PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2023 m. Gruodžio 7 d. 08:40

Šalčininkų mieste įgyvendinta saugaus eismo priemonė „Ar saugiai išleidi vaiką prie mokyklos?“

Šalčininkai

Šalčininkų rajono policijos komisariato nuotr.

Etaplius.ltŠaltinis: Šalčininkų rajono policijos komisariato inf.


285675

Siekiant dar kartą atkreipti dėmesį į eismo saugumo svarbą prie mokyklų, didinti pėsčiųjų kaip pažeidžiamiausių eismo dalyvių sąmoningumą ir atsakingumą kelyje, taip pat atkreipti vairuotojų dėmesį ir būtinybę laikytis KET, šiandien kartu su Šalčininkų rajono savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus specialistais iš pat ryto Šalčininkų mieste prie mokymo įstaigų esančių pėsčiųjų perėjų ir automobilių sustojimo vietų buvo įgyvendinta prevencinė saugaus eismo priemonė.

Priemonės metu buvo stebėta, kaip atvežami ir iš transporto priemonių išleidžiami vaikai, kaip vairuotojai ar kiti vaiką lydintys asmenys pasirūpina vaikų saugumu, ar pėstieji ir vairuotojai laikosi jiems nustatytų pareigų. Prevenciškai bendrauta su eismo dalyviais, mokoma kaip saugiai pereiti gatvę, įteiktos skrajutės su patarimais bei atšvaitai.

Pastebėta, kad ne visada vairuotojai laikosi KET dėl saugaus vaikų išlaipinimo iš automobilio ir išlaipina vaiką į važiuojamąją dalį. Toks neatsakingas elgesys gali sukelti tragiškas pasekmes. Taip pat, pėstieji, eidami per pėsčiųjų perėjas, neretai neįsitikina savo saugumu, nežiūri į abi puses, neužmezga su vairuotoju akių kontakto, skuba, kalbasi telefonu ar klausosi muzikos per ausines.

Dėl saugaus vaikų vežimo:

- važiuodami transporto priemone su įrengtais saugos diržais, vairuotojas ir keleiviai privalo juos užsisegti;

- žemesni kaip 135 cm ūgio vaikai lengvuoju ar krovininiu automobiliu vežami prisegti jų ūgiui ir masei pritaikytomis vaikų prisegimo sistemomis;

- draudžiama atidaryti sustojusios transporto priemonės dureles, jeigu tai kelia pavojų arba kliudo kitiems eismo dalyviams;

- iš važiuojamosios dalies pusės keleiviams leidžiama įlipti į transporto priemonę (išlipti iš jos) tik tuo atveju, jeigu to padaryti neįmanoma iš šaligatvio ar kelkraščio pusės ir jeigu tai bus saugu, netrukdys kitiems eismo dalyviams.

Šalčininkų rajono policijos komisariato nuotr.

Vairuotojų pareigos pėstiesiems:

- sustoti ir stovėti draudžiama: pėsčiųjų perėjose ir arčiau kaip 5 m atstumu prieš jas, o keliuose, kuriuose yra po vieną kiekvienos krypties eismo juostą, ir arčiau kaip 5 m už pėsčiųjų perėjų;

- artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti prieš kelio ženklą „Pėsčiųjų perėja“, kad praleistų į bet kurią jo važiavimo krypties eismo juostą, o keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi – į bet kurią eismo juostą perėjoje įžengusį, žengiantį arba prieš pat eismo juostą (važiuojamosios dalies kraštą) stovintį ir laukiantį galimybės įžengti pėsčiąjį;

- transporto priemonių vairuotojai privalo imtis papildomų atsargumo priemonių tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui arba tais atvejais, kai pėsčiųjų perėja iš vairuotojo vietos nėra gerai apžvelgiama, ir įsitikinti, kad pėsčiųjų perėjoje nėra pėsčiųjų, kuriuos turėtų praleisti;

- jeigu prieš pėsčiųjų perėją sustojo transporto priemonė, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų;

Pėsčiųjų pareigos:

- į kitą važiuojamosios dalies pusę pėstieji privalo eiti tik pėsčiųjų perėjomis, o kur jų nėra, – sankryžose pagal šaligatvių arba kelkraščių liniją;

- pėstieji neturi peržengti perėjos ribų. Kai matomumo zonoje perėjos ar sankryžos nėra, leidžiama eiti stačiu kampu į abi puses gerai apžvelgiamose vietose, tačiau tik įsitikinus, kad eiti saugu;

- įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu;

- pėstieji, prieš įžengdami į važiuojamąją dalį ir eidami ja, turi vengti bet kokių veiksmų (naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis ir panašiai), kurie atitrauktų jų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo ir trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.