Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Žydrūnas PilitauskasŠaltinis: Etaplius.lt
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė projekto „Antrojo kelio statyba ruože Plungė–Šateikiai projektavimo ir rangos darbai“ sutartį. Viešojo pirkimo metu geriausią pasiūlymą pateikė AB „Kauno tiltai“, sutarties vertė siekia 46,7 mln. Eur.
Pasak bendrovės „Lietuvos geležinkelių infrastruktūros“ generalinio direktoriaus Karolio Sankovski, antrojo kelio statybos ruože Plungė–Šateikiai projektu numatoma rekonstruoti 13,9 km esamo geležinkelio kelio, pastatyti 13,9 km naujo geležinkelio kelio, rekonstruoti esamus tiltus ir pralaidas, iešmus, pervažas, įrengti triukšmo slopinimo sienutes, rekonstruoti esamas elektros, signalizacijos ir ryšių sistemas, įrengti tvoras, lietaus bei drenažo sistemas, pertvarkyti esamas Plungės ir Šateikių geležinkelio stotis, pailginant pagrindinių bei atvykimo ir išvykimo kelių naudingą ilgį.
Siekiant efektyvinti manevrinį darbą, patenkinti klientų poreikius bei pagerinti jų aptarnavimą, Plungės sotyje bus vykdoma papildomo atvykimo ir išvykimo kelio statyba.
Projektas leis sumažinti transportavimo išlaidas, aplinkos taršą, triukšmo lygį. Naujasis ir rekonstruotas ruožai padidins eismo saugumą, pagerins vietinio verslo funkcionavimą, darbo jėgos mobilumo sąlygas, o taip pat sudarys palankesnes sąlygas keliauti, turizmo industrijai plėtoti, logistikai bei intermodaliniam transportui vystytis.
Taip pat projekto metu bus vykdoma Europos geležinkelių transporto TEN-T tinklo plėtra Lietuvoje.
Šiuo metu Plungė–Šateikiai ruože leistinas greitis yra 120 km/h keleivinių ir 90 km/h prekinių traukinių, o įgyvendinus šį projektą, greičiai padidės atitinkamai iki 160 km/h ir iki 120 km/h. Antrojo (naujojo) geležinkelio kelio ašies apkrova bus projektuojama iki 25 t (245 kN), esamo geležinkelio kelio ašies apkrova išliks nepakitusi ir bus projektuojama taip pat iki 25 t (245 kN).
Projektą sudaro projektavimo darbai, ekspertizės paslaugos, statybos darbai, techninės priežiūros ir projekto vykdymo priežiūros paslaugos, eismo valdymo sistemų pritaikymo ir kiti darbai. Projekto įgyvendinimo trukmė siekia 38 mėn., o jo užbaigimas numatomas 2022 m. IV ketvirtį.
Taip pat įmonė praneša, kad gruodį bendrovė pasirašė „Ruožo Vilnius–Klaipėda (Draugystės st.) elektrifikavimas“ projekto sutartį su jungtinės veiklos partneriais „Elecnor S.A.“ ir „Instalaciones Inabensa S.A.“.
Skaičiuojama, jog elektrifikavimas turės didelę ekologinę naudą – kasmet geležinkelio tinkle bus sudeginama 46 tūkst. tonų mažiau dyzelino. Socialinė ekonominė nauda dėl oro taršos sumažėjimo per visą eksploatacijos laikotarpį sieks apie 700 mln. Eur. Planuojama, jog darbai bus baigti 2023 metais. Jau 2024 metais pagrindine šalies geležinkelių arterija – tarp Vilniaus ir Klaipėdos – traukiniai važiuos varomi ekologiškesne ir pigesne energija.