Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris ViktorijaŠaltinis: Etaplius.lt
Rugpjūčio 3-4 dienomis Rokiškio apylinkėse jau antrą kartą įvyksiančios „Samsonas Rally Rokiškis“ ralio varžybos šiemet žiūrovams pateiks dar daugiau staigmenų. Kol kas organizatoriai visų kortų neatskleidžia, tačiau vienas koziris jau atverstas - Lietuvoje pasirodys legendinis Pasaulio ralio čempionato (WRC) lenktynininkas suomis Toni Gardemeisteris.
Vienas greičiausių suomių savo karjerą pradėjo dar 1996-aisiais. Skynęs pergales Suomijoje jis po trejų metų buvo pastebėtas WRC lenktyniavusios „Seat Sport“ komandos. Tuomet T. Gardemeisteris sėdo prie „Cordoba“ modelio vairo ir pradėjo lenktyniauti WRC varžybose.
Pasaulio ralio čempionate suomis dalyvavo iki 2008-ųjų. Per tą laiką jis vairavo ne tik „Seat“, bet ir „Mitsubishi“, „Škoda“, „Ford“, „Citroen“, „Peugeot“, „Suzuki“ automobilius. Pasitraukęs iš Pasaulio ralio čempionat,o lenktynininkas nuo varžybų nenutolo ir periodiškai ralyje dalyvavo iki 2011-ųjų metų. Taigi, po septynių metų pertraukos T. Gardemeisteris prie sportinio automobilio vairo sės ir ralyje dalyvaus būtent Lietuvoje.
„Džiaugiamės, kad toks garsus sportininkas kaip T. Gardemeisteris atsiliepė į mūsų kvietimą dalyvauti „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybose. Tai yra neeilinė asmenybė autosporto pasaulyje. Turbūt nedaugelis ralio gerbėjų yra gyvai matę lenktyniaujantį šį sportininką, todėl dabar yra puiki proga tai padaryti. Praėjusiais metais taip pat turėjome gausų būrį svečių iš užsienio. Šiemet jų bus dar daugiau ir džiugu, kad vienas iš jų - būtent legendinis T. Gardemeisteris“, - sakė ralio organizatorius Audrius Gimžauskas.
Pats T. Gardemeisteris tvirtino, kad kvietimas dalyvauti Rokiškio ralyje jį maloniai nustebino. Ralio legenda pripažino, kad mūsų šalyje jam niekada nėra tekę lenktyniauti, tačiau viename ralyje jis yra buvęs kartu su komanda, kai Lietuvoje lenktyniavo švedas Pontusas Tidemandas ir suomis Kalle Rovanpera. Tuomet šie sportininkai varžėsi būtent T. Gardemeisterio nuomojamais automobiliais.
„Apsidžiaugiau sulaukęs šio pasiūlymo. Žinote, jau senokai nesu lenktyniavęs, todėl pagalvojau, kad bus visai smagu prisiminti senus laikus ir taip pat išbandyti lietuviškus greičio ruožus. Nors dabar baigiau savo ralio karjerą, bet esu labai užsiėmęs - rūpinuosi savo „Toyota“ ralio komandos reikalais, turiu ralio mokyklą, importuoju į Suomiją ralio ekipuotę, bet negalėjau atsisakyti šio viliojančio pasiūlymo. Lietuvoje buvau prieš porą metų. Tuomet buvau atvykęs su komanda, bet pats nelenktyniavau. Lietuviški greičio ruožai, jų danga man bus šiek tiek nauja. Aišku, aš lenktyniavęs esu daug kur ir visokių greičio ruožų matęs. Manau, kad lietuviški greičio ruožai yra šiek tiek minkštesni, galbūt panašūs į lenkiškus, Mikolaikų regione. Tai bus man šiokia tokia naujiena, nes aš esu pripratęs lenktyniauti ant šiek tiek kietesnių paviršių“, - kalbėjo T. Gardemeisteris.
Sportininkas pripažino, kad ralio lenktynininkų iš Lietuvos jis žino vos kelis. Kiek glaudesnius ryšius ralio legenda palaiko tik su Martynu Samsonu, su kuriuo turi verslo ryšių. Taip pat jis teigė žinantis ir Dakaro lenktynėse bei klasikiniame ralyje važiuojantį Benediktą Vanagą.
Kokiu automobiliu Rokiškio lenktyniaus WRC legenda Toni Gardemeisteris - kol kas neaišku. Pasak lenktynininko, šiuo metu jis gamina ir nuomoja automobilius raliui, ir jo garaže stovi vienas „Opel Adam R2“ ir trys „Škoda Fabia R5“ modeliai, tačiau kuo suomis startuos Lietuvoje, paaiškės vėliau.
„Aš tikiuosi, kad aš vis dar esu konkurencingas pilotas. Nevažiavau jau seniai. Pernai startavau Estijoje, bet tuomet sugedo automobilio degalų siurblys, todėl ralis buvo trumpas. Aišku, aš važinėju bandydamas savo automobilius, juos reguliuodamas, tačiau ralis ir testai yra du skirtingi dalykai. Malonu bus vėl užsidėti kombinezoną, pasisodinti šturmaną ir sugrįžti į lenktynes. Nekeliu aukštų tikslų, tačiau bent jau savo klasėje pergalę norėčiau iškovoti. Ir, aišku, privalau atiduoti duoklę žiūrovams“, - mintimis dalijosi ralio legenda.
Dominykas Genevičius (ELTA)