Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Erika Alonderytė-KazlauskėŠaltinis: BNS
„Akcizai yra Lietuvos ekonomikai nekenksmingi mokesčiai, o naudingi nacionaliniu mastu, nes jie skatina vietines investicijas“, – Žinių radijui ketvirtadienį sakė ministras.
Prezidento patarėjas Jaroslavas Neverovičius praėjusią savaitę teigė, kad recesijos metas nėra geras laikas priimti sprendimus didinti kai kuriuos kuro akcizus. Tuo metu S. Gentvilas sako, kad projektas prieš dvejus metus su Prezidentūra buvo derintas.
„Su Prezidentūra akcizų projektas buvo diskutuojamas 2021 metais iki detalių, iki išimčių ir Prezidentūra prisidėjusi prie šito projekto ruošimo 2021 metais“, – sakė S. Gentvilas.
„Paramos paketas gyventojams jau įsibėgėjęs, verslams irgi įsibėgėjęs. (...) Valstybė duoda paramą, bet lygiagrečiai turi turėti mokestinę politiką, kuri neskatina naudoti iškastinio kuro“, – pridūrė jis.
Seimas praėjusią savaitę po svarstymo pritarė dar 2021 metais Seimui pateiktoms Akcizų įstatymo pataisoms – jas priėmus, dyzelino akcizas bus palaipsniui suvienodinamas su benzino, taip skatinant rinktis mažiau taršų kurą.
Taip pat pritarta siūlymui prie akcizų tarifų nuo 2025 metų skaičiuoti CO2 dedamąją. Ji būtų taikoma benzinui, žibalui, gazoliams, mazutui, angliavandeniliui (išskyrus gamtines dujas), akmens angliai, koksui, lignitui, šildymui skirtoms durpėms, tačiau nebūtų taikoma šildymui skirtam kurui arba kai kuriais atvejais variklių degalams stacionarioje įrangoje ar naudojamoje statyboje ir kitais atvejais.
Europos Sąjungai Lietuva yra įsipareigojusi iki 2030 metų sumažinti šiltnamio efektą sukeliančias dujas 21 proc. palyginti su 2005 metų rodikliais.