PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Rugpjūčio 26 d. 14:20

Rengiamasi rekonstruoti Medininkų punktą, pralaidumas gali sumažėti perpus

Vilnius

Medininkų punktas. BNS nuotr.

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


96193

Kitais metais rengiamasi rekonstruoti vieną užimčiausių pasienyje su Baltarusija esantį Medininkų tarptautinį pasienio kontrolės punktą, jo pralaidumas gali kristi 50 procentų.

Tai BNS patvirtino Pasienio kontrolės punktų direkcijos direktorius Mindaugas Zobiela.

Jis teigė, kad šiuo metu paskelbtas rangovo konkursas, rekonstrukciją tikimasi pradėti kitais metais ir baigti per trejus–ketverius metus.

Tuo metu, kai bus rekonstruojamas Medininkų postas, Baltarusija planuoja atnaujinti ir savo pusėje esantį Kamenij Loh kontrolės punktą.

„Medininkuose pralaidumas rekonstrukcijos metu tikrai kris. (...) Pralaidumas gali kristi 50 procentų“, – tvirtino M. Zobiela.

„Tai yra pagrindiniai Lietuvos ir Baltarusijos kelių transporto vartai. (...) Stengsimės pagal galimybes vienu metu pradėti ir baigti darbus“ , – pridūrė jis.

Jo teigimu, direkcija trejiems metams yra užsitikrinusi finansavimą, todėl prielaidos pradėti ir baigti projektą yra.

Skaičiuojama, kad, pirminiais duomenimis, rekonstrukcija gali kainuoti apie 30 mln. eurų.

Tikisi pakeisti viską

M. Zobiela tvirtina, kad planuojama tiesti visiškai naują eismo juostą pasienio tarnybų darbui, o visas esamas postas bus paliktas muitinei. Punktą tikimasi padaryti dvigubai pralaidesniu.

„Per rekonstrukciją tikimasi pakeisti iš esmės viską“, – pabrėžė jis.

Dabar Medininkų postas aptarnauja iki 500 sunkiasvorių transporto priemonių per parą. Po rekonstrukcijos tikimasi, kad šis kaičius išaugs iki 1000.

Bendras punkto pralaidumas turėtų nuo 3 tūkst. transporto priemonių per dieną pakilti iki 6 tūkstančių.

Taip pat planuojama įdiegti automatizuoto eismo valdymo, automatinę numerių nuskaitymo ir kitas sistemas.

Direktorius tvirtino, kad Medininkų punktas yra vienas užimčiausių Lietuvoje. Per jį pravažiuoja dvigubai daugiau transporto priemonių nei per bet kurį kitą Vilniaus rajone esantį postą.

Transportą aptarnaus kituose postuose

Rekonstrukcijos metu Lietuvos ir Baltarusijos sieną kirsti norintį transportą žadama aptarnauti kituose punktuose.

Nuo sausio 2 dienos Tverečiaus postas turėtų tapti tarptautiniu tuščioms krovininėms transporto priemonėms.

„Tuščios (transporto priemonės – BNS) užuot važiavusios per Medininkus, stovėjusios eilėse, galės važiuoti per Tverečiaus punktą. Su Baltarusiais jau esame pasiekę susitarimą“, – sakė M. Zobiela.

Jis pridūrė, kad papildoma infrastruktūra sukurta Lavoriškių ir Šalčininkų pasienio kontrolės punktuose, taip pat jungiančiuose Lietuvą su Baltarusija.

„Lavoriškėse jau esame sukūrę papildomą infrastruktūrą, kai muitininkai atliks dalį pasieniečių funkcijų, o pasieniečiai – dalį muitininkų. Šalčininkuose esame susitarę vietoj dviejų krovininio transporto juostų padaryti trečią“, – kalbėjo direkcijos vadovas.

Vežėjai džiaugiasi

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius BNS sakė, kad asociacija džiaugiasi šia rekonstrukcija.

„Čia ne vien vežėjų problema, tai valstybės problema“, – kalbėdamas apie dabartinį Medininkų punkto pralaidumą sakė M. Atroškevičius.

Jis teigė, kad didžiausią problemą kelia tai, kad rekonstrukcija truks gana ilgai.

Apie rekonstrukcijos planus teigiamai atsiliepia ir pervežimo bendrovės „Girteka Logistics“ Transporto veiklos direktorius Mindaugas Paulauskas.

„Suprantame poreikį atnaujinti pasienio punktą ir tikimės, kad jis reikšmingai padidins pralaidumą ateityje, tai pagerins logistikos paslaugų teikimą mūsų klientams“, – teigiama BNS atsiųstame komentare.

BNS