Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.
EtapliusŠaltinis: Šalčininkų rajono savivaldybė
Išvykos tikslas – ne tik gilinti žinias apie M. K. Čiurlionio asmenybę, jo kūrybinį palikimą bei meninę pasaulėžiūrą, bet ir tobulinti dalykines bei bendrąsias pedagogines kompetencijas, stiprinti tarpusavio bendradarbiavimą ir praturtinti profesinę patirtį naujais metodais bei idėjomis, kurias būtų galima pritaikyti ugdymo proceso metu.
Pagrindinis kelionės akcentas – apsilankymas M. K. Čiurlionio memorialiniame muziejuje, įsikūrusiame menininko tėvų namuose. Muziejus – tai autentiška erdvė, kurioje atsiskleidžia Čiurlionio gyvenimo detalės: nuo jo pirmųjų kūrybinių bandymų iki brandžių darbų, jungiančių muziką ir dailę. Ekskursijos metu mokytojai turėjo galimybę išgirsti ne tik apie Čiurlionio kūrinių gimimo aplinkybes, bet ir apie jo filosofinius bei dvasinius ieškojimus, kurie darė didelę įtaką jo meninei raiškai.
Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.
Mokytojus ypač sudomino menų sintezės galimybių kontekstas. Dalyviai analizavo menininko paveikslus, bandė „išgirsti“ jų muzikinius atitikmenis, diskutavo apie emocijų raišką mene bei apie tai, kaip skirtingos meno formos viena kitą papildo. Ši patirtis ne tik gilino mokytojų supratimą apie Čiurlionio kūrybos unikalumą, bet ir skatino mąstyti apie tarpdisciplininio ugdymo reikšmę šiuolaikinėje mokykloje.
Mokytojai aktyviai diskutavo tarpusavyje, aptarė integruotų pamokų galimybes, pasidalino įžvalgomis apie įvairius meninio ugdymo metodus skatinančius mokinių kūrybiškumą, vaizduotę ir meninį sąmoningumą. Ypatingas dėmesys diskusijų metu buvo skirtas tam, kaip perteikti Čiurlionio kūrybos prasmę šiuolaikiniam mokiniui, kaip skatinti giluminį meno suvokimą bei refleksiją.
Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.
Ši išvyka prisidėjo prie kelių svarbių pedagoginių kompetencijų tobulinimo: kultūrinės ir meninės kompetencijos – per gilesnį susipažinimą su M. K. Čiurlionio kūryba, jos kontekstu ir reikšme Lietuvos kultūrai bei menui. Išvykos dalyviai turėjo progą stiprinti tarpdalykinės integracijos gebėjimus – mokytojai gavo praktinių idėjų, kaip jungti muziką, dailę ir literatūrą į vientisą ugdymo procesą, siekiant visapusiško mokinio ugdymo. Muzikos mokytojai taip pat praplėtė savo kūrybiškumo ir inovatyvumo kompetencijas pasidalindami naujausiais darbe su mokiniais taikomais metodais. Dalijimasis įspūdžiais ir diskusijos apie išmoktą skatino reflektuoti savo darbą ir ieškoti naujų tobulėjimo krypčių. Ypatingas dėmesys buvo skirtas ir bendradarbiavimo kompetencijos stiprinimui – bendra veikla, patirties dalijimasis ir profesiniai pokalbiai sustiprino tarpusavio ryšius ir paskatino numatyti tolimesnes bendradarbiavimo kryptis.
Dar vienu svarbiu pažintinės-edukacinės kelionės akcentu tapo apsilankymas Vytauto Kazimiero Jonyno galerijoje. Muzikos mokytojai praplėtė savo supratimą apie vizualinio meno ir muzikos sąsajas, ypač per dailininko kuriamus emocinius ir simbolinius vaizdinius. Jie galėjo įvertinti, kaip menininko asmeninė istorija ir kūryba atspindi tautinę tapatybę, kultūrinę atmintį bei menininko ryšį su aplinka – tai įžvalgos, kurias galima kūrybiškai integruoti į ugdymo turinį. Mokytojai taip pat pasisėmė idėjų, kaip autentiškos erdvės ir menininko palikimas gali tapti įkvėpimo šaltiniu tarpdisciplininėms pamokoms bei kūrybiniams projektams.
Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.
Grįžę iš Druskininkų mokytojai teigė, jog ši patirtis įkvėpė juos naujai pažvelgti į kūrybinį pamokų procesą. Atsirado naujų idėjų projektams ir integruotų pamokų turiniui. Mokytojai pažymėjo, kad ateityje įtrauks daugiau jo paveikslų motyvų, kaip impulsą improvizacijoms, diskusijoms ir saviraiškai muzikos pamokų metu.
Edukacinė-pažintinė kelionė minint 150-ąsias Mikalojaus Konstantino Čiurlionio gimimo metines – tai ne tik profesinio tobulėjimo priemonė, bet ir galimybė sustoti, susimąstyti, įkvėpti meno, kuris kalba apie žmogaus vidinę būseną, dvasingumą ir grožio pojūtį. Būtent tokių patirčių dėka auga ne tik mokytojas, bet ir jo kuriama aplinka mokiniui – jautresnė, atviresnė, kūrybiškesnė.
Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.