PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2018 m. Rugsėjo 4 d. 15:54

S. Skvernelis: „Latvijos geležinkelių“ pretenzija dėl 57 mln. eurų neturi jokio pagrindo

Vilnius

Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt


50968

Bendrovės „Latvijos geležinkeliai“ pretenzija dėl 57 mln. eurų kompensacijos už negautą pelną laikotarpiu, kuomet Rengės ruožas nebuvo naudojamas, neturi jokio pagrindo, sako ministras pirmininkas Saulius Skvernelis.

„Tai yra nepagrįsta, jokio teisinio pagrindimo neturinti pretenzija iš Latvijos pusės“, - po Vyriausybės posėdžio antradienį sakė premjeras.

Kaip ELTA jau skelbė, „Latvijas dzelzcelš“ („Latvijos geležinkeliai) pirmadienį kreipėsi į „Lietuvos geležinkelius“ prašydami suteikti informaciją, kada bus atkurtas eismas vadinamuoju Rengės ruožu. Be to, kreipimesi prašoma sumokėti kompensaciją už negautą pelną laikotarpiu, kuomet Rengės ruožas nebuvo naudojamas.

Visa „Latvijas dzelzcelš“ reikalavimų suma siekia beveik 57 mln. eurų.

„Lietuvos geležinkeliai“ pranešė, kad gautą pretenziją laiko nepagrįsta.

„Su Europos Komisija esame susiderinę planą dėl eismo Rengės ruožu atkūrimo ir šio plano laikomės. Visus darbus Rengės ruože planuojame pabaigti iki kitų metų pabaigos. Tuo tarpu skaičiavimams apie neva negautą pelną trūksta pagrįstumo, nes į Latviją vežtų krovinių kiekiai tiek iki Rengės, tiek po jos nepasikeitė“, - pranešime komentavo „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

„Vertiname šį Latvijos žingsnį kaip politinių žaidimų apraišką, artėjant spalio mėnesio rinkimams. Lieka tik apgailestauti, kad Ryga nesulaukė bylos su Europos Komisija pabaigos. Lietuva jau pradėjo atstatyti Rengę, dedamos visos pastangos, kad senas konfliktas būtų išspręstas“, - teigė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Išardžius vadinamąjį Rengės geležinkelio ruožą ir toliau užtikrinamos galimybės susisiekti geležinkeliu su Latvija. 2007 metais, kai dar buvo naudojamas Rengės ruožas, iš Lietuvos į Latviją vežta 675 tūkst. tonų naftos produktų (jie sudaro didžiausią eksportuojamos produkcijos dalį).

Kai Rengės ruožas nebebuvo naudojamas, iš Lietuvos į Latviją išvežtų naftos produktų kiekis svyravo nuo 480 tūkst. iki 941 tūkst. tonų per metus.

Šiuo metu esamos jungtys su Latvija nėra visiškai išnaudojamos, o dalimi kelių eismas nevyksta jau 15 metų. „Latvijas dzelzcelš“ turėjo galimybę vežti naftos produktus iš Lietuvos kitomis kryptimis, tačiau šiomis galimybėmis nebandyta pasinaudoti, sakoma „Lietuvos geležinkelių“ pranešime.

„Lietuvos geležinkeliai“ yra apskundę Europos Sąjungos Bendrajam teismui Europos Komisijos sprendimą dėl Rengės ruožo ir skirtą baudą. Ši byla nėra baigta, primena „Lietuvos geležinkeliai“.

ELTA