Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris Gargždų BangaŠaltinis: Etaplius.lt
Pirmą kartą istorijoje Klaipėdos rajone Skaidrios asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardas suteiktas Gargždų ligoninei, Priekulės bei Paupių pirminės sveikatos priežiūros centrams. O Gargždų pirminės sveikatos priežiūros centrui kol kas suteiktas kandidato statusas, rodantis, kad įstaigoje 2018 m. buvo vykdytos ne visos nustatytos korupcijos prevencijos priemonės.
Kriterijai diskutuotini
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Sveikatos apsaugos skyriaus vedėja Laima Kaveckienė informavo, jog anksčiau Skaidrios įstaigos vardas buvo suteikiamas Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžioms įstaigoms. O dabar rekomenduojama ir savivaldybėms įvertinti jai pavaldžių sveikatos priežiūros įstaigų korupcijos indeksą ir atitiktį skaidrios įstaigos vardo suteikimo kriterijams.
„Kriterijų yra per 50 – labai daug. Visos Klaipėdos rajono sveikatos priežiūros įstaigos yra panašiame lygmenyje. Gargždų PSPC pritrūko tik kelių balų iki Skaidrios įstaigos vardo gavėjo statuso. Buvo trūkumų internetinėje svetainėje dėl informacijos viešinimo“, – informavo L. Kaveckienė. Jos nuomone, vertinimo rodikliai galėtų būti ir kitokie. „Dar prieš vertindama mūsų įstaigas susipažinau su, pavyzdžiui, Santaros klinikų internetine svetaine. Ten pateikiama labai daug detalios, pacientui naudingos informacijos. Pirmiausia, kaip atvykti į Santaros klinikas. Informuojama ir apie galimas rizikas įvairių operacijų metu. Pacientui turi būti labai aišku, kur ir kokios paslaugos teikiamos“, – akcentavo Sveikatos apsaugos skyriaus vedėja.
L. Kaveckienė rajono sveikatos priežiūros įstaigų personalui ne kartą rekomendavo nešioti korteles su vardais, pavardėmis. Kad koridoriuje ar įėjęs į kabinetą pacientas iškart suprastų, kur gydytojas (-a), kur slaugytojas (-a).
„Gydytojų darbo laikas taip pat labai aktualus. Būna, jog sako gydytoja dirba nuo 14 val. ir priima, kiek yra pacientų. Tai netoleruotina, nes pacientui svarbu turėti pasirinkimo teisę registruojantis. Viena įstaiga rajone dirba tik iki 17 val. Rekomendavau keisti situaciją, nes yra dirbančiųjų ir ne visi gali darbo metu spręsti savo sveikatos klausimus. Tačiau gavau paaiškinimą, jog pacientus, jei reikia, priima ir vėliau. Tačiau tokiu atveju pacientas priverčiamas jaustis skolingas. Atsiranda korupcijai, įvairiausioms dovanėlėms paranki terpė. Manau, būtų puiku, jei įstaigos įsirengtų ir bėgančias informacines eilutes apie vykdomas prevencines programas bei kitą pacientams aktualią informaciją. Pacientai, laukdami priėmimo, galėtų skaityti informaciją ir nukreiptų savo mintis kitur. Apskritai dažniausiai pacientų nepasitenkinimas būna ne dėl gydymo, o dėl informacijos nesuteikimo ir prasto bendravimo“, – pastebėjo L. Kaveckienė.
Ligoninė skundų negavo
Gargždų ligoninės vyriausioji gydytoja Virgina Ruškienė „Bangą“ patikino, kad korupcijos prevencijos srityje dirbama labai daug. „Viską viešiname, rengiami specialūs planai, mokymai darbuotojams. Samdėme mokymų firmą iš Vilniaus. Ant visų kabinetų priklijuoti lipdukai, jog geriausia padėka – šypsena. Mūsų internetinėje svetainėje yra atskira skiltis korupcijos prevencijai. Pati nesu sulaukusi nė vieno skundo apie korupcijos atvejus Gargždų ligoninėje“, – užtikrino V. Ruškienė. Ji pasakojo, kad Gargždų ligoninės internetinė svetainė bus tobulinama, planuojama, jog būtent tinklalapyje atsiras ir bėganti eilutė, raginanti pranešti apie galimus korupcijos atvejus. Kol kas stringama šiais klausimais, nes nepavyksta susitarti su ligoninės internetinę svetainę prižiūrinčia bendrove. Sutartis pasirašyta, o darbas nevyksta.
Priekulės PSPC vyriausioji gydytoja Laima Simenienė, paklausta, kaip vertina gautą Skaidrios įstaigos statusą, atsakė: „Nesijaučiame dirbantys daugiau nei kiti. Tiesiog pildėme nurodymus, dirbome ir stengėmės. O tobulėjimui ribų nėra. Labai svarbu, kad keistųsi ir žmonių požiūris, ne tik įstaigos būtų skaidrios, bet ir pacientai sąžiningi“, – kalbėjo pašnekovė. Anot jos, šalyje vis dėlto dar pasitaiko ateinančiųjų į gydymo įstaigą su gėlėmis ar šokoladu. Tai lemia glaudus gydytojo ir paciento bendravimas. „Šeimos gydytojui tikrai nereikia to šokolado, tačiau nepaimsi – įsižeis“, – svarstė L. Simenienė.
Gargždų pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausiasis gydytojas Petras Serapinas, paklaustas, ko jų įstaigai pritrūko, kad gautų Skaidrios įstaigos titulą, atsakė: „Matyt, kažką pražiūrėjome, ne viską įgyvendinome. Didžioji dalis reikalavimų yra formalumai.“ Jau nuo praėjusių metų Gargždų PSPC galima užsiregistruoti internetu, tačiau, anot P. Serapino, yra dalis žmonių, kurie nesinaudoja šia paslauga. Kad šie pacientai neliktų užribyje, jie sėkmingai toliau gali registruotis registratūroje.
KOMENTARAS
Net ir menkos vertės dovanos yra kyšis. Asmenys gali būti baudžiami Baudžiamajame kodekse nustatyta tvarka už papirkimą ar kyšininkavimą. Kaip rodo praktika, tokiems asmenims gali būti skiriamos baudos, keliolika ar keliasdešimt kartų didesnės už kyšio dydį.
Visais atvejais, kai kyla abejonių, teisingiausia pasirinkti neutraliausią elgesio variantą – nedovanoti, neperduoti vertybių. Taigi, į visus klausimus apie šokoladus, gėles ir kitas mažesnės vertės dovanas atsakymas yra, jog geriausia padėka gydytojui – padėkos žodis ir šypsena.
Skatiname visus asmenis: tiek gydytojus, tiek pacientus netoleruoti korupcijos, neduoti kyšių ir jų neimti. Taip pat pranešti apie tai, jei yra reikalaujama kyšio ar bandoma papirkti.“