendradarbiavimo pavyzdį su Vilniaus verslo ir svetingumo profesinės karjeros centru pristatė Šalčininkų „Santarvės“ gimnazijos direktorė Inga Marciševska.