Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Gedimino Bartuškos (ELTA) nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
„Rail Baltica“ projektą įgyvendinančios bendrovės „RB Rail“ vadovės Baibos Rubesos pasitraukimas įtakos projekto įgyvendinimui neturės, o jos pasitraukiant išsakyti kaltinimai - nepagrįsti, Eltai sakė „Rail Baltica statyba“, Lietuvos akcininkės bendroje įmonėje „RB Rail“, direktorius Karolis Sankovskis.
„Jos sutartis baigiasi spalio pabaigoje, šis pasitraukimas nebuvo prognozuotas dabar ir patys tik šiandien gavome šią informaciją. Mus nustebino toks nekonstruktyvus atsisveikinimas. Tačiau įmonės veikla dėl to niekaip nesutrinka, įtakos projektui visiškai nėra. Stebėtojų tarybos sprendimu šiandien laikinai vadovo pareigas pradeda eiti „RB Rail“ valdybos narys Ignas Degutis“, - Eltai sakė K. Sankovskis.
Jo teigimu, B. Rubesos ketvirtadienį išsakyti kaltinimai ir anksčiau buvo jos ne kartą išsakyti spaudoje, bet jie - nepagrįsti.
„Projektas vyksta sėkmingai, tęsiame tiek nacionalines, tiek bendrąsias veiklas. Daug svarbių studijų yra įpusėję. Projektavimo darbų pirkimas gerokai pažengęs. Lietuvoje esame pasirašę sutartį dėl Kauno-Palemono, į metų pabaigą pradėsime statybos darbus. Pagreitis tik didėja, o korporatyviniai pasikeitimai tam neturi ir neturės jokios įtakos“, - tikino K. Sankovskis.
Pasak jo, B. Rubesos teiginiai, kad šalių bendrovės, vystydamos projektą, žiūri tik nacionalinių interesų, neturi pagrindo.
„Mūsų interesas kuo aktyviau dalyvauti tiek bendrosiose, tiek nacionalinėse veiklose, kuo sparčiau judant į priekį ir įsisavinant kuo daugiau ES finansinės paramos. Jokių kitų tikslų čia nėra ir negali būti“, - sakė K. Sankovskis.
Vykdant būsimo „RB Rail“ vadovo atranką, sulaukta didelio patyrusių vadovų susidomėjimo iš penkių valstybių.
„Rinksimės geriausią kandidatūrą, tikrai yra iš ko pasirinkti. Planas yra lapkričio mėnesį turėti didesnį aiškumą“, - teigė K. Sankovskis.
ELTA primena, kad ketvirtadienį Europinio geležinkelio statybos projektą įgyvendinančios bendros Baltijos šalių bendrovės „RB Rail“ vadovė B. Rubesa pranešė apie savo pasitraukimą.
Vėliau po sprendimo paskelbimo B. Rubesa surengė internetinę konferenciją, kurioje perskaitė ilgą rekomendacijų sąrašą, kaip, jos vertinimu, turėtų elgtis bendrovių vadovai, taip pat politikai, kad „Rail Baltica“ projektas vyktų sklandžiai. Taip pat ji sakė mananti, kad po jos bendrovės vadovas turėtų būti ne iš Baltijos šalių. Šalių geležinkelių bendrovių vadovus ji kaltino žiūrint tik nacionalinių interesų, o dėl nesutarimų valdyboje ir iš to kylančių vėlavimų projekte esą jo gali nepavykti įgyvendinti laiku.
B. Rubesos kadencija turėjo baigtis spalį.
Nepasitikėjimą B. Rubesa „RB Rail“ Stebėtojų taryboje Lietuva ir Estija pareiškė vasario pradžioje dėl nesutampančių požiūrių į projekto įgyvendinimą. Latvijos atstovai taryboje susilaikė.
B. Rubesa po to išplatino pranešimą, kuriame interesų painiojimu ir neskaidrumu kaltino nepasitikėjimą ja pareiškusius Stebėtojų tarybos narius.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis vasario pabaigoje Eltai duotame interviu yra sakęs, kad B. Rubesos pozicija jam atrodo keista.
„Galbūt tiesiog vadovė atitrūko nuo realybės, nejautė tiek akcininkų, tiek valdybos pulso. Jeigu projekte mes pradedame diskutuoti asmenybių ambicijas, tai jau pasukome ne ta linkme. Reikia lokomotyvą vėl statyti ant bėgių, ir tikrai profesionalus aukšto lygio vadovas, nemanau, kad taip stipriai kabintųsi į kėdę“, - tuometę situaciją komentavo R. Masiulis.
B. Rubesos darbu atvirai nepasitenkinimą reiškė ir buvusi „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė. Tuomet teigta, kad B. Rubesa kenkia projektui. Ja buvo nepatenkintas ir buvęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. B. Rubesos kadencija turėtų baigtis rudenį. „RB Rail“ lygiomis dalimis valdo trijų Baltijos šalių geležinkelių įmonės. Lietuvoje tiesioginė akcininkė yra „Lietuvos geležinkelių“ antrinė bendrovė „Rail Baltica statyba“.
ELTA