Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Jau iš pavadinimo galima suprasti, koks yra svarbus Vietinio ūkio ir turto valdymo skyrius Savivaldybės administracijos struktūroje.
Savivaldybės objektų statybos, rekonstravimo ir kapitalinio remonto darbų planavimas, projektavimas, pirkimo techninių dokumentų ir specifikacijų ruošimas, rangovų atranka bei užsakovo funkcijų vykdymas. Savivaldybės įmonių, veikiančių vandentvarkos, energetikos, komunalinio ūkio ir transporto srityje veiklos kontrolė. Savivaldybės institucijų norminių aktų projektų rengimas. Savivaldybės bei patikėjimo teise valdomo valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo koordinavimas...
„Tai tik dalis plačiąja prasme apibrėžtų užduočių. Esame atsakingi už daugelį sričių, nurodytų Vietos savivaldos įstatyme, kurias galima vardinti ir vardinti“, – pabrėžė Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus vedėjas R. Pareigis.
– Skyriaus veikla – daugiafunkcinė, turbūt vienu metu tenka dirbti kelis darbus?
– Skyriaus funkcijos yra labai skirtingos, reikia išmanyti skirtingas sritis reglamentuojančius teisės aktus, kad tinkamai atliktume užduotis. Vienu metu tenka dirbti net kelis skirtingų sričių darbus. Nuolat reikia tikslinti teisės aktus, ruošti Tarybos sprendimų projektus, nes, jei ne vienoj, tai kitoj srity kažkas keičiasi galiojančiuose teisės aktuose, atitinkamai turime reaguoti ir tikslinti savo dokumentus.
Koordinuojant skirtingų sričių veiklą, neįmanoma susiplanuoti dienos darbų, jau nekalbant apie konkrečius darbų planus, nes kasdien iškyla skubių klausimų bei darbų, kuriuos reikia atlikti čia ir dabar.
– Į ką šiuo metu esate labiausiai susitelkę?
– Sunku išskirti, į ką sutelktas didžiausias dėmesys – visos sritys yra vienodai svarbios. Labai svarbu, kad sklandžiai vyktų Europos Sąjungos ir kitomis lėšomis finansuojami projektai, kad atliktume darbus laiku ir lėšos būtų įsisavinamos. Šiuo klausimu sistemingai rengiami pasitarimai, suformuojamos užduotys ir terminai atsakingiems už projektus specialistams, kontroliuojami įvykdymo terminai.
Šiemet rajono Savivaldybės tarybos sprendimu buvo įsteigta viešoji įstaiga Raseinių turizmo ir verslo informacijos centras „Atrask Raseinius“. Daug pastangų įdėta rengiant steigimo dokumentus ir, kad ši įstaiga pradėtų savo veiklą. Koordinuojame šios įstaigos veiklą ir stengiamės, kad Raseinių rajonas taptų žinomesnis, kad Savivaldybė būtų tinkamai ir šiuolaikiškai pristatoma parodose Lietuvoje ir užsienyje, kad į rajoną atvyktų kuo daugiau turistų ir kad kraštas taptų kuo patrauklesnis investuotojams.
Platus darbo baras, tenkantis skyriui, – įvairių tvarkos aprašų rengimas ir teikimas tvirtinti Rajono savivaldybės tarybai ir savivaldybės administracijos direktoriui. Reikia pasidžiaugti, kad dauguma parengtų aprašų sėkmingai patvirtinama, juos truputį pakoregavus pagal Savivaldybės vadovų, administracijos specialistų ar Tarybos narių pastabas.
Vienas svarbesnių sprendimų – 2017 m. gegužės 25 d. Raseinių rajono savivaldybės tarybos sprendimas Nr. TS-209, kuriuo yra patvirtintos Savivaldybės teritorijų tvarkymo ir švaros taisyklės. Jų svarbiausias akcentas – kad visos viešosios ir privačios teritorijos (vietinės reikšmės kelių, gatvių, kiemų, bendrojo naudojimo teritorijų, parkų, skverų ir kitų želdinių, privačių žemės sklypų, daugiabučių namų bendrijų, sodų bendrijų, įvairios paskirties įrenginių, pastatų ir privačių namų valdų) būtų tvarkomos teritorijų valdytojų lėšomis. Taisyklėse išdėstyti bendrieji reikalavimai, gatvių ir kiemų priežiūros bei valymo žiemos metu, želdynų tvarkymo, atliekų ir nuotekų tvarkymo, oro kokybės gerinimo, tvarkos ir švaros renginių metu reikalavimai. Šiose taisyklėse išvardinti ir draudimai, už kuriuos taikoma administracinė atsakomybė.
Vyriausybė didelį dėmesį skiria valstybės valdomų įmonių kontrolei ir valdymui, kad jos dirbtų efektyviau. Tuo aspektu keičiami ir atitinkami teisės aktai. Šiuo metu rengiamos ir artimiausiu metu bus patvirtintos „Atstovavimo Raseinių rajono savivaldybei akcinėse bendrovėse ir uždarosiose akcinėse bendrovėse taisyklės“, reglamentuojančios Raseinių rajono savivaldybės, kuri yra akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių akcininkė, turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimą, visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimų projektų pateikimo akcijų valdytojo vadovui sprendimams priėmimą, įgaliojimo įgaliotiniui suteikimo, įgaliotinio atsiskaitymo akcijų valdytojui tvarką.
Aktuali tema – užimtumo skatinimas. Iki šiol Savivaldybė kartu su darbo birža rengdavo Viešųjų darbų programą, pagal kurią bedarbiai turėdavo galimybę vasaros metu užsidirbti šiek tiek lėšų. Tačiau nuo 2017 m.. liepos 1 d. keičiasi užimtumo rėmimo įstatymas. Jis numato, kad bus rengiamos užimtumo rėmimo programos, kuriose bus numatytos priemonės užimtumui didinti. Tikimasi naujo požiūrio, kad įdarbinamiems bedarbiams būtų kuriamos darbo vietos, kurios taptų nuolatinėmis ir jie liktų toliau dirbti. Tikimasi sulaukti privačių iniciatyvų, ypač daug tikimasi iš bendruomenių iniciatyvų kuriant darbo vietas, ypač kaimo teritorijose.
Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu yra patvirtintas Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašas. Jis reglamentuoja programos rengimo ir įgyvendinimo principus, jos struktūrą, kokios socialinės grupės galės dalyvauti šios programos priemonėse, kokie finansavimo šaltiniai. Nustatoma programų rengimo ir tvirtinimo tvarka.
Taigi ta proga kviestume iniciatyvius žmones, kaimo bendruomenes, turinčias idėjų, norinčias įsteigti darbo vietas, kreiptis į Savivaldybės administraciją. Ši programa bus rengiama 2018 metams, o kaip bus skatinamas užimtumas šių metų antrą pusmetį, kol kas – nežinia.
Skyrius parengė Smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo lėšų naudojimo tvarkos aprašą. Deja, atnaujintas Raseinių rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo lėšų naudojimo tvarkos aprašas, atsižvelgiant į pasikeitusius teisės aktus, į smulkaus ir vidutinio verslo atstovų pageidavimus, nebuvo patvirtintas, todėl šį aprašą planuojama patvirtinti birželio mėnesio Savivaldybės tarybos posėdyje. Verslininkai apie pasikeitusią tvarką bus informuojami papildomai.
– Kaip sekasi pereiti prie dvinarės atliekų rinkliavos? Kada gyventojai gaus sąskaitas už komunalinių atliekų išvežimą?
– Šių klausimų sulaukiame ir iš komunalinių atliekų turėtojų. Mes tikrai dedame visas pastangas, kad tai įvyktų kuo greičiau. Buvome planavę, kad pasiseks mums tai padaryti ir išsiųsti jas paštu iki 2017 m. gegužės 31 d. Deja, to padaryti nepavyko. Gyventojams, kurie sudaro didžiąją dalį mokėtojų, rinkliava būdavo skaičiuojama tik pagal deklaruotus gyventojus, atsižvelgiant į atliekų susikaupimo normatyvą, todėl skaičiavimai buvo elementarūs.
Kai Savivaldybės taryba priėmė sprendimą dėl dvinarės atliekų rinkliavos įvedimo ir patvirtino vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodiką, skaičiavimai tapo sudėtingesni. Rinkliavos dydis priklauso nuo didesnio skaičiaus parametrų (nekilnojamojo turto vienetų skaičiaus, turtinių vienetų ploto, gyventojų skaičiaus, konteinerių kiekio ir tūrio ir pan.), kas reikalauja ir didesnio indėlio duomenų tvarkymui, o žmogiškieji ištekliai labai riboti. Reikia surinkti ir patikslinti duomenis iš kelių duomenų bazių ir suvesti juos į vieną informacinę sistemą. Dėl to vėluojama pateikti sąskaitas.
Dauguma duomenų surinkti ir pateikti informacinę sistemą prižiūrinčiai kompanijai. Mūsų specialistai rengiasi sąskaitų spausdinimui ir kai tik atsiras galimybė, stengsis operatyviai atlikti savo darbą.
Dar kartą atsiprašome rinkliavos mokėtojų, ypač tų, kuriems susidaro nepatogumas, dėl vėluojančių sąskaitų. Savivaldybės administracija tikisi, kad bendromis pajėgomis su informatikų pagalba sunkumai bus įveikti ir planuoja pateikti sąskaitas iki 2017 m. birželio vidurio. Ta pačia proga norime priminti, kad tarp mokėtojų dar yra nemažai skolininkų, kurie nedelsdami gali mokėti įsiskolinimus, nelaukdami sąskaitų. Skolininkams, praradusiems senus mokėjimo pranešimus, gali gauti jų kopijas Savivaldybės administracijoje, V. Kudirkos g. 5, Raseiniuose. Likusios neapmokėtos skolos bus perkeltos nekilnojamojo turto savininkams ar jų įgaliotiems asmenims.
Dar kartą prašome gyventojų susitvarkyti turto nuosavybės dokumentus, ypač tuos, kurie turi paveldimo turto, bet nuosavybės teisė nėra perregistruota paveldėtojui. Visi rajono gyventojai privalo susitvarkyti deklaruotą gyvenamąją vietą. Vis dar didelė dalis gyventojų yra deklaruoti „prie savivaldybės“. Visais adresų ir deklaravimo klausimais reikėtų konsultuotis su vietos seniūnijos darbuotojais.
– Daug gyventojų yra įsiskolinę savivaldybės įmonėms, ypač „Šilumos tinklams“. Kaip spręsite šią problemą?
– Savivaldybės administracija turi ketinimų, kaip spręsti šią problemą. Nėra tikslinga iškart kreiptis antstolių pagalbos, ypač tai brangiai kainuoja sunkiai besiverčiantiems asmenims, bet su piktybiniais skolininkais teks būtent taip pasielgti. Kol kas tikslingai, aktyviai dirbama su skolininkais, siekiama susitarimų dėl skolų likvidavimo ir nuolat kontroliuojamas jų vykdymas.
– Skolų turi ir socialinių būstų gyventojai. Kaip susigrąžinsite skolas? Kokia yra padėtis su socialiniais būstais?
– Šių metų gegužės 1 d. duomenimis, gautais iš UAB „Raseinių šilumos tinkai“, Savivaldybė turi 31 būsto nuomininką, kuris yra skolingas už tiekiamą šilumos energiją. Bendra skola siekia 9910,61 Eur. Kokios skolos yra už Savivaldybės būstų nuomą ir tiekiamą vandenį, šiuo metu negalime pasakyti tikslių skaičių, kol negavome duomenų iš SĮ „Raseinių butų ūkis“ ir UAB „Raseinių vandenys“.
Nuo 2017 m. gegužės mėnesio skolininkų kontrolę iš SĮ „Raseinių butų ūkis“ perėmė Raseinių rajono savivaldybė. Tą patį įvyko posėdis su įsiskolinusiais asmenimis, atsižvelgiant į kiekvieno jų padėtį, buvo duotos užduotys: kokias skolas ir kiek jų padengti iki kito planuojamo posėdžio, kuris įvyks rugpjūčio 1 d. Neįvykdžius užduočių iki nustatyto termino, bus svarstomas klausimas dėl sutarties nutraukimo ir iškeldinimo iš būsto. Stebime ir mažesnes skolas turinčius asmenis, kurie bus įtraukti į skolininkų sąrašą. Į šį darbą yra įtraukti seniūnai bei Socialinės paramos skyrius.