Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Rugsėjo mėnesio iššūkiams, kai į gatves išvažiuoja iki 30-60 proc. daugiau automobilių nei vasarą, Vilnius pradėjo ruoštis dar vasaros pradžioje.
Kad gatvėse būtų kuo mažiau spūsčių, rugsėjo pirmosiomis savaitėmis dienomis ir piko metu laikinai sustabdomi visi pagrindinių gatvių remonto darbai dienos metu miesto centre ir intensyvaus eismo gatvėse, kad kelio darbai netrukdytų vilniečiams keliauti į darbus, ugdymo įstaigas.
„Rugsėjį į sostinę po atostogų sugrįžta vilniečiai, moksleiviai ir studentai, atvyksta nauji gyventojai bei į gatves suplūsta tūkstančiai transporto priemonių, todėl prireikia laiko, kol eismo srautai gatvėse normalizuojasi, vairuotojai, keleiviai susiplanuoja važiavimo maršrutus. Šįmet įdiegėme kaip niekad daug priemonių, kurie eismo srautus rugsėjį turėtų gerokai sumažinti – tai ir pokyčiai pagrindinėse miesto sankryžose ir perėjose atidarytas Aplinkkelis, sureguliuoti šviesoforai ir didesnis dėmesys viešajam transportui“, – sako Tomas Kamaitis, sostinės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Eismo pralaidumą gerina ir atnaujinamos miesto gatvės – šįmet jų suremontuota jau 35 kilometrai, o iki šaltojo sezono pradžios suplanuota atnaujinti dar apie 20 km. Kaip ir planuota, rugsėjo pirmosiomis savaitėmis kelių remonto darbai Vilniuje bus vykdomi tik naktimis ir ne piko metu šalutinėse miesto gatvėse. Gatvių remonto darbai dienomis bus tęsiami tik nusistovėjus rugsėjo mėnesio automobilių srautams.
Pastebimos įtakos srautų sumažėjimui turi ir Vakarinis aplinkkelis – atidarius jį sumažėjo transporto srautai pagrindinėse miesto gatvėse. Didžiausia Vakarinio aplinkkelio įtaka bus pastebima rytinio piko metu, kai vairuotojai iš miesto pakraščių savo kelionėms rinksis Vakarinį aplinkkelį. Tranzitinis transportas – sunkiasvorės transporto priemonės ir kt. – renkasi Aplinkkelį, dėl to miesto centre susidaro mažiau spūsčių. Teigiamą Vakarinio aplinkkelio įtaką transporto srautams sustiprina ir pakeistas šviesoforų reguliavimas pagrindinėse miesto sankryžose.
Šią vasarą dvidešimtyje sankryžų, kuriuose dažniausiai susiformuoja spūstys, paruoštos specialios eismo reguliavimo ir šviesoforų valdymo programos didesniam transporto laidumui užtikrinti. Šiose sankryžose esančių šviesoforų reguliavimo programų tikslas – mažinti prastovų trukmę iš labiausiai apkrautų krypčių sankryžoje. Atsižvelgiant į tai, kad eismo valdymo sistema yra automatizuota, ji yra visada pasiruošusi prisitaikyti prie besikeičiančių transporto srautų.
Sostinės savivaldybei vykdant susisiekimo sistemos tobulinimo darbus atkreipiamas dėmesys ne tik į transporto srautų pralaidumą, bet ir eismo dalyvių saugumą. Dėl šios priežasties įrengtos naujos Kalvarijų – J. Treinio g., P. Lukšio – J. Kubiliaus g., Pilaitės – Sidaronių g., ir Kareivių g. sankryžos, rekonstruojamos Savanorių pr. – Sausupio g., Vydūno – Karaliaučiaus g. ir Molėtų pl. – Kairiūkščio g. sankryžos, vairuotojų patogumui įrenginėjama nauja Santaros g. jungtis, pėsčiųjų saugumui įrenginėjamos šviesoforais reguliuojamos perėjos Santariškių g., Kalvarijų g. bei Žirmūnų g.
Beje, šiais metais prie mokymosi įstaigų savivaldybė įrengė patogią naujovę – įlaipinimo–išlaipinimo vietas, pasaulyje populiariai vadinamas „Kiss and Ride“. Tai prie pat mokyklų ir darželių ženklais sužymėtos trumpų sustojimo vietos, skirtos greit ir saugiai išleisti ar pasiimti vaikus, nesudarant spūsčių ir pasirūpinant, kad vaikai išties saugiai pasiektų pamokas ar būrelius. Šiuo metu tokių trumpų sustojimo vietų įrengta net 197 prie 44 švietimo įstaigų ar kitų objektų.
Vilniuje didinamas dviratininkų bei pėsčiųjų saugumas, įrengiami nauji dviračių takai, šviesoforais reguliuojamose sankryžose programuojamos apsaugotos fazės. Atnaujinamas geltonųjų „korių“ ženklinimas sankryžose – toks ženklinimas skatina vairuotojus neblokuoti sankryžos, taip užtikrinant sklandų transporto srautų pralaidumą. Be to, vairuotojų informacinėse švieslentėse pateikiama aktuali informacija apie eismo ribojimus renginių metu, eismo spūstis, vykdomus kelio darbus, taip skatinant vairuotojus rinktis kitus maršrutus ir negaišti laiko spūstyse.