Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Panašu, kad Kauno mero Visvaldo Matijošaičio garsiai paskelbta iniciatyva tiesti Raudondvario aplinkkelį yra tik viena iš gausių viešųjų ryšių akcijų, siekiant paveikti Kauno rajono gyventojus jungtis prie miesto.
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) prie Susisiekimo ministerijos patvirtino, kad artimiausius 15 metų neplanuoja tiesti nei Raudondvario aplinkkelio, nei statyti naujo tilto per Nevėžį. „Pagal LAKD ilgalaikės strategijos planus iki 2035 m. Raudondvario pietinio aplinkkelio statybos darbai nenumatyti“, - informavo Kelių direkcijos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vadovė Aušra Ramoškaitė.
Direkcijos atstovai patikino, kad V. Matijošaitis dėl Raudondvario aplinkkelio į juos nesikreipė. Savo vizijų V. Matijošaitis nederino ir su Kauno rajono savivaldybe, per kurios teritoriją driektųsi aplinkkelis.
Kauno rajono meras Valerijus Makūnas sakė, kad apie V. Matijošaičio ketinimus sužinojo tik iš spaudos. „Norėčiau priminti, kad Raudondvario aplinkkelio idėja atsirado ne šiemet, ir ne pernai, o prieš 10-15 metų. Valstybinės reikšmės kelių ir tiltų statyba yra ne savivaldybių kompetencijoje, todėl apie šį projektą ne kartą diskutavome su LAKD vadovais. Aplinkkelis išties padidintų saugumą Raudondvaryje, bet jį tektų tiesti per vaizdingas teritorijas, užliejamas pievas, Bendrės mišką. Visur – privačios žemės“, - kalbėjo Kauno rajono meras, pabrėždamas, kad tokius projektus pirmiausia reikia išdiskutuoti su bendruomene ir tik po to ieškoti realių galimybių jiems įgyvendinti.
Ligšiolės diskusijos su bendruomene rodo, kad žmonės, gyvenantys teritorijose, per kurias Kauno meras V. Matojošaitis skelbiasi imsiąs iniciatyvos tiesti kelią, šią idėją vertina prieštaringai.
Dar prieš 12 metų, 2008-ųjų lapkričio 20 d., Kauno rajono savivaldybės taryba patvirtino kelio Nr. 141 Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda ruožo nuo 9 iki 21,4 tiesimo specialųjį planą. Apie rengiamus teritorijų planavimo dokumentus buvo informuota visuomenė. Žemės savininkai nesutiko, kad per jų žemę būtų tiesiama trasa. Dėl šių aplinkybių ir finansavimo problemų LAKD Raudondvario aplinkkelio tiesimo planus įšaldė neribotam laikui.
Jei Kauno meras V. Matijošaitis ketina išpirkti žemės savininkų sklypus valstybės reikmėms, o iš tų, kurie nesutinka, jų nuosavas žemes išpirkti priverstinai, būtų sąžininga apie tai informuoti bendruomenę. Visuomenė turi teisę būti informuota ir apie numatomus šio viešai paskelbto sumanymo finansinius šaltinius.