PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2025 m. Birželio 16 d. 16:19

Renkamės vidutinio dydžio ir vidutinės kainos visureigį – TOP 5 anot Lietuvos vairuotojų

Lietuva

EtapliusŠaltinis: Etaplius.lt


368425

Pirkdami vidutinės klasės prieinamos kainos visureigį/krosoverį, susiduriame su nuo seno itin populiariais Toyota RAV4, Honda CR-V, Volkswagen Tiguan, Nissan X-Trail automobiliais, taip pat ne per seniausiai išpopuliarėjusiais korėjietiškais Kia Sportage ir Hyundai Santa Fe modeliais. Kaip susigaudyti kuris iš šių automobilių jums tinkamiausias, kurio savybės labiausiai atitinka jūsų poreikius ir kuris suteikia geriausią kainos ir kokybės santykį?

Į šiuos klausimus atsakysime remdamiesi Lietuvos vairuotojų patirtimi, išskirdami jų įvardintus pagrindinius šių automobilių privalumus ir trūkumus. Mes išanalizavome penkių geriausiai šioje klasėje vertinamų automobilių savininkų įvertinimus, esančius atsiliepimų svetainėje Autoasas.lt ir pateikėme jums santrumpą. Kadangi Lietuvoje įregistruojamų automobilių amžiaus vidurkis yra 10 metų, tad vertinsime panašaus senumo modelius.

5 vieta su 4.0 balo įvertinimu – Kia Sportage (SL)

Gamintas nuo 2010 iki 2016 metų Varikliai: benzinas 1.6 - 2.4 litro, dyzelinas 1.7 - 2.0 litro. Plačiau. Šiuo metu kaina siekia nuo 5000 Eur iki 9500 Eur

Dauguma savininkų nurodo, kad Kia Sportage yra patikimas, ypač pirmuosius eksploatacijos metus. Remonto poreikis dažnai apsiriboja tik eksploatacinėmis medžiagomis (stabdžiai, tepalai, filtrai) arba neesminiais gedimais. 7 metų garantija suteikia pasitikėjimo automobiliu. Nebrangus nupirkti, be to Kia Sportage buvo gaminami su geromis komplektacijomis, pvz. šildomos sėdynės, kamera, klimato kontrolė, odinis salonas. Dauguma versijų vidutiniškai suvartoja 6–8 l/100 km degalų. Net su visais varomais ratais galima pasiekti mažas sąnaudas. Stabilumo sistema veikia efektyviai, aukšta prošvaisa, gerai valdomas tiek mieste, tiek užmiestyje. Nors nebenaujas, tačiau Kia Sportage atrodo stilingai ir moderniai. Interjeras tvarkingas ir funkcionalus, su aiškia valdymo logika, naujesniuose modeliuose gera garso izoliacija.

Savininkai taip pat išskyrė šiuos pagrindinius Kia Sportage trūkumus. Dažnas skundžiasi dėl greitos kėbulo korozijos, ypač važiuoklės dalių, ratlankių, slenksčių, galinio dangčio. Silpnos skardos – net menki smūgiai palieka duobes. Kai kuriems užkliūna kietoka pakaba važiuojant duobėtuose keliuose, važiuojant didesniu greičiu automobilis tampa ne toks stabilus. Girdimi padangų garsai, ypač važiuojant didesniu greičiu. Mažai vietos gale sėdintiems, sėdynės ilgose kelionėse kai kuriems atrodo nepatogios. Priekiniai statramsčiai riboja matomumą sankryžose, galinis langas mažas – parkuotis be kameros sunku. Silpna garso aparatūra bazinėse versijose. Pasitaiko problemų su visų varomų ratų sistema, genda ABS davikliai, sankabos, termostatai, stabdžių pedalo sensoriai, pasitaiko nesklandumų su galinio vaizdo kamera, parkavimo davikliais, priekinio stiklo šildymu, start-stop sistema.

4 vieta su 4.1 balo įvertinimu – Mazda CX-5 (KE)

Gamintas nuo 2012 iki 2017 metų Varikliai: benzinas 2.0 litro, dyzelinas 2.2 litro. Plačiau. Šiuo metu kaina siekia nuo 5200 Eur iki 12 500 Eur

Privalumai: dauguma savininkų nurodo, kad net pravažiavę virš 200.000 km Mazda CX-5 išlieka patikimi, su nedideliais eksploataciniais gedimais. Varikliai ypač benzininiai ir pavarų dėžės dažnai vertinami kaip

ilgaamžiai, sklandi automatinė pavarų dėžė, 4x4 sistema veikia patikimai. Nesudėtinga eksploatacija pvz. filtrai tinka nuo senesnių modelių, todėl priežiūra nebrangi. Sportiškas vairavimo pojūtis - automobiliai valdomi tiksliai, yra manevringi, gerai reaguoja į vairo judesius. Interjere malonios medžiagos, estetiškas ir ergonomiškas prietaisų išdėstymas, solidi garso sistema. Dažnai minima gera papildoma įranga: aklųjų zonų stebėjimas, judesio davikliai, padangų slėgio matuokliai, šildomos sėdynės ir pan. Erdvi bagažinė, daug vietos keleiviams gale, lengvai nulenkiamos galinės sėdynės. Gerai tinka šeimoms ir ilgesnėms kelionėms.

Trūkumai: didelės kuro sąnaudos ypač benzininiuose modeliuose. Mieste dažnai siekia 10–13 l/100 km, greitkelyje – 8–10 l ir gerokai viršija gamintojo nurodytas reikšmes. Net ir važiuojant ramiai neįmanoma pasiekti deklaruotų sąnaudų. Stipriai girdimas triukšmas nuo variklio, kelio ir ratų ypač važiuojant greičiau. Važiuoklė gana standi – jautriai reaguoja į duobes ir nelygumus. Gedimai dyzeliniuose modeliuose – trūkusi “galva”, DPF filtro problemos, dažni turbinos gedimai. Tokiu atveju remontai labai brangūs, dažnai reikia ardyti pusę variklio. Multimedijos sistema reaguoja lėtokai, pasitaiko strigimų. “i-Stop” sistema ne visada veikia patikimai - priklauso nuo kondicionieriaus ir kitų sistemų veikimo. Žiemą pasitaiko užsikimšusių pečiukų ar sugedusių sensorių.

3 vieta su 4.2 balo įvertinimu – Mitsubishi Outlander (GF/GG/ZJ/ZK)

Gamintas nuo 2012 iki 2021 metų Varikliai: benzinas 2.0 - 2.4 litro, dyzelinas 2.2 litro, benzinas/elektra 2.0 litro. Plačiau. Šiuo metu kaina siekia nuo 5000 Eur iki 20 000 Eur

Privalumai: dauguma savininkų pažymi ilgalaikį patikimumą, mechaninės dalys ypač su dyzeliniu varikliu ir 6 pavarų automatine dėže veikia stabiliai. 3.0 V6 benzinas ir dyzelinis variklis turi gerą sukimo momentą, leidžia saugiai lenkti. Pravažumas geresnis nei daugelio konkurentų: patikima visų varomųjų ratų sistema, automobilis bekelėje nestringa net žiemą. Erdvus salonas ir didelė bagažinė - net stipriai atitraukus vairuotojo sėdynę gale lieka daug vietos. 7 vietų versijos puikiai tinka didesnėms šeimoms, nors trečia eilė skirta tik vaikams. Gausi standartinė bei „premium“ įranga: LED žibintai su adaptyviomis šviesomis, “Apple CarPlay”, šildomos sėdynės, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema, 360° kamera, aklųjų zonų stebėjimas. Garso izoliacija daug geresnė nei ankstesnėje kartoje, viena geriausių klasėje“, - apibendrina atsiliepimų ir skelbimų svetainės Autoasas.lt automobilių analitikas Nerijus Paketūras.

Trūkumai: didelės V6 ir 2.0 benzininių variklių kuro sąnaudos - mieste V6 gali siekti net 18 l/100 km, greitkelyje – 12–13 l/100 km. Net ir 2.0 varianto kuro sąnaudos nesunkiai viršija 10 l/100 km. Važiuoklė standoka, labai jautri kelio provėžoms ir ne visada gerai sugeria smulkius nelygumus. Interjero dizainas senstelėjęs, medžiagos nėra premium lygio. Lietaus jutiklis netikslus, neintuityvus klimato kontrolės valdymas. Erzina kai kurios pagalbinės sistemos pvz. juostų palaikymas nuolat pypsi, lėtos bagažinės durys. Dažni priekinio stiklo skilimai. Kai kam užkliūna V6 variklio, CVT dėžės ir padangų skleidžiamas triukšmas prie didesnio greičio.

2 vieta su 4.2 balo įvertinimu – Nissan X-Trail (T32)

Gamintas nuo 2013 iki 2021 metų Varikliai: benzinas 1.3 - 2.5 litro, dyzelinas 1.6 - 2.0 litro. Plačiau. Šiuo metu kaina siekia nuo 7800 Eur iki 21 000 Eur

Privalumai: labai erdvus salonas, puikiai tinka šeimoms su vaikais, nes gaminamas ir su septynviete komplektacija. Daug vietos kojoms gale, slankiojančios galinės sėdynės, didelė bagažinė, automobilyje galima net miegoti. Gera „Tekna“ komplektacija – 360° kamera, šildomos elektra valdomos sėdynės, panoraminis stoglangis, aktyvi važiuoklė, parkavimosi asistentas, gera dviejų zonų klimato kontrolė. Labai stabilus net ant slidaus kelio, aktyvios saugos sistemos padeda išlaikyti kontrolę. 2.0 dCi ir 1.6 dCi dyzeliniai varikliai leidžia pasiekti itin puikias 5–6,5 l/100 km sąnaudas užmiestyje, priklausomai nuo sąlygų “Start-Stop” sistema mieste padeda pasiekti ~5–7,5 l/100 km. Dauguma savininkų nurodo, kad 2.0 dCi varikliai ilgalaikėje eksploatacijoje yra labai patikimi, kai kurie automobiliai buvo eksploatuojami 3–5 metus be rimtesnių gedimų. Savininkai pabrėžia, kad už tą pačią kainą gauna daugiau įrangos nei pas konkurentus.

Trūkumai: triukšmingi dyzeliniai varikliai, prasta garso izoliacija važiuojant didesniu greičiu – girdimas padangų ūžesys ir vėjo triukšmas. Pakaba standi, prastai sugeria kelio nelygumus, ypač su didesniais ratais. Ilgesnėse kelionėse gali varginti, ypač važiuojant prastesnės būklės keliais. 1.6 dCi variklis laikomas kiek per silpnu ir komplektacijoje su CVT pavarų dėže – nepatikimas. Būna genda bagažinės spynos, amortizatoriai, ventiliatoriai, stiklo pakėlimo sistemos. Navigacijos sistema lėta, automatinė bagažinė pakyla lėtai, kartais neveikia lietaus jutiklis ar kitų sistemų sensoriai. Priekiniai stiklai linkę skilti, ypač jei yra šildomi. Vienas brangesnių pasirinkimų šioje klasėje, aptarnavimas taip pat ne pigus, nors pačių detalių kainos nėra didelės.

1 vieta su 4.4 balo įvertinimu - Honda CR-V (RM)

Gamintas nuo 2011 iki 2016 metų Varikliai: benzinas 2.0 - 2.4 litro, dyzelinas 2.2 litro. Plačiau. Šiuo metu kaina siekia nuo 7900 Eur iki 16 000 Eur

Privalumai: savininkai pabrėžia gerą patikimumą. Honda CR-V ilgai tarnauja be rimtų gedimų - varikliai, visa mechanika yra patikima, ypač automatinė pavarų dėžė (ne CVT). Malonus valdymas tiek mieste, tiek ilgesnėse kelionėse, gerai stovi ant kelio, geras stabilumas posūkiuose, pakaba smūgius sugeria pakankamai efektyviai. Realios dyzelinio variklio kuro sąnaudos: užmiestyje ~6,5–7 l/100 km, mieste ~9–11 l/100 km. Labai erdvus salonas, talpi bagažinė puikiai tinka aktyviam laisvalaikiui ar ilgesnėms kelionėms. Salono konfigūracija labai praktiška, geras įlipimo/išlipimo aukštis. Dažnai sutinkama gausi įranga: šildomos sėdynės, panoraminis stogas, beraktė sistema, automatinis posūkių apšvietimas, elektrinė bagažinė, automatinės LED šviesos, kamera. Sendamas, automobilis gerai išlaiko vertę rinkoje.

Trūkumai: multimedijos sistema lėta, erzina priverstiniai „Ok“ paspaudimai, nepatogi vartotojo sąsaja. Navigacijos valdymas neintuityvus, valdymo mygtukai pasenę. Kartais sustreikuoja tokios elektroninės sistemos kaip lietaus jutiklis ar parkavimo jutikliai. Kai kas pamini, kad automobilyje sėdima per žemai, nesuteikia tikros SUV sėdėjimo pozicijos. Maža 16,5 cm prošvaisa - galimas dugno ir priekinio buferio kliudymas bekelėje. Nepatogu rasti idealią padėtį ilgesnėse kelionėse. Mažai vietos smulkiems daiktams – prastai išdėstytos dėtuvių vietos. Garso izoliacija nors ir žymiai pagerinta lyginant su senesniais modeliais, bet vis dar neideali – girdisi vėjo ir padangų triukšmas važiuojant greitai. Su R18 ratais pakaba per kieta, smūgiai lengvai perduodami į saloną. Trumpos šviesos geros, bet ilgosios – silpnos.

Bonus apžvalga – populiarusis Toyota RAV4 su 4.0 įvertinimu nepateko į top penketuką, kodėl?

Gamintas nuo 2012 iki 2018 metų Varikliai: benzinas 2.0 litro, dyzelinas 2.0 - 2.2 litro. Plačiau. Šiuo metu kaina siekia nuo 7500 Eur iki 20 000 Eur

Privalumai: kaip dažniausiai būna su Toyota automobiliais, RAV4 nekelia didelių problemų, nereikalauja jokių rimtų remontų, tik planinė priežiūra. Salonas gerai šildomas – net prie didelio šalčio greitai sušyla. Sėdynės patogios, geri veidrodėliai, gera ergonomika. Gana didelė bagažinė, labai erdvi galinė sėdynė, sėdėti patogu net aukštesniems keleiviams. Dažna gera įranga - šildomas vairas, beraktė sistema, šildomas priekinis stiklas, elektrinė bagažinė. Stabilus valdymas, gerai laikosi kelyje, valdymas kaip įprasto lengvojo automobilio. Važinėjant ekonomiškai kuro sąnaudos gali būti neblogos, ypač su CVT dėže ir priekiniais varančiaisiais ratais.

Trūkumai: prasta garso izoliacija - girdisi variklis, kelio triukšmas, kėbulo metalas „skamba“. Primytivi garso sistema - garsas labai prastas, garsiakalbių kokybė žema. Silpnas 2.0 benzininis variklis su 150 AG – trūksta galios, ypač važiuojant su kroviniu ar bandant lenkti. Užmiestyje, įkalnėse ar su priekaba tenka „pažaisti“ su pavaromis. AWD veikia ribotai – nėra blokiruotės, ant žvyro ar purvo lengvai prasisuka ratai. Kai kurių variklių atveju didelės kuro sąnaudos, kurios gali siekti net iki 15 l/100 km mieste. CVT dėžė kartais užkelia apsukas, o tai didina kuro sąnaudas. Viduje nieko ypatingo – funkcionalus, bet ne modernus. Prastas LCD ekranas, mygtukai išdėstyti neergonomiškai, interjero plastikai ne aukščiausios klasės. Be to, tai vienas brangiausių pasirinkimų šioje klasėje.

Apibendrinimas

Honda CR-V - praktiškas, patikimas, puikiai valdomas ir puikiai išlaikantis vertę visureigis. Tačiau nėra erdviausias ar turintis geriausią pravažumą, tai vienas mažiausiai “visureigiškų” visureigių šioje klasėje. Nissan X-Trail – erdvus ir patogus automobilis šeimai ir ilgesnėms kelionėms. Tuo tarpu trūkumai labiau susiję su pakabos kietumu, triukšmingumu ir kai kuriais mechaniniais gedimais. Mitsubishi Outlander – komfortiškas, erdvus visureigis, vertinamas dėl pravažumo ir geros įrangos. Tačiau varikliai gali pasirodyti per silpni arba neekonomiški, o salonas pasenęs ir neergonomiškas.

“Mazda CX-5 kaip ir kiti Mazda modeliai išsiskiria valdymo tikslumu, ergonomiškais interjerais ir gera variklių dinamika bei patikimumu. Tačiau benzininiai modeliai laikomi neitin ekonomiškais, o dyzelinės versijos turi patikimumo problemų. Kia Sportage – stilingas, ekonomiškas, pakankamai patikimas ir nebrangus miesto visureigis. Tačiau linkęs į koroziją, neitin komfortiškas ir turi 4x4 sistemos trūkumų. Toyota RAV4 – ne prastesnis pasirinkimas už pirmus penkis. Tai patikimas, praktiškas šeimos automobilis be didesnių trūkumų. Tačiau niekuom neišsiskiria iš konkurentų tarpo – atsilieka komforto, garso izoliacijos, salono kokybės srityse, variklių dinamika ir pravažumo savybės ribotos“, - rezultatus apibendrina Nerijus.

Reklama