Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Asociatyvi Susisiekimo ministerijos nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Automobilių kelių direkcijai pasirašius sutartį su bendrove „Kauno tiltai“ dėl kelio Šklėriai-Aluona Trakų rajone asfaltavimo ir rangovei pažadėjus atlikti darbus iki lapkričio pabaigos, prokurorai dar svarsto, ar ginti viešąjį interesą ir nebereikalauti Susisiekimo ministerijos atšaukti anksčiau neteisėtai, pasak jų, skirtą 300 tūkst. eurų finansavimą kelio remontui.
„Šiuo metu dar svarstoma, ar taikyti viešojo intereso gynimo priemones, ar laikyti, kad padėtis yra ištaisyta. Turime laiko iki spalio pradžios“, – BNS sakė Generalinės prokuratūros atstovė Rita Stundienė.
Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus rugsėjo 14 dienos įsakymu pinigai šiam keliui finansuojamų projektų sąraše liko. Iš viso greitai įgyvendinamiems kelių projektams šiemet papildomai paskirstyta 150 mln. eurų, taip siekiant atgaivinti šalies ekonomiką. Visi darbai turi būti baigti iki gruodžio 1-osios.
Susisiekimo viceministras Virgaudas Puodžiukas BNS sakė, jog „Kauno tiltai“ pažadėjo darbus baigti iki lapkričio pabaigos, kaip ir reikalaujama pagal patvirtintą tvarką, todėl Kelių direkcija nebeprieštaravo, kad finansavimas šiam keliui būtų skirtas. Apie tai ministerija informavo Generalinę prokuratūrą.
Į prokurorus šią vasarą kreipėsi Seimo konservatorių frakcijos nariai. Anot prašymą išnagrinėjusių prokurorų, Kelių direkcija neprašė finansuoti šio kelio remonto, o savivaldybės ar Susisiekimo ministerija pagal šių lėšų skirstymo tvarką negali prašyti pinigų valstybinės reikšmės kelių remontui ir priimti sprendimus dėl jo būdo – tai yra Kelių direkcijos kompetencija.
Kelių direkcija rugsėjį pasirašė 478,3 tūkst. eurų vertės 12 mėnesių trukmės sutartį su „Kauno tiltais“. Įmonė išasfaltuos apie vieną kilometrą kelio nuo Šklėrių iki Aluonos.
Kaip BNS paaiškino Kelių direkcija, jeigu „Kauno tiltai“ atliks darbus iki lapkričio 30 dienos, bus prašoma skirti papildomų lėšų iš 150 mln. eurų vadinamojo COVID-19 paketo, nes, tikėtina, dalis jų bus nepanaudota. Kitu atveju papildoma beveik 200 tūkst. eurų suma bus finansuojama iš Kelių programos.
Rūdiškių seniūnas Tadeušas Pavlovskis BNS sakė, kad kelią jau ruošiamasi asfaltuoti. Anot jo, seniūnijoje šiuo metu asfaltuojama nemažai žvyrkelių, todėl rangovai galbūt nespėja vienu metu atlikti darbų.
Vieno kilometro ilgio žvyrkelio į Aluoną asfaltavimo projektas, kaip BNS yra sakęs buvęs Kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas, nebuvo parengtas – dėl jo perdavimo vyko derybos su Trakų rajono savivaldybe – tik gavus tarybos pritarimą, kelias galėtų patekti į žvyrkelių asfaltavimo programą.
Nepaisant to, J. Narkevičius gegužės pabaigoje skyrė jam pinigų.
Tačiau ministras rugpjūtį atšaukė birželį skirtą beveik 700 tūkst. eurų finansavimą dviejų valstybinės reikšmės kelių Šalčininkų rajone remontui – 2,4 km ilgio ruožui per Dainavos kaimą – jam buvo skirta 400 tūkst. eurų, bei 1,7 km ilgio keliui per Turgelių miestelį – jam buvo atseikėta 271 tūkst. eurų.
Seimo konservatorių frakcijos nariai į prokurorus kreipėsi dėl visiems trims minėtiems keliams skirto finansavimo. Visi jie nebuvo įtraukti į Kelių direkcijos paraišką, nes nėra prioritetiniai.
J. Narkevičius į Seimą yra išrinktas Trakų rajone, o Šalčininkų, kaip ir Vilniaus rajono, taryboje daugumą turi ministrą į Vyriausybę delegavusi Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjunga.
Trakuose gyvenantis J. Narkevičius trims rajonams – Vilniaus, Trakų ir Šalčininkų – iš 150 mln. eurų paketo, BNS skaičiavimais, skyrė apie 18,5 mln. eurų, iš jų Vilniaus rajonui teko apie 9,8 mln. eurų (iš jų vien Mickūnų seniūnijai – 3 mln. eurų), Trakų – apie 7,1 mln. eurų (iš jų 2,16 mln. eurų – ruožui nuo Senųjų Trakų iki Guopstų), Šalčininkų – apie 1,63 mln. eurų.
BNS